Rdza na nadkolach a zakup auta

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Ppix » 28 kwi 2016, 15:48

Witam,

zamierzam kupić Mazde 323F BJ z 2002 roku. Samochód ma 250tyś km i wymieniane na bieżąco wszystkie zużywające się rzeczy. Wszystko wydaje się być całkiem w porządku natomiast na tylnych nadkolach widać wyraźnie rdzę. Wiem, że to typowy problem dla BJ, jednak chciałem zapytać osoby, które mają z tym samochodem styczność czy wyraźna rdza na nadkolach to początek większych problemów z gniciem czy po poprawkach blacharskich będzie spokój na 2-3 lata po czym ponownie będzie trzeba co nie co zrobić?
Poniżej zdjecie, na którym mniej wiecej widać jak prezentuje się nadkole. Warto się w to pakować? Uprzedzam, że zdaje sobię sprawę, ze poprawienie tego będzie kosztować tylko czy da się to skutecznie odratować na dlużej?

http://img39.otomoto.pl/images_otomotop ... iercie.jpg
Ppix
 

Postprzez Tomek07 » 28 kwi 2016, 20:37

Na pewno w środku jest już mocno zgnite. Obejrz dokładnie jak wygląda podłoga i czy w innych miejscach nie ma problemu z rudą, bo to może być tylko początek. Chyba nie chcesz jeździć autem jak Flinston :)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2016, 21:38
Posty: 30
Skąd: Katowice
Auto: 323F BJ Sportive

Postprzez maestro81 » 29 kwi 2016, 00:37

nadkola i progi – to podstawa w bj. jak mocno skorodowane, to sobie odpuść. jeśli tylko lekko – od razu bierz pod uwagę reperaturki, bo nic innego im nie pomoże ( znane z autopsji :> )
Obrazek

Dobra rada:
Nie wstawaj, kiedy dzwoni budzik.
Oddzwonisz później :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lip 2013, 21:08
Posty: 1303 (26/14)
Skąd: United Kingdom / Piła
Auto: Jest: Mazda6 GL'17
Była: MAZDA6 GH '08 Była: MAZDA 323F SPORT '03

Postprzez boszax » 2 maja 2016, 15:53

Zwróć uwagę na korozję – to główna bolączka BJ-tek. Sprawdź kielichy przednie – są na nich wygłuszenia, zajrzyj pod nie. Kielichy z tyłu tez rdzewieją ale żeby zobaczyć czy jest dziura trzeba by zdjąć tylne plastiki a raczej sprzedający na to nie pozwoli. Sprawdź podłogę, głównie łączenia podłogi z progami, łączenia blach podłogi bagażnika do reszty podłogi. Sprawdź mocowania tylnych wahaczy wzdłużnych. Zwróć uwagę na podłużnice. Wsadź rękę we wnęki bagażnika, wilgoć, stojąca woda, dziura gwarantowana od strony nadkola. Nie patrz na ryski zadrapania z wierzchu samochodu, podstawą dobrego zakupu jest zdrowa blacharka.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez Michał323f » 26 mar 2017, 20:14

Moja odpowiedz biedzie krótka z autopsji po wydaniu 7 tys na blacharza z lakiernikiem :)
jesli juz ma zgnite tak mocna nadkola :( to leci dalej progi zew, wew. jesli podłużnice są nadpuchniete
to bedzie jej wiecej :( znajdź inną bo bedziesz miał to co ja. szkoda kasy i nerwów:0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2008, 10:21
Posty: 275
Skąd: Katowice
Auto: Mazda 323F (BJ ) 03, 2,0 16V
Sportiva

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323