Automatyczny włącznik świateł
Strona 1 z 1
Witam mam pytanie dotyczące automatycznego włącznika świateł otóż posiadam taki tylko nie wiem gdzie i jak go podpiąć i czy może ktoś taki już montował ? Byłbym wdzięczny za pomoc
-
misiek3132
Zamontuj sobie wszystko w osłonie kolumny kierowniczej. Masz tam +12, +12 po zapłonie, masę w kostce stacyjki. Reszta jest w kostce podpiętej do przełącznika świateł, sterowanie chyba "masą" ale dla pewności sprawdź probówką. Robiłem to 3 lata temu i już nie pamiętam dokładnie.
Hirek
- Od: 13 wrz 2007, 20:06
- Posty: 24
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 KOMBI 2.3 166KM, 2007 LPG
Mazda 323F BJ 1.8 16V 1999 LPG Blos
Nie wiem czy nie będzie prościej ale lepiej jak zamiast dawać+12 po zapłonie, to wykorzystać do zasilenia przekaźnika przewód od alternatora a dokładnie od jego kontrolki. Wtedy światła zapala nam się dopiero po zapaleniu samochodu. Nie pamiętam który to przewód ale można zawsze sprawdzić miernikiem gdzie występuje napięcie po zapaleniu samochodu. Przewód ten i tak dochodzi do licznika. A jeśli altek jest w dobrym miejscu to można od razu z niego brać.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
ewemarkam napisał(a):Nie wiem czy nie będzie prościej ale lepiej jak zamiast dawać+12 po zapłonie, to wykorzystać do zasilenia przekaźnika przewód od alternatora a dokładnie od jego kontrolki. Wtedy światła zapala nam się dopiero po zapaleniu samochodu. Nie pamiętam który to przewód ale można zawsze sprawdzić miernikiem gdzie występuje napięcie po zapaleniu samochodu. Przewód ten i tak dochodzi do licznika. A jeśli altek jest w dobrym miejscu to można od razu z niego brać.
+12 po zapłonie to przewód na którym pojawia się napięcie po przekręceniu stacyjki. W momencie pracy silnika występuje tam napięcie rzędu 14-14,5 V, w innym przypadku układ załanczający światła nie zadziała ponieważ stwierdzi że niema ładowania.
Hirek
- Od: 13 wrz 2007, 20:06
- Posty: 24
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 KOMBI 2.3 166KM, 2007 LPG
Mazda 323F BJ 1.8 16V 1999 LPG Blos
A gdzie jest napisane ze układ wykrywa skok napięcia z 12V na ponad 14V. Owszem spotyka się takie układy, ale nie koniecznie. Nie wiemy jaki włącznik ma kolega i skąd go ma.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
W nowych samochodach(spotkałem się z tym w renault, ale widziałem, że np. fordy też to mają) jest często tak, że światła mijania włączają się w momencie przekręcenia kluczyka, tzn. same się zapalają i same gasną. Dużo by było z tym roboty w BJtce?
- Od: 6 wrz 2012, 03:15
- Posty: 38
- Auto: 323f BJ 1.6 2002
wystarczy kupic automatyczny włącznik i podłączyć wg instrukcji kilka kabli nic trudnego kto ma choć małe pojecie o elektronice
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Tak tylko w Renault jest automat który załącza światła pod wpływem pory dnia. Jak zaczyna się zciemniać to załączy mijania dopiero.
Koledzę ostatnio podłączałem dzienne, wtedy ustawił sobie mijania na automat. No i działa to w zasadzie tak że np wjeżdżając do tunelu załączają mu sie mijania, a gdy wyjedzie to wyłączają i jedzie dalej na dziennych, tak samo jak sie sciemnia już pod wieczór. Fajny bajer, w zasadzie jest to do zrobienia w zwykłym i każdym samochodzie, tylko trzeba by to było jakoś kalibrować. Chyba o to chodziło koledze. Niektóre światła dzienne mają detekcję napięcia i tak sie zapalą inne na sztywno podłancza się po zapłonie, przez bezpiecznik i drugi przewód do pozycyjnych. Zależy od typu świateł.
Koledzę ostatnio podłączałem dzienne, wtedy ustawił sobie mijania na automat. No i działa to w zasadzie tak że np wjeżdżając do tunelu załączają mu sie mijania, a gdy wyjedzie to wyłączają i jedzie dalej na dziennych, tak samo jak sie sciemnia już pod wieczór. Fajny bajer, w zasadzie jest to do zrobienia w zwykłym i każdym samochodzie, tylko trzeba by to było jakoś kalibrować. Chyba o to chodziło koledze. Niektóre światła dzienne mają detekcję napięcia i tak sie zapalą inne na sztywno podłancza się po zapłonie, przez bezpiecznik i drugi przewód do pozycyjnych. Zależy od typu świateł.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
ewemarkam napisał(a):Tak tylko w Renault jest automat który załącza światła pod wpływem pory dnia. Jak zaczyna się zciemniać to załączy mijania dopiero.
Koledzę ostatnio podłączałem dzienne, wtedy ustawił sobie mijania na automat. No i działa to w zasadzie tak że np wjeżdżając do tunelu załączają mu sie mijania, a gdy wyjedzie to wyłączają i jedzie dalej na dziennych, tak samo jak sie sciemnia już pod wieczór. Fajny bajer, w zasadzie jest to do zrobienia w zwykłym i każdym samochodzie, tylko trzeba by to było jakoś kalibrować. Chyba o to chodziło koledze. Niektóre światła dzienne mają detekcję napięcia i tak sie zapalą inne na sztywno podłancza się po zapłonie, przez bezpiecznik i drugi przewód do pozycyjnych. Zależy od typu świateł.
Chodziło mi konkretnie o Renault Thalię, gdzie włącznik jako opcja kosztuje 200 zł i włącza mijania od razu, bo w niej zwyczajnei nei ma dziennych.
- Od: 6 wrz 2012, 03:15
- Posty: 38
- Auto: 323f BJ 1.6 2002
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość