Strona 1 z 2

Poraz Kolejny Check Engine- P0420??????

PostNapisane: 26 paź 2013, 11:29
przez maciekoch
Witam,

Panowie wiem że temat był już z kilkanaście razy wałkowany na forum. Proszę was jednak o pomoc. Poraz kolejny zaświeciła mi się kontrolka Check Engine :(.
Mam złącze OBD2 jak mogę z tego zaczytać błędy? Co do czego podłączyć czy macie książkę z błędami. Proszę o pomoc bo nie chcę poraz kolejny raz płacić 60 zł u mechanika ;/

Mój samochód:
Mazda 323F 1.6 2001 Bezyna.

PostNapisane: 8 lis 2013, 12:16
przez Sewer
Co ty masz za mechanika ze za podpiecie i podaniee błędu chce 60 pln ?!?!?
Ja mam mechanika, u ktorego robiłem rózne rzeczy i takie sprawy mi ogarnia w gratisie bo wie ze predzej czy pozniej bede cos robił za co mu zapłacę.
Mozna kupic na allegro odpowiedni osprzet i oprogramowanie by bledy na laptopie odczytać .
np: http://allegro.pl/najnowszy-2013-interf ... 23395.html

choc sam tego nie sprawdzalem !!! bo nie musiałem .

PostNapisane: 8 lis 2013, 12:18
przez Przemek323c
50zl za podpiecie do kompa to nic nadzwyczajnego. Co do reszty najpierw musisz znac numery bledow, potem mozna szukac przyczyn.

PostNapisane: 11 lis 2013, 00:01
przez bikus
Kup to co kolega wyżej podał, ja z tego korzystam i wykrywa wszystkie błędy silnika i można je samemu wywalać, wystarczy laptop albo telefon z androidem.

sprawdza się świetnie, nr błędów znajdziesz w necie i na naszym forum bez problemów

Sprawdź jaki błąd wywala i napraw to ;)

aaa tylko kup taki:
http://allegro.pl/interfejs-elm-327-obd ... 06559.html
a nie na usb, ten ma bluetooth i łączy się bez problemu z telefonem czy laptopem – mam identyczny i dziala super

Re: Poraz Kolejny Check Engine

PostNapisane: 11 lis 2013, 22:14
przez maciekoch
Panowie dzieki za odpowiedz. Znalazłem bląd jest to:

P0420 "Zdolnos katalizatora do usuwania szkodliwych skladnikow (blok 1) – tzw. wspolo"

Co to znaczy? Od czego to jest i co teraz z tym zrobić? Wyswietlilo sie drugi raz w przeciąu miesiąca mniejwwięcej po przejechaniu 700 km. Czy jest to groznie dla "madzi"?

PostNapisane: 12 lis 2013, 02:09
przez bikus
katalizator już nie działa tak jak powinien, możesz go wymienić albo na razie olać temat ;)
Ja też mam ten błąd i jezdzi ok, ogólnie katalizator już powoli mówi pa pa :)

PostNapisane: 12 lis 2013, 08:24
przez Przemek323c
Mozesz zaemulowac sonde za katem.

Re: Poraz Kolejny Check Engine- P0420??????

PostNapisane: 12 lis 2013, 20:05
przez wtyku
jak?

PostNapisane: 12 lis 2013, 21:08
przez Przemek323c
Zapodajac emulator sondy za katalizatorem ktory bedzie wystawial odpowiednie napiecie.

Re: Poraz Kolejny Check Engine- P0420??????

PostNapisane: 13 lis 2013, 17:02
przez maciekoch
Panowie to co zrobic zeby tego bledu nie bylo?

Czy montowac ten emulator? Ale czy ktoś może mi wyjasnic o co dokładnie chodzi?


Czy wymieniac katalizator? Tylko jaki do Mazdy 323f 1.6?

Jak wygląda układ z sadami lambda? Sa dwie czy jedna?

PostNapisane: 13 lis 2013, 18:57
przez tinek
są dwie sondy, jedna przed, a druga za katalizatorem (ta wykrywa kończący się katalizator), masz trzy wyjścia: nowy katalizator, emulacja tak jak napisał Przemek lub tulejka dystansowa na sondę (ponoć działa).

Re: Poraz Kolejny Check Engine- P0420??????

PostNapisane: 13 lis 2013, 21:51
przez maciekoch
Panowie a ten blad P0420 to napewno konczacy sie katalizator czy moze cos nie tak z sadami lambda badz inny powod?

Zauwazylem ze ten blad wywalilo mi 3 raz po tym jak zatankowalem na Lukoilu.

PostNapisane: 13 lis 2013, 22:13
przez Przemek323c
Najprawdopodobniej to konczacy sie kat ale bez oscylogramow z sondy ciezko stwierdzic w 100%.

Re: Poraz Kolejny Check Engine- P0420??????

PostNapisane: 13 lis 2013, 22:53
przez maciekoch
Przemek323c jak to mozna sprawdzić ? Jest jakis program albo inny sposub zeby to sprawdzić w "domowych" warunkac? Czy trzeba jechac do mechanika -elektronika? Rozumiem ze w mazdzie 323 f sa dwie sondy?

PostNapisane: 13 lis 2013, 23:02
przez Przemek323c
Sprawny kat powoduje ze sonda stoi na stechiometrii albo bardzo wolno faluje. Jesli kat umarl to sonda za katem faluje prawie tak samo jak regulacyjna zaraz za kolektorem.

PostNapisane: 13 lis 2013, 23:50
przez marecki26
P0420 to koniec kata .Po zakupie bj-ti wywalało mi ten błąd wielokrotnie .Zastosowałem dystans na drugiej sądzie (chodzi o odsunięcie jej od strumienia spalin )zrobiłem operację wycięcia migdałków i od tamtej pory -dwa lata- mam spokój z P0420.

Re: Poraz Kolejny Check Engine- P0420??????

PostNapisane: 14 lis 2013, 11:27
przez wtyku
u mnie od ok 40tyś km wyskakuje P0421 – Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold. Troche mnie to wkurza bo średnio 2x na miesiąc muszę kasować błąd...
Może czas coś z tym zrobić? Lepiej wyciąć katy, czy tylko zrobić ten dystans?

PostNapisane: 14 lis 2013, 12:10
przez Przemek323c
Jesli dystans zadziala to blad powinien przestac sie pojawiac, a kat jesli nie jest zapchany mozna zostawic.

Re: Poraz Kolejny Check Engine- P0420??????

PostNapisane: 16 lis 2013, 14:05
przez maciekoch
Panowie kupilem to wspaniale urządzenie ale.....nie wiem jak to skonfigurowac...

Czy ktoś wie jak to zrobić?

http://allegro.pl/najnowszy-2013-interf ... 23395.html

PostNapisane: 16 lis 2013, 14:41
przez bikus
sciagasz sobie na telefon program torque pro, wlaczasz bluetooth na telefonie i podlaczasz to urzadzenie do OBDII, telefon ustaw zeby byl widoczny i sam sie polaczy i wszystko Ci odczyta
przy laptopie podobny system dzialania ;)