Komputer pokładowy BJ po lifcie
OK, to wychodzi na to że ja zrobię krok do przepaści jako pierwszy.
Już zakupiłem przełącznik INFO / SET oraz licznik od Mazdy Premacy. Czekam teraz na przesyłki i zobaczymy czy da się połączyć to, co podobno jak niektórzy twierdzą, jest niemożliwe.
Licznik z Premacy 1.8 z 2001 roku tak samo jak moja mazda BJ z 2001.
Ale otem to potem, narazie czekam..
Już zakupiłem przełącznik INFO / SET oraz licznik od Mazdy Premacy. Czekam teraz na przesyłki i zobaczymy czy da się połączyć to, co podobno jak niektórzy twierdzą, jest niemożliwe.
Licznik z Premacy 1.8 z 2001 roku tak samo jak moja mazda BJ z 2001.
Ale otem to potem, narazie czekam..
Demokracja, to dwa wilki i owca, głosujące, co zjeść na obiad. Wolność, to uzbrojona po zęby owca, która może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją.
–Ben Franklin
–Ben Franklin
Qrde, no i zaczęły się schody.
tak wyglądają zdjęte oba liczniki. Ten z opisem, wiadomo od Premacy, jedynie trzeba podmienić metalową blachę mocującą licznik od góry. W 323 licznik jest głębiej osadzony. I teoretycznie wszystko jest OK.
Ale jak powiedziałem – teoretycznie, co do działania kontrolek i całego zegara to wszystko ruszyło bez najmniejszego problemu. Jest mały problem z działaniem, wskazaniem komputera pokładowego.
Po podpięciu do samochodu wskaźnik komputera ustawił się na wskazaniach "zużycia chwilowego paliwa" i to tylko wskazuje.
trochę kiepskie zdjęcie – ale ...
Miałem mało paliwa w zbiorniku, zatankowałem prawie do pełna, przejechałem w tym momencie tylko 10 km i dalej nic się nie zmienia, a także nie można przejść do innych informacji.
Przełącznik INFO/SET jest sprawny a taki jest jego schemat działania
Tak jak zrysowałem to z przełącznika, klawisz info zwiera kabel /2/ czarny, z kablem /5/na rysunku pomyłkowo jest /4/zielony z żółtym paskiem i srebrną kropką. Takie są kolory kabli u mnie i w Premacy, z przełącznikiem dostałem także kostkę połączeniową z kabelkami.
Klawisz SET robi to samo, tylko przez opornik 820 Ohm.
I taka jest rola wyłącznika, dodatkowo są jeszcze zasilone żaróweczki miniaturowe sztuk 2 , zasilane z 1-3
Teraz pytanie:
– czy komputer musi się "nauczyć" swojego działania – trochę to śmieszne wg mnie, ale ...
I jeszcze jedna inszość wychodząca w tym połączeniu.
W oryginalnym liczniku, nad przebiegiem kilometrowym, jest wskaźnik temperatury. Po podmianie, oczywiście tej temperatury nie ma, bo ma być w oknie wyświetlacza komp. pokładowego. Prawdopodobnie nie będzie dostępna temperatura, ale zobaczę jak ruszy funkcja przeszukiwania- zmiany informacji.
Czekam na jakieś podpowiedzi w temacie
Znalazłem z Forum coś takiego
"Jak masz włączone średnie spalanie to wciskasz i przytrzymujesz klawisz SET
Po chwili jest piknięcie i wartości się kasują. "
Wciskanie, trzymanie przycisków INFO oraz SET w moim przypadku nic nie daje.
Akumulator także był odłączony.
tak wyglądają zdjęte oba liczniki. Ten z opisem, wiadomo od Premacy, jedynie trzeba podmienić metalową blachę mocującą licznik od góry. W 323 licznik jest głębiej osadzony. I teoretycznie wszystko jest OK.
Ale jak powiedziałem – teoretycznie, co do działania kontrolek i całego zegara to wszystko ruszyło bez najmniejszego problemu. Jest mały problem z działaniem, wskazaniem komputera pokładowego.
