Kręci a nie odpala -podejrzany, imobilaizer

Witam.
Prośba o pomoc w rozwiązaniu problemu, który jest następujący.
Jadąc dziś do pracy na samym środku ronda mazda zgasła i nie myślała żeby odpalić , kręcił rozrusznik ale auto nie pali . Po scholowaniu do domu , doszedłem do wniosku że chyba immobilizer jest przyczyną , ponieważ wcześniej po przekręceniu kluczyka na chwilę zaświecała się kontrolka z symbolem czerwonego samochodzika i odpalał, teraz ani jeden ani drugi kluczyk jak przekręcę nie powoduje zaświecenia sie kontrolki. Po przekręceniu kluczyka w pozycję ON nic sie nie dzieje tzn powinny się zaświecić kontrolki trakcji , nie świecą się też kontrolki od gazu LPG .
Jeżeli to wina immobilizera to jak można temu zaradzić ?
Czy można wymienić tylko immmo , czy trzeba i stacyjkę i kluczyk .
Czy ewentualnie zaprogramować kluczyk do immo lub odwrotnie ? co najlepiej zrobić , i jakie koszty mnie czekają?
Chyba że może być przyczyna inna , ale wątpię skoro immo sie nie zapala
edit.
dziś chciałem wymigać błędy , ale dioda nawet nie mignęła na znak podłączenia i rozpoczęcia pracy , czy znaczy to że jak podpięty byłby komputer do diagnozy auta też nic nie wykaże?
Gdzie szukać tego immo , modułów czy jakichś innych elementów tego układu i jak to mniej wiecej wygląda.
Chyba komputer od gazu nie wpływa na taką sytuację?
Prośba o pomoc w rozwiązaniu problemu, który jest następujący.
Jadąc dziś do pracy na samym środku ronda mazda zgasła i nie myślała żeby odpalić , kręcił rozrusznik ale auto nie pali . Po scholowaniu do domu , doszedłem do wniosku że chyba immobilizer jest przyczyną , ponieważ wcześniej po przekręceniu kluczyka na chwilę zaświecała się kontrolka z symbolem czerwonego samochodzika i odpalał, teraz ani jeden ani drugi kluczyk jak przekręcę nie powoduje zaświecenia sie kontrolki. Po przekręceniu kluczyka w pozycję ON nic sie nie dzieje tzn powinny się zaświecić kontrolki trakcji , nie świecą się też kontrolki od gazu LPG .
Jeżeli to wina immobilizera to jak można temu zaradzić ?
Czy można wymienić tylko immmo , czy trzeba i stacyjkę i kluczyk .
Czy ewentualnie zaprogramować kluczyk do immo lub odwrotnie ? co najlepiej zrobić , i jakie koszty mnie czekają?
Chyba że może być przyczyna inna , ale wątpię skoro immo sie nie zapala
edit.
dziś chciałem wymigać błędy , ale dioda nawet nie mignęła na znak podłączenia i rozpoczęcia pracy , czy znaczy to że jak podpięty byłby komputer do diagnozy auta też nic nie wykaże?
Gdzie szukać tego immo , modułów czy jakichś innych elementów tego układu i jak to mniej wiecej wygląda.
Chyba komputer od gazu nie wpływa na taką sytuację?