Witam szanownych kolegów.
Ponieważ to moj pierwszy post proszę o wyrozumiałość i łagodną krytykę
Przeczytałem większość tematów z awariami centralnego zamka, ale odnoszących się do mojego problemu nie znalazłem.
Problem i śmieszny i straszny...
W upalne dni gdy Mazda stoi na słońcu, a nawet gdy panuje wysoka temperatura na zewnątrz centralny zamek nie rygluje drzwi. Ciekawa sprawa bo dotyczy to tylko jednych drzwi ( tzn dotyczyło) prawy-przód. Gdy schłodze samochód np jazda z klimatyzacją, albo umyje go na myjni wszystko wraca do normy na czas do momentu aż zrobi się ciepło w środku. Z problemem walcze z przerwami od 2 lat na jesień problem ,,sam" mija i tak do kolejnego lata. Wymieniłem zamek ,,zintegrowany" z siłownikiem bez rezultatów. W te lato miarka się przebrała bo padło zamykanie klapy bagażnika i prawe tylne drzwi. Kolejna zagwostka bo siłowniki pracują- słysze ich prace i widze delikatne drgnięcie rygielków w drzwiach. Wygląda to tak jak by siłowniki nie miały siły zamknąć zamka. Zdejmowałem boczki od drzwi i klapy bagażnika czyściłem styki w kostkach i mierzyłem napięcie podawane przy zamykaniu ... jest około 12v. Zawsze radziłem z drobnymi naprawami sam, ale teraz to magia... Panowie ratujcie bo już parę razy zostawiłem otwarte któreś drzwi na cały dzień (noc) Gdyby sprawa tyczyła się jednych drzwi szukałbym w nich problemu, ale teraz gdy padły 3 zamki coś jednak innego ma się na rzeczy.
Panowie może być problemem przekażnik od centralnego? Z tym że on jest po lewej stronie a to prawa strona jak się nagrzeje dzieją się cuda? w sterowniku napięć i oporów nie mierzyłem bo to dla mnie ,,czeski film" Jeszcze raz proszę o pomoc i za ewentualne błędy w poście przepraszam.
Centralny zamek nie działa po jednej stronie w upały
Strona 1 z 1
Ponieważ nikt nic nie doradzil sam zacząłem sprawdzać element po elemencie....
Sprawca całego zamieszania jest mała blaszka która jest swojego rodzaju bezpiecznikiem. Blaszka owa znajduje się w silniczku siłownika. Obok szczotek. Osobiście wyciągnąłem blaszke a na jej miejsce włożyłem kawałek miedzianej blaszki aby zamknąć obwód. Efekt... Znowu mogę cieszyć się centralnym nawet w upały... U mnie padły 3 blaszki w 3 zamkach.Dziwny zbieg okoliczności ale jednak. Co ciekawe siłownik który kiedyś kupiłem i wymieniłem ten bezpiecznik też miał padnięty więc ten typ tak ma...
Sprawca całego zamieszania jest mała blaszka która jest swojego rodzaju bezpiecznikiem. Blaszka owa znajduje się w silniczku siłownika. Obok szczotek. Osobiście wyciągnąłem blaszke a na jej miejsce włożyłem kawałek miedzianej blaszki aby zamknąć obwód. Efekt... Znowu mogę cieszyć się centralnym nawet w upały... U mnie padły 3 blaszki w 3 zamkach.Dziwny zbieg okoliczności ale jednak. Co ciekawe siłownik który kiedyś kupiłem i wymieniłem ten bezpiecznik też miał padnięty więc ten typ tak ma...
- Od: 23 sie 2015, 20:57
- Posty: 5
- Auto: Mazda 323f bj, rok pr. 1999 benzyna+lpg
Mam podobny problem u siebie, tylko u mnie wygląda to tak, że w upały nie zamyka się zamek kierowcy, a w zimie poniżej -15 od strony pasażera. Zamki w tylnych drzwiach działają bez zarzutu przy każdej temperaturze. Chyba też będę musiał zerknąć na te blaszki.
nawet gdzieś – chyba w premacy fotorelacja
ja usunąłem w każdym zamku i problem znikł
ja usunąłem w każdym zamku i problem znikł
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości