Kontrolka Akumulatora
Strona 1 z 1
Zastanawia mnie migająca kontrolka (nieregularnie, raz mocniej, raz słabiej, ale nigdy ciągle). Aby tak się stało, trzeba wyłączyć światła, radio itp. i zostawić na jałowym. Co ciekawe, kontrolka miga tylko po odbyciu krótkiej trasy, po 100 km nie miga. Ponadto, widać szczególnie w nocy, jak światła nie świecą się równomiernie, ale raz jaśniej raz ciemniej (jakby przygasały, ale dzieje się to bardzo szybko). Miga też podświetlenie od radia (seryjnie). I tu pytanie: czas na wymianę akumulatora? Czy coś innego?
- Od: 7 lut 2011, 15:32
- Posty: 11
- Skąd: Okolice Radomia/Warszawa
- Auto: Mazda 323F BJ, 2.0 DITD, 2001
raczej to sprawa alternatora
W BG diesel miałem coś takiego. Ostatecznie kontrolka zaświeciła się na stałe,ładowania brak. Przyczyna: w servie [połączone z alternatorem,smarowane olejem silnikowym] padł uszczelniacz,olej poszedł na wirnik alternatora,zrobił się towot na szczotkach które się zawiesiły;szczotki do wymiany,reszta do czyszczenia. Może w BJ też tak jest.
-
rav 75
Miałem tak w swojej BJ-ce 2.0d, okazało się ze jedna szczotka była miększa i nie stykała z pierścieniem przekazującym prąd,(są 2 jeden wolne obroty drugi wysokie masa idzie z obudowy) nie ma co oszczędzać kupując same szczotki, bo też można założyć od wiertarki i tez chwile będzie (nie polecam), lepiej kupić kpl. szczotki w obudowie razem z regulatorem obrotów. Koszt do 2.0d 39.95 w Rzeszowie w intercars po rabacie od znajomego, normalnie coś kolo 47zl ,roboty na jakieś 25 minut
popuszczasz łapę alternatora ściągasz pasek bądź 2, zależny jak masz u mnie są dwa, odkręcasz alternator odpinasz grubszy kabel około 1,75grubosci i kostkę na 2 albo 3piny nie pamiętam już. Masz 2 śruby typu torx pod plastikiem są szczotki, odkręcasz 2 śruby i wymieniasz na nową część , przy składaniu warto śrubę od grubszego kabla przesmarować troszkę wazelina i mocno skręcić śrubę
wskazówka jak sprawdzić regulator(od tego zacznij) odpal silnik odłącz klemę dodatnia(+) włącz radio, odgrzewanie tylnej szyby i światła, możesz również halogeny jak masz:) jak zgaśnie znaczy to ze regulator do wymiany, jak będzie prasował ładnie równo, to warto sprawdzić akumulator,podłącz go i zacznij wtedy od napięcia powinno być odrobinę ponad 12V 12,4 12,1 coś takiego, jeśli jest 12V niech ktoś zakręci rozrusznikiem, a ty nadal mierz jeśli spadnie poniżej 9,5V szukaj nowej baterii bo jak nie teraz, to za miesiąc przy mrozie będziesz zmieniać:P pozdrawiam:P
- Od: 25 lis 2011, 19:14
- Posty: 21
- Skąd: rzeszów
- Auto: mazda 323f BJ 1999r 2.0 D 71km
Kolego to pojechałeś z tym testem regulatora i wogóle namieszaleś .NIGDY ale to NIGDY nie należy odłączać klemy (którejkolwiek) przy pracującym silniku.Czasy "malucha" dawno minęły i teraz naprawy spowodowane takimi zabawami są bardzo drogie.Wystarczy podjechać do dobrego sklepu z akumulatorami i tam za 10 zł sprawdzą alternator i akumulator w ciągu 1 minuty profesjonalnymi urządzeniami .Dostaniesz wyduk na papierku i juz wiesz co robić.Pozdrawiam.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
- Od: 23 maja 2009, 14:40
- Posty: 107
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999
ja wiem czy czasy malucha mineły?:P peugeot 206 poradził sobie z takim testem ,w naszych mazdach przed 2002r aż tyle elektryki nie walili ale ok:)ale nie o to chodzi w temacie:) ja bym obstawiał regulator napięcia, jesli jest ok to akumulator:)
- Od: 25 lis 2011, 19:14
- Posty: 21
- Skąd: rzeszów
- Auto: mazda 323f BJ 1999r 2.0 D 71km
zgadzam się z kolegą Art310 odpinając klemy od akumulatora na pracującym silniku i podpinając na pracującym $ można spalić regulator napięcia tak nie można robić
tak się stało u mnie w poprzedniej maździe 626 kontrolka się lekko żarzyła do wymiany była jedna dioda a magik bo nie mechanik właśnie wykonał taką czynność i spalił się regulator i alternator zawiozłem dopiero do profesjonalnego warsztatu co robią rozruszniki i alternatory .sprawdź miernikiem ładowanie jakie masz na wolnych jak i napięcie w spoczynku na akumulatorze zacznij od tego jest o tym na forum

xedos1972
Nigdy się nie odpina alternatora na pracującym silniku , to nie prądnica i łatwo w ten sposób spalić diody wzbudzenia a wtedy lipton. Najprostszy miernik i wszystko pokaże , a jeszcze prościej to podłącz żarówkę pod akumulator i dodawaj gazu , jak zacznie mocniej świecić przy dodawaniu obrotów to znaczy że regler nie trzyma napięcia.
