Strona 1 z 2

Siłowniki klap (sprężyny gazowe) – 323 BJ

PostNapisane: 16 lut 2006, 12:36
przez kono
Szukając siłowników do M jak Madzia znalazłem stronkę http://www.eurotechnika.com.pl/samochodowka.htm na której są zamienniki do naszych aut (ceny rozsądne) a poza tym baza wiedzy na ich temat.
pozdrawiam,

mazda 323f BJ

PostNapisane: 13 lut 2009, 16:41
przez Qdłaty25
Szkoda tylko, że nie mają siłowników do madzi 323f model BJ. Na allegro znalazłem komplet, tzn. 2 szt za 199 zł. Wydaje mi się, że to troszkę dużo. Może ktoś wie, gdzie kupię takie siłowniki taniej??? Jeszcze trochę, a mi głowę klapa utnie :)

PostNapisane: 15 lut 2009, 20:53
przez didusiek
Qdłaty25 napisał(a):Może ktoś wie, gdzie kupię takie siłowniki taniej?

Najprościej wyślij do nich zapytanie o BJ-ke mają tam formularz :P

PostNapisane: 17 lut 2009, 12:17
przez Szpak26
Dokładnie jak kolega mówi!
Kupiłem u nich siłowniki do klapy dla GW, której też nie było na liście – po prostu nie wszystkie modele są tam wymienione.

PostNapisane: 18 lut 2009, 10:22
przez gadula
To i tak drogo jest na tej stronie. Popatrzcie na ceny siłowników do innych aut, są o połowę niższe. I prawie zawsze można coś przypasować z innego auta. Do eFki BA, prawie identyczne są te od Astry G, a cena na allegro o połowę niższa.

PostNapisane: 18 lut 2009, 14:19
przez steven
a cena niższa tego samego producenta czy innego??

PostNapisane: 18 lut 2009, 15:36
przez no_fear
do 323F BA:
długość=545mm
skok=215mm
siła=380

vs.

do Astry G
długość=540mm
skok=230mm
siła=430

A to znalazłem :)

FORD ESCORT 95-00R HB/KOMBI
długość=545
skok=225
siła=420

Parametry prawie identyczne ale czy mocowania będą pasować ? :P

PostNapisane: 19 lut 2009, 11:57
przez gadula
I tu problem w BA są inne mocowania niż w Astrach, takie nietypowe :| Chyba że da się to jakoś przełożyć.

PostNapisane: 26 lut 2009, 10:44
przez Firepoland
zakupiłem w EUROTECHNIK siłowniki 5 tygodni temu. Po 4 tygodniach, po mojej interwencji dopiero wysłano. Kiedy doszedł okazało się że dostałęm do Mazdy 626. Po kolejnej iterwencji po 5-ciu dniach wysłano dobre (jeszcze nie dotarły), a stare mam odesłać na swój koszt. Zobaczę co mi przyjdzie, a poprzedne odeślę po tym jak dostanę na konto wpłatę za koszt wysyłki do sklepu Eurotechnik.
Części mam nadzieję, że OK ale logistyka firmu do pupy. Ciągłe ściemnianie, że towar wysłany ( a tak nie było).

Już założyłem nowe. Teraz siły trzeba by go zamknąć! Dobrze się zapowiadają.

Podnosniki klapy bagażnika (sprężyny gazowe) do 323 BJ

PostNapisane: 15 mar 2009, 21:47
przez Grzechmazda 323fD
Poszukuje zamiennika amortyzatorów gazowych do klapy bagażnika do modelu 323f 2000r. Proszę o podanie konkretnego modelu od którego pasują bo ori są b.drogie

PostNapisane: 15 mar 2009, 21:57
przez topik
Witam! One są na pewno gazowe bo u mnie z jednego leci olej. Pozdrawiam

PostNapisane: 15 mar 2009, 22:09
przez Grzechmazda 323fD
Gaz jest uszczelniany olejem

