Strona 1 z 1

ECS – błąd E1

PostNapisane: 20 lip 2013, 09:30
przez kamilq777
Witam. Jestem posiadaczem Mazdy 323F od kilku dni i mam problem z klima, dokładnie pokazuje mi błąd E1.
Na początku nie działała wcale, okazało się że są nieszczelne przewody. Po wymianie i nabiciu na nowo, niby działa, chłodzi/ grzeje bardzo dobrze. , jednak na wyświetlaczu mam cały czas E1, jak przytrzytmam np + to pojawi się tak jakby nie do końca dobrze wyświetlana cyfra. Dodam, że zaraz po włączeniu zapłonu na wyświetlaczu pojawi się normalnie cyfra, np 22, ale po chwili jest E1. O co w tym chodzi?

Załączam filmik jak ten problem wygląda.

http://youtu.be/Ao58cXw9w2o

Re: ECS – błąd E1

PostNapisane: 20 lip 2013, 10:33
przez wtyku
Masz klimatyzacje jakąś kombinowaną. To nie jest fabryczna. Musisz poszukać, co to za firma robiła i zapytać o te błędy.
Nie wiem czy ktoś z forum będzie miał coś podobnego...

Re: ECS – błąd E1

PostNapisane: 20 lip 2013, 12:17
przez xedos1972
ja takiego panelu jeszcze nie widziałem ,na jaki rynek ta mazda była sprawdź po VIN
E1 może to jest błąd czujnika temperatury w układzie klimatyzacji czy tak jest u ciebie ?
wszystko zależy od producenta urządzenia .w fabrycznej klimie takiego kodu błędu nie ma

Re: ECS – błąd E1

PostNapisane: 20 lip 2013, 17:41
przez kamilq777
wiec tak, rozebrałem panel i zobaczyłem jak sprawa wygląda z drugiej strony. załączam zdjęcia.

i teraz pytanie, czy to jest przeróbka z manuala czy z automatu? Czy żeby zamontować seryjne sterowanie dużo trzeba było by zmienić?
W tym co mam teraz jest zamontowany jakiś sterownik do tego idzie jakby oryginalna kostka, przynajmniej wg mnie. więc może to jest kwestia zabawy z samym panelem?

Niestety nie wiem jakiej to firmy jest w ogóle robione, może błąd leży w sterowniku ale bez poznania producenta ciężko będzie cokolwiek zrobić.

Może ktoś ma jakiś pomysł?


Obrazek
Obrazek
Obrazek

Re: ECS – błąd E1

PostNapisane: 26 lut 2015, 01:39
przez zbit
hej,
wpis dosyć stary, ale niedawno ktoś do mnie pisał czy mam schemat tego układu, więc widać, że problem żyje. Nie wiem czy błąd E1 oznacza zawsze to samo, ale u mnie oznaczał uszkodzenie czujnika temperatury zewnętrznej. Po wymianie błąd zniknął. W moim przypadku kabelek biegł po wierzchu (znaczy pod maską) lewą stroną i schodził koło aku gdzieś w dół za zderzak. W okolicy mocowania amortyzatora była złączka więc prowizorycznie wstawiłem zamiast termistora rezystor. Oczywiście ECS pokazuje wtedy stałą temperaturę zewn., ale regulacja działa normalnie. Latem byłem ciekawy ile jest na zewnątrz w ciepłych krajach więc wstawiłem w końcu właściwy termistor. Sory, nie pamiętam czy 10 czy 15k i czy PTC czy NTC, musiałbym wziąć miernik do ręki sprawdzić. Jak ktoś by potrzebował to nie ma problemu.
Pozdrawiam ;)
p.s. tylko, ze ja w tym dziale przez przypadek się znalazłem, wiec jakby co, to pisać, to się odezwe