Wskaźnik poziomu paliwa
Strona 1 z 1
Witam, wszystkich jestem od niedawna posiadaczem mazdy 323F BJ z 99r o pojemności silnika 1324cm3 16V. Mam problem ze wskaźnikiem paliwa. Mianowicie, wszystko ładnie działa aż do momentu osiągnięcia 1 kreski ponad E (25%?). Wtedy wskazówka już bardziej nie opada (chyba, że wyłączę silnik, wtedy opadnie poniżej E). Jest to dość wnerwiające bo nie mam pojęcia ile paliwa mi zostało na trasie. Rezerwa oczywiście nie działa skoro pokazuję, że mi 1/4 baku została. Oczywiści przez to wypróżniłem bak do końca, aż auto się zatrzymało (nic nie wskazało, że nie ma paliwa a wskażowka pokazywała, że mam 1/4 baku)... na szczęście przy sobie wożę 10l karnister... Podejrzewam pływak, widzę, że jest on zmontowany z filtrem paliwa i pompą. Czy jednak może w tym modelu jest jakieś inne rozwiązanie i jednak pływak jest dobry, tylko uszkodzeniu uległo coś od wskazania rezerwy paliwa? Albo coś odlutowało? Spotkał już się ktoś z takim problemem? Nie jeżdżę na pustym baku, ale na trasach czasami jeżdżę po takich trasach, że stację można co 50 km spotkać i wołałbym mieć pełną informację na temat wskazania paliwa w baku. Pozdrawiam
Powiem Ci, że twoja teoria jest bardzo prawdopodobna, wskazówka coś długo utrzymuję się w okolicach nad F. Po przejechaniu ponad 200km od zatankowania nadal mam ją blisko F. Zapewne trzeba rozebrać zegary by to jakoś ustawić? Czy jest może jakaś książka napraw czy coś podobnego by wiedzieć ja się tam dostać?
Akurat jeśli chodzi o długie trzymanie poziomu F, to podobno jest norma w tym modelu. Taka konstrukcja zbiornika, że od F do 3/4 (1/2) bardzo powoli opada. W swojej teoretycznie na pełnym baku mogę zrobić 550-600 km, a jak zrobię trasę Gdańsk – Włocławek (~250 km) to i tak pokazuje 3/4 zbiornika. Później już spada dużo szybciej. Chociaż jeśli chodzi o rezerwę to nie wiem jak to dokładnie wygląda. Zazwyczaj tankuję na 1/4 i komputer pokazuje jeszcze ~180 km do przejechania. Rezerwa odpala jak paliwa starcza na około 100 km.
Dopisano 26 mar 2017, 17:22:
Ale czytając twojego posta, chyba też się zabezpieczę kanisterkiem. Myślę, że 5 litrów wystarczy żeby po dziadkowemu dojechać do jakiejś stacji.
Dopisano 26 mar 2017, 17:22:
Ale czytając twojego posta, chyba też się zabezpieczę kanisterkiem. Myślę, że 5 litrów wystarczy żeby po dziadkowemu dojechać do jakiejś stacji.
Hmm najlepiej chyba zalać na full i wpiać wskazówkę ponad full, zdjęcie mogę podesłać jak to wyglada, u mnie w miarę proporcjonalnie wskazówka opada, z tym że faktycznie z początku jakby mniej ale to różnica 30-50 km między połowkami baku
Szkoda mi trochę rozkręcać zegary, pewnie z tym dużo roboty. Jeszcze nie mam pewności czy pływak nie zacina się, opcjonalnie sprawdzić opór pływaka. Zatankuje jutro do odbicia to sprawdzę mniej więcej ile wejdzie paliwa, wskaźnik pokazuje po 400km ponad połowę zbiornika co jest lekko wkurzające... chyba że kupić komputer pokładowy z funkcją spalania... czy wtedy pokaz kilometrów/paliwa nie będzie dokładniejszy skoro bierze tą informację z komputera? (zakładając, że pływak jest ok).