Po podpięciu do samochodu wskaźnik komputera ustawił się na wskazaniach "zużycia chwilowego paliwa" i to tylko wskazuje.
trochę kiepskie zdjęcie – ale ...
Miałem mało paliwa w zbiorniku, zatankowałem prawie do pełna, przejechałem w tym momencie tylko 10 km i dalej nic się nie zmienia, a także nie można przejść do innych informacji.
Przełącznik INFO/SET jest sprawny a taki jest jego schemat działania
Tak jak zrysowałem to z przełącznika, klawisz info zwiera kabel /2/ czarny, z kablem /5/na rysunku pomyłkowo jest /4/zielony z żółtym paskiem i srebrną kropką. Takie są kolory kabli u mnie i w Premacy, z przełącznikiem dostałem także kostkę połączeniową z kabelkami.
Klawisz SET robi to samo, tylko przez opornik 820 Ohm.
I taka jest rola wyłącznika, dodatkowo są jeszcze zasilone żaróweczki miniaturowe sztuk 2 , zasilane z 1-3
Teraz pytanie:
– czy komputer musi się "nauczyć" swojego działania – trochę to śmieszne wg mnie, ale ...
I jeszcze jedna inszość wychodząca w tym połączeniu.
W oryginalnym liczniku, nad przebiegiem kilometrowym, jest wskaźnik temperatury. Po podmianie, oczywiście tej temperatury nie ma, bo ma być w oknie wyświetlacza komp. pokładowego. Prawdopodobnie nie będzie dostępna temperatura, ale zobaczę jak ruszy funkcja przeszukiwania- zmiany informacji.
Czekam na jakieś podpowiedzi w temacie
Znalazłem z Forum coś takiego
"Jak masz włączone średnie spalanie to wciskasz i przytrzymujesz klawisz SET
Po chwili jest piknięcie i wartości się kasują. "
Wciskanie, trzymanie przycisków INFO oraz SET w moim przypadku nic nie daje.
Akumulator także był odłączony.
Ostatnio edytowano 19 maja 2012, 11:39 przez bejot, łącznie edytowano 1 raz
Demokracja, to dwa wilki i owca, głosujące, co zjeść na obiad. Wolność, to uzbrojona po zęby owca, która może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją.
–Ben Franklin
–Ben Franklin
Zgaduje ze moze to byc spowodowane tym ze zakupiles licznik od premacy nie od bj'ki . Moze jednak sie czyms roznia....... Moze wymien ten i upoluj od 323 to bedziesz mial pewnosc ze cos robisz nie tak... Kibicuje ci bo sam wlasnie mialem zakladac taki post przymierzajac sie z zakupem licznika z kompem spalania d smojej 323f 2001 1.6 B. Mam nadzieje ze Ci sie uda a pozniej podzielisz sie swoja wiedza.
- Od: 11 paź 2011, 21:45
- Posty: 4
Hm, wszystko się zgadza co do Twojego przypuszczenia.
Jak można poczytać we wcześniejszych postach, raczej w domyśle była mowa o liczniku z Premacy. Dostępne liczniki na Allegro to także z Premacy. W większości i tańsze z wersji licznika w milach.
Co ciekawe, okazało się że w tym "nowym" liczniku z Premacy, odziedziczyłem stan licznika kilometrów z pojazdu z którego został wzięty licznik
Oba liczniki "optycznie" są identyczne, różni ich tylko numer serii / tak to chyba należy nazwać/ nadrukowany na obudowie
ten jest od Premacy
a ten jest mój oryginał z BJ
W dalszym ciągu otwarty temat ... jakieś podpowiedzi
Jak można poczytać we wcześniejszych postach, raczej w domyśle była mowa o liczniku z Premacy. Dostępne liczniki na Allegro to także z Premacy. W większości i tańsze z wersji licznika w milach.
