Ja mogę coś poradzić jako autor tematu. Pojękiwanie własnie opanowałem okazało się że to guma pod pedałami tak jęczy jak kręciłem kierą dałem troszkę smaru i ucichło . U mnie tez wszędzie susza i kiera pewnego dnia zaczęła się ciężej obracać . Okazało się, ze padło teflonowe łożysko górnej poduszki amortyzatora. Po wymianie kiera chodzi płynnie i w miarę lekko chociaż z delikatnym oporem ale mi się zdaje że mazda właśnie tak to zestroiła chociaż u mnie woda w sworzniach wahaczy pływa i pewnie ruda już tam stawia jakieś opory.
Jak najlepiej to sprawdzić? podnieść cały przód auta, kręcić kołem kierownicy a druga osoba obserwuje słucha co tam w trawie piszczy i czy na przykład sprężyna nie przeskakuje bo łożysko stawia opór. A najlepiej to rozpiąć łączenie amortyzatora ze zwrotnicą i wtedy sprawdzasz osobno jak obraca się amortyzator na łożysku i jako obraca się zwrotnica na sworzniu. U mnie mam nadziej ze po zalaniu prawidłowego płynu Dextron II lub III i wymianie sworzni kiera zacznie jeszcze ciut lżej chodzić

Aha dodam jeszcze, że kilka razy już przetestowałem, że po stawieniu prawidłowej zbieżności kiera zaczyna lżej chodzić – to też ważna kwestia .