U mnie jest ten problem, że rezerwa ani mi się nie zapali... Do ostatniej kropli pokazuję mi, że mam paliwo bez jakiejkolwiek rekcji ze strony diody rezerwy.
Dopisano 28 mar 2017, 18:54:
Okazało się po rozebraniu, że ta rurka plastikowa co się wpina przewód paliwowy jest pęknięta i jest dość mocne pocenie (a zastanawiałem się czemu mi spalanie z 6,5l na 100km w mieszanym trybie wzrosło na 8-9l). Zamówiłem nową pompę. Jakie powinna być mniej więcej wartość oporu na pływaku jej skrajnych położeniach (bo domyślam się, iż ta wartość będzie się zmieniać logarytmicznie). Dodam, że jak wyjąłem pompę z pływakiem to wskazówka spadła na rezerwę (kontrolka się zaświeciła) ale znów nie chciała się podnieść wyżej niż pól zbiornika przy maksymalnym położeniu pływaka. Zamówiłem używaną pompę, tylko przełożę od swojej starej filtr paliwa i pompkę i zobaczę jak to będzie hulać. Jakby się ktoś tam dobieram należy uważać na te małe śruby są bardzo delikatne i potrafią się zapiec (u mnie akurat benzyna to wymyła przy wycieku tak więc problemów nie miałem zbytnich). Polecam tam psiknąć jakimś wd-40 na noc i nie używać już lepiej tych śrub z powrotem.
vrln napisał(a):Akurat jeśli chodzi o długie trzymanie poziomu F, to podobno jest norma w tym modelu. Taka konstrukcja zbiornika, że od F do 3/4 (1/2) bardzo powoli opada. W swojej teoretycznie na pełnym baku mogę zrobić 550-600 km, a jak zrobię trasę Gdańsk – Włocławek (~250 km) to i tak pokazuje 3/4 zbiornika. Później już spada dużo szybciej. Chociaż jeśli chodzi o rezerwę to nie wiem jak to dokładnie wygląda. Zazwyczaj tankuję na 1/4 i komputer pokazuje jeszcze ~180 km do przejechania. Rezerwa odpala jak paliwa starcza na około 100 km.
Dopisano 26 mar 2017, 17:22:
Ale czytając twojego posta, chyba też się zabezpieczę kanisterkiem. Myślę, że 5 litrów wystarczy żeby po dziadkowemu dojechać do jakiejś stacji.
U mnie jest ten problem, że rezerwa ani mi się nie zapali... Do ostatniej kropli pokazuję mi, że mam paliwo bez jakiejkolwiek rekcji ze strony diody rezerwy.
Dopisano 28 mar 2017, 18:54:
Okazało się po rozebraniu, że ta rurka plastikowa co się wpina przewód paliwowy jest pęknięta i jest dość mocne pocenie (a zastanawiałem się czemu mi spalanie z 6,5l na 100km w mieszanym trybie wzrosło na 8-9l). Zamówiłem nową pompę. Jakie powinna być mniej więcej wartość oporu na pływaku jej skrajnych położeniach (bo domyślam się, iż ta wartość będzie się zmieniać logarytmicznie). Dodam, że jak wyjąłem pompę z pływakiem to wskazówka spadła na rezerwę (kontrolka się zaświeciła) ale znów nie chciała się podnieść wyżej niż pól zbiornika przy maksymalnym położeniu pływaka. Zamówiłem używaną pompę, tylko przełożę od swojej starej filtr paliwa i pompkę i zobaczę jak to będzie hulać. Jakby się ktoś tam dobieram należy uważać na te małe śruby są bardzo delikatne i potrafią się zapiec (u mnie akurat benzyna to wymyła przy wycieku tak więc problemów nie miałem zbytnich). Polecam tam psiknąć jakimś wd-40 na noc i nie używać już lepiej tych śrub z powrotem.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości