Strona 1 z 1

Oświetlenie wnętrza – spalony czujnik zamknięcia drzwi

PostNapisane: 28 mar 2014, 15:26
przez Blik3r
Witam.
Przy zabawie z oświetleniem wnętrza, doszło do spięcia przy taśmie ledowej, kabelki się wygięły i w jakiś sposób zetknęły ze sobą. Zaczęło się dymić. Po tym wypadku, oświetlenie wnętrza w pozycji "Door" cały czas się świeci. Nie ważne czy zamknięte drzwi, czy otwarte. W pozycji "On" światło również się świeci, tylko mocniej, tak jak powinno. W pozycji "Door" tak jakby nie dostawało całego swojego napięcia.
Swąd dochodził spod kolumny kierownicy.

Pytanie do Was, czy wiecie co trzeba wymienić? Ja nawet nie wiem gdzie znaleźć co jest odpowiedzialne za to i to wymienić...

Z góry dziękuję za pomoc ;)

Re: Oświetlenie wnętrza – spalony czujnik zamknięcia drzwi

PostNapisane: 31 mar 2014, 17:22
przez Hirek
Witam.
Pod co miałeś podpięte zasilanie taśmy LED ?
Jak zrobiłeś zwarcie to pewnie gdzieś przytopiło kable i teraz któryś dowiera najprawdopodobniej do masy.
Musisz prześledzić elementy wiązki elektrycznej, zacznij pod kierownicą skoro tam się dymiło.

PostNapisane: 31 mar 2014, 21:16
przez Blik3r
przewody poprowadziłem bezpośrednio z lampki. Same przewody które spowodowały zwarcie są okej, sprawdzałem. Najprawdopodobniej jakiś tranzystor w tym module poszedł. Gdzieś znalazłem jedną informację, że najprawdopodobniej moduł jest scalony z CPU. Niestety nie udało mi się tego potwierdzić ;/

W czw albo w piątek spróbuję dostarczyć + i – do lampki, a masę podać bezpośrednio. Może uda mi się wyeliminować chociaż z jakim kablem jest problem...
Jak nie to pojadę do Mazdy się zapytać

Re: Oświetlenie wnętrza – spalony czujnik zamknięcia drzwi

PostNapisane: 1 kwi 2014, 01:04
przez Hirek
Rozbierz obudowę kierownicy i zobacz czy nie zwarło kabli od podświetlenia stacyjki.

Tu masz fragment schematu działania lampki sufitowej.

PostNapisane: 4 kwi 2014, 16:28
przez Blik3r
Byłem w serwisie Mazdy. Powiedzieli żebym poszukał kabla bo pewnie ma styk z karoserią i dlatego się słabo świeci (zbyt duży opór)
Mierzyłem napięcia. Na wtyczce, która idzie do wnętrza zapodaje 12,4V. Przy włączonej lampce 12.4V. W pozycji "door" 8,7V.
Podpiąłem się do wtyczki i do karoserii –> obwód jest otwarty.

Pod kolumną kierownicy nie widzą przetopionej izolacji na przewodach, pewnie gdzieś pod karoserią albo plastikami gdzie nie mam dojścia... Nie mam pomysłu...

W przyszły piątek wezmę moduł ściemniania, który kolega kupił wczoraj i jeszcze nie zainstalował. Spróbuję obejść ORI ściemniacz.

Prośba, masz więcej schematów żeby zobaczyć co i jak?
------
swoją drogą, czujnik zamknięcia i otwierania drzwi jest sprawny. Centralny zamyka drzwi po wciśnięciu ustrojstwa...