Co ciekawe, okazało się że w tym "nowym" liczniku z Premacy, odziedziczyłem stan licznika kilometrów z pojazdu z którego został wzięty licznik
Oba liczniki "optycznie" są identyczne, różni ich tylko numer serii / tak to chyba należy nazwać/ nadrukowany na obudowie
ten jest od Premacy
a ten jest mój oryginał z BJ
W dalszym ciągu otwarty temat ... jakieś podpowiedzi
Ostatnio edytowano 19 maja 2012, 11:57 przez bejot, łącznie edytowano 1 raz
Demokracja, to dwa wilki i owca, głosujące, co zjeść na obiad. Wolność, to uzbrojona po zęby owca, która może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją.
–Ben Franklin
–Ben Franklin
Może odłączenie zasilania od akumulatora coś by pomogło.
- Od: 6 lip 2008, 14:21
- Posty: 684
- Skąd: Włocławek
- Auto: Mazda 323F BJ 2,0 DITD 2001
Faktycznie, jak pisałem wcześniej, akumulator odłączałem i nic to nie dało. Jak zwykle są zawsze dwa wyjścia z każdej sytuacji.
Na razie mam licznik założony z komputerem pokładowym – sprawnym inaczej
Znalazłem w necie taki jeden serwis mazdy, który w swoim opisie podaje że: ich pasją jest elektronika samochodowa, że mają lekarstwo na różne "bolączki", ale jakoś się nie odzywają, a szkoda ...
Trochę sobie pooglądałem te oba liczniki, tyle na ile daje się obejrzeć bez zdejmowania wskazówek z prędkościomierza i obrotomierza.
Wychodzi na to że licznikowi bez komputera pokładowego nic się nie stanie, jeśli podłączymy przełącznik INFO/SET. Sygnał w przełączników dochodzi do złączki CN3 7 pin w rzędzie A
Na tym te podobieństwa się teoretycznie kończą, ale dalszy układ elementów, które można rozpoznać w płytce tylko z jednej strony, jest bardzo podobny na tyle, że występują takie same oznaczenia, symbole elementów /oporniki, kondensatory/ . No, ale potem to już bardzo strome schody, w liczniku Premacy jest wyświetlacz PLQ50-00-013, którego pracą steruje procesor M9004-04
Zdjęcie wykonane aparatem z ekranu monitora, bo nijak japończyki nie chcieli dać skopiować obrazka
Ale jak narazie te informacje są mi zbędne.
I jak zwykle, jakieś wnioski, podpowiedzi ...
#######
Jednak są Mazdy 323 F z komputerem pokładowym. Znalazłem takie autko w necie: jest z 2001 roku z silnikiem 1991 cm benzyna.
Zapożyczone zdjęcie z ogłoszenia / znalezione 19 maja/
Na razie mam licznik założony z komputerem pokładowym – sprawnym inaczej
Znalazłem w necie taki jeden serwis mazdy, który w swoim opisie podaje że: ich pasją jest elektronika samochodowa, że mają lekarstwo na różne "bolączki", ale jakoś się nie odzywają, a szkoda ...
Trochę sobie pooglądałem te oba liczniki, tyle na ile daje się obejrzeć bez zdejmowania wskazówek z prędkościomierza i obrotomierza.
Wychodzi na to że licznikowi bez komputera pokładowego nic się nie stanie, jeśli podłączymy przełącznik INFO/SET. Sygnał w przełączników dochodzi do złączki CN3 7 pin w rzędzie A
Na tym te podobieństwa się teoretycznie kończą, ale dalszy układ elementów, które można rozpoznać w płytce tylko z jednej strony, jest bardzo podobny na tyle, że występują takie same oznaczenia, symbole elementów /oporniki, kondensatory/ . No, ale potem to już bardzo strome schody, w liczniku Premacy jest wyświetlacz PLQ50-00-013, którego pracą steruje procesor M9004-04
Zdjęcie wykonane aparatem z ekranu monitora, bo nijak japończyki nie chcieli dać skopiować obrazka
Ale jak narazie te informacje są mi zbędne.
I jak zwykle, jakieś wnioski, podpowiedzi ...
#######
Jednak są Mazdy 323 F z komputerem pokładowym. Znalazłem takie autko w necie: jest z 2001 roku z silnikiem 1991 cm benzyna.
Zapożyczone zdjęcie z ogłoszenia / znalezione 19 maja/
Ostatnio edytowano 19 maja 2012, 13:57 przez bejot, łącznie edytowano 2 razy
Demokracja, to dwa wilki i owca, głosujące, co zjeść na obiad. Wolność, to uzbrojona po zęby owca, która może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją.
–Ben Franklin
–Ben Franklin
- Od: 2 maja 2012, 10:25
- Posty: 8
- Skąd: Poznań
No tak wrotek dales licznik z anglika a kolega bejot po to ma z premacy zeby nie miec wyskalowanego w milach... Dac sie musi tylko problem tkwi w tym jak pisalem ze to zegary od premacy . Sprytni skosnooki ziomkowie stwierdzili ze jednak cos zmienia w tych zegarach zeby nie dzialalo po przekladce Poszperalem troche bo mnie tez taki swap zegarow interesuje i znalazlem ze angole przekladaja sobie zegarki na model z trip compem http://www.club323f.com/forum/viewtopic.php?p=507948
- Od: 11 paź 2011, 21:45
- Posty: 4
Witam.
Również zastanawiam się nad kompem w mojej BJ.
Tak sobie myślę czy zamiast wymieniać cały licznik nie wystarczyło by wymienić tylko samej tarczy obrotów na tą z wyświetlaczem, co myślicie?
Jeśli chodzi o wyświetlacz to myślę że z nim jest podobnie jak z telewizorem, pokazuje co mu wrzuci komputer, kwestia tylko jak jest komp zaprogramowany, na km czy mile.
Pozdrawiam..
Również zastanawiam się nad kompem w mojej BJ.
Tak sobie myślę czy zamiast wymieniać cały licznik nie wystarczyło by wymienić tylko samej tarczy obrotów na tą z wyświetlaczem, co myślicie?
Jeśli chodzi o wyświetlacz to myślę że z nim jest podobnie jak z telewizorem, pokazuje co mu wrzuci komputer, kwestia tylko jak jest komp zaprogramowany, na km czy mile.
Pozdrawiam..
Ostatnio edytowano 5 cze 2012, 22:07 przez macias8111, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 lip 2011, 14:21
- Posty: 31
- Skąd: Rybnik
- Auto: 323F BJ 2001 1,6 16V
macias8111 napisał(a):Witam.
Również zastanawiam się nad kompem w mojej BJ.
Tak sobie myślę czy zamiast wymieniać cały licznik nie wystarczyło by wymienić tylko samej tarczy obrotów na tą z wyświetlaczem, co myślicie?
Jeśli chodzi o wyświetlacz to myślę że ...
Ciekawy pomysł, tylko jak to rozwiązać tak wygląda płytka z wyświetlaczem komputera
I dlatego życie nie jest takie łatwe, jak by się wydawało ...
Demokracja, to dwa wilki i owca, głosujące, co zjeść na obiad. Wolność, to uzbrojona po zęby owca, która może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją.
–Ben Franklin
–Ben Franklin
hm, narazie dałem sobie na luz. Nie mam "pomysła" co i jak dalej. Zamierzam podjechać do znajomka co ma amatorsko-domową wersje komputera serwisowego, celem sprawdzenia, czy i jakie infa wychodzą z serca samochodu.
Demokracja, to dwa wilki i owca, głosujące, co zjeść na obiad. Wolność, to uzbrojona po zęby owca, która może się bronić przed demokratycznie podjętą decyzją.
–Ben Franklin
–Ben Franklin
Witam,
Ja zainstalowałem coś takiego (UKP):
Podłączenie do kompa dość proste, na razie wyciągnąłem tylko sygnał prędkości, spalania (jeszcze nie skalibrowany) i temperatury wewnętrznej. Bardzo fajnie działa, planuję jeszcze wyciągnąć temp. chłodziwa i działanie wentylatora chłodnicy.
Pozostało mi też podpięcie gdzieś trójprzyciskowej "klawiatury" :–)
Pozdr.
Mariusz
Ja zainstalowałem coś takiego (UKP):
Podłączenie do kompa dość proste, na razie wyciągnąłem tylko sygnał prędkości, spalania (jeszcze nie skalibrowany) i temperatury wewnętrznej. Bardzo fajnie działa, planuję jeszcze wyciągnąć temp. chłodziwa i działanie wentylatora chłodnicy.
Pozostało mi też podpięcie gdzieś trójprzyciskowej "klawiatury" :–)
Pozdr.
Mariusz
- Od: 7 lip 2011, 12:39
- Posty: 7
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323f BJ 2002 1.6 98KM
BRAWO hehe podpiales sie dokladnie w tym miejscu gdzie ja chcialem umiescic kiedyc dokladnie taki sam komp Klawiaturke zrob sobie moze na tej samej plytce co wyswietlacz Obok (pionowo) w rzedzie albo pod (poziomo). Dlugo szukales sygnalu predkosci/spalania ? Daj znac jak skalibrujesz spalanie czy dobrzze to wszystko dziala.
- Od: 11 paź 2011, 21:45
- Posty: 4
Przycisków nie da rady zamontować na tej samej płytce co komputer bo elektronika komputera zajmuje 95% miejsca. Szukam dalej, najlepsze miejsce wydaje mi się obok hamulca ręcznego bo łatwo będzie zmieniać ekrany komputera podczas jazdy i z poprowadzeniem przewodów też nie powinno być kłopotu.
Sygnały prędkości i spalania odszukałem po kolorach kabli. Kalibracja spalania w toku, jakiś czas to jeszcze zajmie. Mam za to problem z przeciągnięciem kabla z komory silnika do kabiny. Którędy będzie najłatwiej
Kolejną rzeczą jest temperatura chłodziwa, wiecie może gdzie można wkręcić dodatkowy czujnik temperatury Gdzieś na bloku silnika powinno być zaślepione miejsce. Producent komputera nie poleca podpinać się pod oryginalny.
Sygnały prędkości i spalania odszukałem po kolorach kabli. Kalibracja spalania w toku, jakiś czas to jeszcze zajmie. Mam za to problem z przeciągnięciem kabla z komory silnika do kabiny. Którędy będzie najłatwiej
Kolejną rzeczą jest temperatura chłodziwa, wiecie może gdzie można wkręcić dodatkowy czujnik temperatury Gdzieś na bloku silnika powinno być zaślepione miejsce. Producent komputera nie poleca podpinać się pod oryginalny.
- Od: 7 lip 2011, 12:39
- Posty: 7
- Skąd: Warszawa
- Auto: 323f BJ 2002 1.6 98KM
a czy ktos wie czy zestaw:
Interfejs elm 327 na bluetooth + telefon android + aplikacja torque pobrana z marketu pokaze spalanie naszych mazd ? wiem ze program ma taka opcje, oczywiscie bledy i parametry silnika tez zczytuje bezposrednio na komorke, ale nie wiem jak wyglada opcja ze spalaniem ?
bawil sie ktos w takie cos lub ma jakas wiedze ?
Interfejs elm 327 na bluetooth + telefon android + aplikacja torque pobrana z marketu pokaze spalanie naszych mazd ? wiem ze program ma taka opcje, oczywiscie bledy i parametry silnika tez zczytuje bezposrednio na komorke, ale nie wiem jak wyglada opcja ze spalaniem ?
bawil sie ktos w takie cos lub ma jakas wiedze ?
- Od: 5 sie 2011, 19:36
- Posty: 36
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 323f bj 2003r. 1.6
A tak na marginesie, gdzie znajduje się wyświetlacz komputera pokładowego w mazda 323 po lifcie(2002 rocznik, 2.0 Diesel) i co można z niego odczytać, przeglądając allegro w celu zakupu samochodu część mazd posiada komputer pokładowy inne nie, tyle, że niczym się nie różnią.
- Od: 14 wrz 2012, 12:08
- Posty: 70
- Auto: Mazda 323f BJ 2002r. 2.0 DiTD 101KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości