witam wszystkich ponownie

to moja pierwsza foto relacja z napraw wiec prosze sie nie zloscic jak cos zle opisalem lub zle post wkleilem ( znaczy do zlego dzialu ) . powiem wprost

udalo mi sie zrobic sliowniki tylnej klapy

i to tanszym kosztem

nowe oryginalne jak sie dowiadywalem w firmie gordon sa na zamowienie i kosztuja 160 zl nowy jena sztuka

zas na allegro uzywane 80 zl za sztuke

ale kolega wyzej doradzil abym troche pokabinowal

i tak zrobilem

kupilem silownik do audi 80 w kombii

sa bardzo zblizone parametry

a cena

za jeden silownik zaplacilem 37 zl

wiec kupilem dwa

no to zaczynamy naprawe naszej klapy
1. wykrecamy stary silownikjezeli macie zapieczone to jablko ( ta srubka z taka galka w gornaj czesci silownika) to trzeba wylamac. jest delikatny material wiec bec problemu sie zlamie bez uszczerbku dla naszej madzi

zdejmujemu odbój i wykrecamy stare jablko chyba klucz 12
2. rozwiercamy podstawe silownika tam gdzie jest ta blacha tak zeby efekt koncowy byl jak na zdjeciu ponizej

wiertlo numer 6 do metalu oczywiscie


3. nastepnie bierzemy silownik i od tej grubej strony to jest dol silownika wyjmujemy ta blaszke i wiercimy przez srodek tez wiertlem 6 tak jak na zdjeciu ponizej


4. do tego momentu powinnismy miec odpowiednie sruby

grubosc sruby 6 mm a glowka sruby 10 mm

dlugosc noe gra roli bo i tak bedziemy ja pilowac i zabilac zeby sie nam czasem nie rozkrecilo ale w dalszej czesci foto relacji

uzyte srubki zdjecie ponizej


5. nastepnie umieszczamy srube glowka tak zeby schowala sie w tym kolanku tak jak na zdjeciu


6. nastepnie na ta srube ktora juz jest z zamontowanym silownikiem zakladamy podkladki i nasza blaszke

zdjecie ponizej

7. teraz wazny moment naszej ciezkiej pracy

zakrecamy srubke tylko nie za mocno zeby to jakos chodzilo

a pozniej srubke pilujemy i zabijamy mlotkiem zeby czasem sie nam nie odkrecila


8. teraz zabieramy sie za druga strone

wyjmujemy blaszke i postepujemy tak samo jak z wczesniejsza strona

to samo wiertlo numer 6 i tez wkladamy srube tak zeby jej nie bylo widac

i zakrecamy srubke odrazu i to z calej sily .

9. nastepnie wkladamy w aucie w tamto poprzednie miejsce

i przykrecamy na srubki

od srodka wyglada to tak


10. gotowy silownik

i w 100% dzialajacy
WAZNEbledy ktore zrobilem a dopiero po wykonanej pracy przekazal mi ojciec. warto w miejscu gdzie jest sruba i na nim osadzamy plastik zeby niebylo gwintu najlepiej go zpilowac bo moze sie z biegiem czasu wytrzec od ruszania. i warto tez wszystko posmarowac smarem ( tawot grafitowy ) trudno dostepny ale za to niezniszczalny smar. lub poprostu jaki mamy pod reka

ja wymienilem tylko jeden silownik ze wzgledu na jego sile, jest silniejszy, klapa od polowy mi sie sama dzwiga, nie ma co dawac dwoch bo klape wam sam bedzie od dolu podnosil takim strzalem a pozniej ciezko ja opuscic, a do tego zawiasy w tylniej klape moga szybciej siasc za wzgladu na sile silownikow wiec lepiej wymienic jeden

i chyba tak czesto sie nie otwiera zeby tak szybko ten jeden nam sie zepsol
mam nadzieje za komus pomoze ta fotorelacja
