Holowanie przyczepy BJ'ką (montaż haka)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez glibor » 4 cze 2010, 10:36

Witam wszystkich ,chciałbym poznać wasze opinie na temat montażu haka holowniczego do mazda 323f bj.Myślę o zakupie przyczepki (potrzeba przewiezienia czegoś od czasu do czasu),lecz nie wiem jaki to będzie miało wpływ na mój samochód. Nie chciałbym zbytnio mordować Magdaleny. Pozdrawiam
glibor
 

Postprzez tomzwolin » 4 cze 2010, 12:06

Witam ja od zawsze jakie samochody miałem zawsze montowałem haka abys nie ładował poza normy przyczepki to bedzie wszytko ok wiadomo ze zawiecha z tyłu dostaje troche ale cos za cos pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2010, 17:28
Posty: 82
Skąd: Okolice Biłgoraja
Auto: Mazda 323F 2.0 Diesel 90KM

Postprzez magister82 » 4 cze 2010, 22:23

Ja mam w 1.5 zamontowany oryginalny hak do malej przyczepki 600kg wiec chyba wielkich przy małych ciężarach da rade.
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2010, 10:54
Posty: 71
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: 323F 98 1.5

Postprzez topik » 5 cze 2010, 22:05

Witam. Ja u siebie też mam założony orginalny hak, od czasu do czasu przyczepiam przyczepkę i wszystko jest ok. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez toady » 24 cze 2010, 15:17

W dowodzie rej. masz wszystko napisane. U mnie pisza ze max. masa przyczepy z hamulcem to 1400kg (DITD – moze benzyna ma inaczej) a bez hamulca 750. Skoro wiec producent przewidzial taka opcje, sa otwory mocujace, jest homologacja – to powinno smigac. Lawety odpadają :) ale 1400 to i tak jest niezle.

Inna sprawa, ze w/g kodeksu drogowego DMC przyczepy nie moze przekraczac masy wlasnej auta wiec zostaje 1276 kg. Zeby faktycznie ciagac te 1400kg to trzeba miec kategorie B+E.

Ja wlasnie zamontowalem hak do swojej, zostala mi jeszcze elektryka do podpiecia i wpis do dowodu. W planach wakacje z domkiem na kolkach.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez przem.p » 14 lip 2010, 11:34

Witam wszystkich!
Czytając ten post zajrzałem do dowodu rej. i u mnie jest napisane, że mogę ciągnąć przyczepkę do 400 kg dmc bez hamulca i 750 z hamulcem. Trochę to dziwne, bo piszecie, że niektóre Wasze Mazdy mają wpisaną w dowód o wiele większą masę przyczepy – czy to jakiś błąd w wydziale komunikacji??
Przemo – Mazda 323f 1,5 I 16V 1999 r.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 lis 2007, 11:39
Posty: 11
Skąd: Sędziszów
Auto: 323f BJ 1,5 I 16V 1999 r.

Postprzez sław » 31 lip 2010, 18:32

Witam. To ciekawe co piszecie o tych wpisach w dowodzie, u mnie jest 500kg bez hamulca i 1400 z hamulcem. Czy ktoś to potrafi wyjaśnić?
Odnośnie haka, ja zakładałem go sam (banalnie proste) i mam okazję ciągać różne przyczepki małe i duże z najazdem, autko radzi sobie całkiem dobrze , silnik nie ma problemów z rozpędzaniem się itp, ograniczeniem jedynie są przepisy i zdrowy rozsądek. Pozdrawiam.
sław
 

Postprzez magister82 » 1 sie 2010, 00:19

ja mam 600 i 1200 czyli mniej wiecej tak jak powinno byc :P
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2010, 10:54
Posty: 71
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: 323F 98 1.5

Postprzez staszko05 » 1 sie 2010, 10:24

u mnie w dowodzie jest: z hamulcem 1400 kg a bez hamulca 500 kg. hak jest orginalnie zamontowany. Autko z silnikiem 2.0 DITD 74 kW
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 cze 2010, 22:29
Posty: 5
Skąd: okolica Rzeszowa
Auto: Mazda 323f BJ 2001r DITD

Postprzez magister82 » 1 sie 2010, 13:15

To dziwne ze benzyna z oryginalnym hakiem przy 88KM ma 600 a disel 500
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2010, 10:54
Posty: 71
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: 323F 98 1.5

Postprzez toady » 1 sie 2010, 13:35

Faktycznie dziwne, bo jak juz pisalem wczesniej w mojej 2.0 DITD jest
toady napisał(a):max. masa przyczepy z hamulcem to 1400kg a bez hamulca 750kg.