PostNapisane: 16 mar 2009, 02:34
przez Piotr Wozniak
jakis czas temu kupowalem to na Allegro, nie pamietam dokladnie al chyba po 40zl(?)
zamienniki, dobrej jakosci robi jedna wegierska firma i oni to sprzedaja. Wpisz na Allegro np. "silowniki gazowe klapy bagaznika".

good luck

PostNapisane: 17 mar 2009, 22:06
przez Grzechmazda 323fD
Są na allegro ale po 200 zl za komplet firmy Delphi i chyba będę musiał je zamówić. To jeszcze nic w porownaniu do oryginalnych 700 zl za komplet :P

Re: Siłowniki klap (sprężyny gazowe) – 323 BJ

PostNapisane: 18 paź 2010, 12:15
przez boczek86
witam panowie. mi tez te silowniki klaply :( na allegro znalazlem za 87 zl za sztuke ale szukam wlasnie zamiennikow. w warsztacie samochodowym facet mi sprowadzi za 160 zl za sztuke <killer> wiec tyle kasy za to wydac nie mam zamiaru. jezeli ktos z was zakladal zamienniki to prosze opiszcie z jakiego auta i jakiego modelu no i ewentualnie co z mocowaniami. czy sporo jest kombinacji z zalozeniem :)

Re: Siłowniki klap (sprężyny gazowe) – 323 BJ

PostNapisane: 19 paź 2010, 11:32
przez boczek86
widze ze jednak nikt nic niewie :( znalazle na allegro silowniki 2 sztuki za 140 zl nowe :) wiec jakos to wytrzymam i je kupie :) nie bede nial chociaz problemu z dopasowaniem srub :) http://allegro.pl/sklep/10885526_ml-auto tu jest sklep tego kolesia wiec jak cos to piszcie do niego i dzwoncie jakby ktos kiedys szukal i potrzebowal.

Re: Siłowniki klap (sprężyny gazowe) – 323 BJ

PostNapisane: 19 paź 2010, 17:28
przez fosfor
Witam ja w swojej Bj założyłem siłowniki od audi 80 wersji kombi są silniejsze dużo i trzeba się gimnastyknąć żeby zamknąć. Jedyny tego plus to jest to że nowe delphi są po 20 pare złoty i dochodzi dodatkowy koszt jednego jabłuszka na siłownik jak będziesz bardziej zainteresowany to poszukam zdjęć co i jak i model siłownika
Pozdrawiam

Re: Siłowniki klap (sprężyny gazowe) – 323 BJ

PostNapisane: 19 paź 2010, 23:59
przez boczek86
jestem bardzo zainteresowany fosfor :) wiec prosze napisz mi co i jak :) :)

Re: Siłowniki klap (sprężyny gazowe) – 323 BJ

PostNapisane: 20 paź 2010, 11:00
przez fosfor
No więc tak odrazu mówie na początku że jedyną wadą tej modyfikacji to jest to że sprężynki są zbyt silne więc jakbyś szukał to możesz / nie musisz spróbować założyć coś mniej silnego a reszta parametrów podobna
więc do rzeczy ;)
potrzebna jest taka sprężynka u mnie akurat firmy delphi to jest od audi 80 w wersji kombi cena na tą chwilę bo zadzwoniłem bo pisałem wcześniej 20 pare ale teraz cena przynajmniej umnie w pierwszym lepszym sklepie wynosi 33 pln brutto ;P
Obrazek
takie jabłuszko
Obrazek
i tu masz przedstawione stare mocowanie od oryginalnej sprężynki
Obrazek
i nowe mocowanie do sprężynki na dwa "jabłuszka"
Obrazek
i jeszcze dwie nakrętki do "jabłuszek" będą potrzebne
Jeszcze trzeba stare mocowanie rozwiercić wiertłem chyba 8 ale sprawdź sobie jakie dokładnie bo ja już nie pamiętam
pozdrawiam

Re: Siłowniki klap (sprężyny gazowe) – 323 BJ

PostNapisane: 20 paź 2010, 12:31
przez boczek86
witam wszystkich ponownie :) to moja pierwsza foto relacja z napraw wiec prosze sie nie zloscic jak cos zle opisalem lub zle post wkleilem ( znaczy do zlego dzialu ) . powiem wprost :) udalo mi sie zrobic sliowniki tylnej klapy :) i to tanszym kosztem :) nowe oryginalne jak sie dowiadywalem w firmie gordon sa na zamowienie i kosztuja 160 zl nowy jena sztuka :( zas na allegro uzywane 80 zl za sztuke :( ale kolega wyzej doradzil abym troche pokabinowal :) i tak zrobilem :) kupilem silownik do audi 80 w kombii :) sa bardzo zblizone parametry :) a cena :) za jeden silownik zaplacilem 37 zl :) wiec kupilem dwa :) no to zaczynamy naprawe naszej klapy :)

1. wykrecamy stary silownikjezeli macie zapieczone to jablko ( ta srubka z taka galka w gornaj czesci silownika) to trzeba wylamac. jest delikatny material wiec bec problemu sie zlamie bez uszczerbku dla naszej madzi :) zdejmujemu odbój i wykrecamy stare jablko chyba klucz 12 :)
2. rozwiercamy podstawe silownika tam gdzie jest ta blacha tak zeby efekt koncowy byl jak na zdjeciu ponizej :) wiertlo numer 6 do metalu oczywiscie :)

Obrazek

3. nastepnie bierzemy silownik i od tej grubej strony to jest dol silownika wyjmujemy ta blaszke i wiercimy przez srodek tez wiertlem 6 tak jak na zdjeciu ponizej :)

Obrazek

4. do tego momentu powinnismy miec odpowiednie sruby :) grubosc sruby 6 mm a glowka sruby 10 mm :) dlugosc noe gra roli bo i tak bedziemy ja pilowac i zabilac zeby sie nam czasem nie rozkrecilo ale w dalszej czesci foto relacji :) uzyte srubki zdjecie ponizej

Obrazek

Obrazek

5. nastepnie umieszczamy srube glowka tak zeby schowala sie w tym kolanku tak jak na zdjeciu

Obrazek

Obrazek

6. nastepnie na ta srube ktora juz jest z zamontowanym silownikiem zakladamy podkladki i nasza blaszke :) zdjecie ponizej

Obrazek

7. teraz wazny moment naszej ciezkiej pracy :) zakrecamy srubke tylko nie za mocno zeby to jakos chodzilo :) a pozniej srubke pilujemy i zabijamy mlotkiem zeby czasem sie nam nie odkrecila :)

Obrazek

8. teraz zabieramy sie za druga strone :) wyjmujemy blaszke i postepujemy tak samo jak z wczesniejsza strona :) to samo wiertlo numer 6 i tez wkladamy srube tak zeby jej nie bylo widac :) i zakrecamy srubke odrazu i to z calej sily .

Obrazek

9. nastepnie wkladamy w aucie w tamto poprzednie miejsce :) i przykrecamy na srubki

Obrazek

od srodka wyglada to tak :)

Obrazek

10. gotowy silownik :) i w 100% dzialajacy :)

Obrazek

WAZNE

bledy ktore zrobilem a dopiero po wykonanej pracy przekazal mi ojciec. warto w miejscu gdzie jest sruba i na nim osadzamy plastik zeby niebylo gwintu najlepiej go zpilowac bo moze sie z biegiem czasu wytrzec od ruszania. i warto tez wszystko posmarowac smarem ( tawot grafitowy ) trudno dostepny ale za to niezniszczalny smar. lub poprostu jaki mamy pod reka :)

ja wymienilem tylko jeden silownik ze wzgledu na jego sile, jest silniejszy, klapa od polowy mi sie sama dzwiga, nie ma co dawac dwoch bo klape wam sam bedzie od dolu podnosil takim strzalem a pozniej ciezko ja opuscic, a do tego zawiasy w tylniej klape moga szybciej siasc za wzgladu na sile silownikow wiec lepiej wymienic jeden :) i chyba tak czesto sie nie otwiera zeby tak szybko ten jeden nam sie zepsol :)

mam nadzieje za komus pomoze ta fotorelacja :)