Strona 1 z 2

Alternator daje zbyt duże napiecie.

PostNapisane: 3 wrz 2014, 10:32
przez mp8
Dobry! przy okazji wymiany rozrządu i pasków wyszedł problem z alternatorem. Przed wymiana wszystko było dobrze. Jest świeża instalacja LPG i na gazie na luzie lekkie falowanie obrotów i nic więcej. Po wymianie części po odpaleniu samochodu spaliło cewki zapłonowe i mechanik doszedł do tego że to wina alternatora. Alternator poszedł do regeneracji i po powrocie to samo. Daje napięcie 15v. Jakieś sugestie co to może być?

PostNapisane: 3 wrz 2014, 10:57
przez xedos1972
co naprawiali w altku ? regulator napięcia znajduje się właśnie w nim a to on ustala napięcie .

Re: Alternator daje zbyt duże napiecie.

PostNapisane: 3 wrz 2014, 11:06
przez mp8
Jeszcze raz przedzwonie do mechanika, wiem że alternatorem zajmowała się jakaś inna firma.

Re: Alternator daje zbyt duże napiecie.

PostNapisane: 3 wrz 2014, 17:59
przez ewemarkam
Zmierzcie napiecie ladowania innym miernikiem.

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka

PostNapisane: 3 wrz 2014, 18:35
przez miro62
mp8 napisał(a):Daje napięcie 15v. Jakieś sugestie co to może być?

15V to jeszcze nie tragedia, takie napięcie nie uwali odbiorników
ewemarkam napisał(a):Zmierzcie napiecie ladowania innym miernikiem.

dobra opcja ;) jeśli będzie ponad 14,1-14,3 mogła polecieć jedna z 6 diod prostowniczych (spadek na diodzie 0,7V ) i to by pasowało ;)

PostNapisane: 3 wrz 2014, 20:41
przez ewemarkam
Tak tylko chyba tam nie ma diod krzemowych tylko germanowe (0,5V spadku). Z tego co pamiętam to mniej wiecej tyle było jak sprawdzałem.
Miałem kiedyś problemy z alternatorem, i w zasadzie rozebranie go i pomiar miernikiem to jakas filozofia nie jest. Uwalony miałem ragulator bo napięcie podchodziło do 17V. 90 pln wydałem na regulator ale na szczęście uzwojenia i diody były całe. Aby pomierzyć diody trzeba odlutować uzwojenie od nich. Mam co prawda DiTD ale altek pewnie nie będzie się wiele różnił.
Swoją drogą altek był sprawdzany i naprawiony, więc raczej sprawny. Piszę o tym mierniku bo mój mnie w balona kiedyś robił, okazało się że miał przewody uszkodzone.

Re: Alternator daje zbyt duże napiecie.

PostNapisane: 4 wrz 2014, 17:26
przez mp8
Mechanik dalej szuka przyczyny problemu, jak sprawa się wyjaśni dam znać co to było.

Re: Alternator daje zbyt duże napiecie.

PostNapisane: 9 wrz 2014, 11:31
przez mp8
Teraz wyszły zimne luty (dwa) na komputerze

Re: Alternator daje zbyt duże napiecie.

PostNapisane: 9 wrz 2014, 20:14
przez ewemarkam
A co to wedlug mechanika komputer pokladowy?

Wysłane z mojego Nexus 7 przy użyciu Tapatalka

Re: Alternator daje zbyt duże napiecie.

PostNapisane: 17 wrz 2014, 22:53
przez mp8
Napisałem z rozpędu pokładowy. Inne pytanie czy podczas wymiany rozrządu można jakoś mechanicznie takie uszkodzenie zrobić? Przed wizytą w warsztacie auto jezdziło normalnie.

Re: Alternator daje zbyt duże napiecie.

PostNapisane: 17 paź 2014, 13:35
przez mp8
Sprawa do tej pory nierozwiązana. Auto odwiedziło kilku elektromechaników i każdy rozkłada ręce. Mazda na ten moment już nie odpala, nie dochodzi sygnał do zapłonu.

Znacie może na podkarpaciu jakiś ogarnięty zakład, poza ASO, który poskłada do kupy Mazdę?

PostNapisane: 17 paź 2014, 14:05
przez xedos1972
według mnie masz do naprawy sterownik silnika ,to z niego idą sygnały do cewek .wymontuj i zawieź do elektronika np. od laptopów oni powinni taki temat zrobić .poszukaj na forum był taki temat naprawy sterownika .

Re: Alternator daje zbyt duże napiecie.

PostNapisane: 17 paź 2014, 18:56
przez mp8
Auto zepsuło się w zakładzie i to zakład się tym zajmuje, z jakim skutkiem to nie będę mówił. Dziwnym jest to, że żaden elektryk (a przeglądało auto było min 3) nie wpadł na to, chyba że problem leży gdzie indziej.

Re: Alternator daje zbyt duże napiecie.

PostNapisane: 19 paź 2014, 14:31
przez mp8
Potwierdziło się co pisaliście, sterownik silnika jest to wymiany. A czy po wymianie będzie dobrze to pewności nie ma.

Re: Alternator daje zbyt duże napiecie.

PostNapisane: 19 paź 2014, 16:39
przez xedos1972
masz immo to musisz kupić komplet bo nie odpalisz ,ja bym naprawiał ten co masz (chyba że mocno dostał i sporo elementów do wymiany )

PostNapisane: 19 paź 2014, 16:48
przez tinek
mp8 jak nie znajdziesz nikogo w okolicy co Ci zrobi kompa to odezwij się do mnie na PW

PostNapisane: 19 paź 2014, 19:52
przez mp8
xedos1972 napisał(a):masz immo to musisz kupić komplet bo nie odpalisz ,ja bym naprawiał ten co masz (chyba że mocno dostał i sporo elementów do wymiany )

a da się przegrać soft ze mojego na inny sterownik? Problem zaczyna się już z połączeniem do sterownika, a jak się połączy to po odczycie temp zrywa połączenie.

Re: Alternator daje zbyt duże napiecie.

PostNapisane: 19 paź 2014, 20:59
przez xedos1972
aż takim elektronikiem nie jestem ,problemem jest imobilaizer ,kupujesz sterownik do takiego silnika jaki masz, musisz znajdziesz kogoś kto ci odczyta i przegra eeprom do nowego sterownika ,jest też opcja prze lutowania eeproma ,warsztaty które specjalizują się w tego typu naprawach nie są tanie , wartość wymienionych części zwykle nie przekracza stu złotych a płacisz za wiedzę! .proponowałem ci abyś znalazł serwis np. laptopów może by dokonali takiej naprawy.może ktoś inny się jeszcze odezwie .

PostNapisane: 19 paź 2014, 21:19
przez tinek
immo siedzi chyba w ecu i dodatkowym module, nie wiem czy czasem nie są parowane.
przerzucenie fizyczne procka lub pamięci z jednej płyty na drugą to nie problem, z przeprogramowaniem czasami jest gorzej, bo czasami część lub całość pamięci jest blokowana i trzeba mieć "klucze serwisowe"

jak dostanę foty od mp8 na maila to się okaże czy jest jeszcze co ratować z jego ecu

Re: Alternator daje zbyt duże napiecie.

PostNapisane: 20 paź 2014, 20:38
przez mp8
Pytanie o sterownik silnika, ten który teraz posiadam ma końcówkę numeru 881B a na allegro jest też do tego silnika tyle, że z końcówka 881C, będzie to pasować czy muszę mieć to samo?, szukam raczej kompletu sterownik + moduł + kluczyk