W dowodzie rej. sa to pozycje O.1=1400 kg, O.2=750 kg
Wyglada na to, ze wszystko zalezy od tego co wpisal diagnosta podczas pierwszego przegladu auta w kraju.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2005, 14:53
Posty: 175
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ DITD '02

Postprzez magister82 » 1 sie 2010, 13:45

w sumie racja bo to diagnosta przelicza od masy pojazdu
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2010, 10:54
Posty: 71
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: 323F 98 1.5

Postprzez fosfor » 15 paź 2010, 17:09

Witam
Orientuje się ktoś może czy do założenia haku trzeba zdjąć tylny zderzak?? Jeżeli tak to jak się go zdejmuje ? I ostatnie pytanko czy trzeba ciąć zderzakpo środku na haczyk ..
Pozdrawiam :)
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 11:43
Posty: 64 (1/0)
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323f 2.0 DITD BJ

Postprzez witek000 » 21 kwi 2012, 12:10

Cześć,
jestem szcześliwym posiadaczem samochodu mazda 323f bj w wersji exclusive z silnikiem 1,5. Bardzo fajnie mi się jeździ tym autem, jakiś czas temu załorzyłem w nim instalcje lpg oraz hak holujacy. W dowodzie rejestracyjnym mam wpisane że mogę holować maksymalnie 1200 kg jeśli przyczepa posiada hamulec najazdowy. Na najbliższe wakacje chciałbym kupić przyczepe kempingową. Moje pytanie jest takie : jak się sprawuje mazda z takim silnikiem przy holowaniu przyczepek ;–) prosił bym o wypowiedz kogoś kto jechał takim autkiem z przyczepką. Obecnie mam klika ofert na przyczepy od 750 do 1100kg. Tylko nie wiem czy z czyms takim da sie jechac ;p
witek000
 

Postprzez Borys » 29 kwi 2012, 21:11

Co prawda nie holowałem przyczepy BJ'ką, ale innymi kompaktami owszem. Corolla E12 ma masę nieco większą, a przyczepa z hamulcem o masie około 1 tony to już niezłe wyzwanie. Bardzo trzeba uważać przy hamowaniu, bo jednak lekkie auto jest mocno pchane. Mimo, że E12 ma dużo lepsze hamulce (4x duże tarcze). Z przyspieszaniem jest prościej, bo albo przyspieszasz, albo nie ;) Bezpiecznie wyprzedzać można co najwyżej pojazdy rolnicze, ale to nie wyścigi. Sprawne sprzęgło, dużo uwagi i spokojnie można jechać.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Neonixos666 » 24 sie 2012, 23:22

Potrzebuje panowie namiary na pasujący hak żeby ładnie go demontować i nie wycinać zderzaka, na allegro pełno ale nie wiem jaki będzie dobry, liczę że coś podpowiecie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez black_pablo » 25 sie 2012, 21:13

właśnie orientuje się ktoś jakie są koszta takiego montażu??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez Krzysiek24 » 25 sie 2012, 23:20

Moja ciotka niedawno zakładała hak w peugocie 406, hak + montaż najtaniej 700zł w Łodzi.
Ja mam jakiś hak przy Madzi, może jest napis jakiejś firmy czy cos to jutro dam znać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2012, 17:55
Posty: 157
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A

Postprzez didusiek » 26 sie 2012, 19:34

Hak( z AUTO-HAK Słupsk) 290 zł + montaż 160 zł- 2 miesiące temu zakładałem. A jeszcze + 35 zł przegląd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Postprzez black_pablo » 26 sie 2012, 20:55

czyli 500zł trzeba liczyć
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323