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
- Od: 18 lip 2010, 06:16
- Posty: 136
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift
Miron-Ww napisał(a):podłącz żarówkę pod akumulator i dodawaj gazu , jak zacznie mocniej świecić przy dodawaniu obrotów to znaczy że regler nie trzyma napięcia.
z tego co wiem to prądnica miała takie działanie, że żarówka mocniej by świeciłaMiron-Ww napisał(a): to nie prądnica
xxxb2 napisał(a): niech ktoś zakręci rozrusznikiem, a ty nadal mierz jeśli spadnie poniżej 9,5V szukaj nowej baterii
- Od: 25 lis 2011, 19:14
- Posty: 21
- Skąd: rzeszów
- Auto: mazda 323f BJ 1999r 2.0 D 71km
Zgadza się że na prądnicy tak to działa ale jak alternator jest padnięty i nie daje równo napięcia to efekt taki sam i dlatego to najprostszy sposób żeby sprawdzić czy jest OK.
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
- Od: 18 lip 2010, 06:16
- Posty: 136
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift
Po prostu pojeździj z podpiętym miernikiem pod maską. Zrób prowizoryczną instalacje do podpięcia miernika do akumulatora. kable wyprowadź do kabiny choćby po zewnątrz. Zobaczysz jak się zachowuje napięcie. Możesz też podczas pomiarów poruszać przewodem plusowym na aku oraz przy alternatorze, może się poluzował. Jeśli nie masz miernika, kup w markecie za 20-30 pln, więcej nie zapłacisz a swoją rolę spełni. Nic tylko ręce rozkladam, jak czytam żeby żarówką sprawdzać ładowanie.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Witam,
Proponuje jednak żebyś sprawdził, tak jak koledzy wyżej sugerują, napięcie na akumulatorze. Zwykły multimetr za 15 zł wystarczy. Miałem kiedyś problem z alternatorem – prawie nie ładował akku ale kontrolka nigdy się nie zapaliła.
Co prawda moja Mazda to 1,6 benzyna ale polecam wątek:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=115&t=120083
Są tam podane napięcia jakie powinien wskazać miernik przy różnym obciążeniu. Oczywiście mogą trochę odbiegać od Twoich pomiarów choćby z racji większego akumulatora w dieslach.
Proponuje jednak żebyś sprawdził, tak jak koledzy wyżej sugerują, napięcie na akumulatorze. Zwykły multimetr za 15 zł wystarczy. Miałem kiedyś problem z alternatorem – prawie nie ładował akku ale kontrolka nigdy się nie zapaliła.
Co prawda moja Mazda to 1,6 benzyna ale polecam wątek:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=115&t=120083
Są tam podane napięcia jakie powinien wskazać miernik przy różnym obciążeniu. Oczywiście mogą trochę odbiegać od Twoich pomiarów choćby z racji większego akumulatora w dieslach.
- Od: 5 kwi 2011, 10:03
- Posty: 49
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r
Usterka znowu się powtórzyła, oddałem samochód do elektryka, do wymiany stabilizator napięcia i komutator. Całkowity koszt 240 zł, już jest wszystko ok, nawet jakby była bardziej zrywna
ale to pewnie tylko złudzenie. Dzięki za wcześniejsze rady.
- Od: 7 lut 2011, 15:32
- Posty: 11
- Skąd: Okolice Radomia/Warszawa
- Auto: Mazda 323F BJ, 2.0 DITD, 2001
Odkopię stary temat ale nie chce zakładać nowego takiego samego.
Auto to Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 101KM 2001 rok
Moi mili tydzień temu (dokładnie 8 dni temu) zaświeciła mi się kontrolka od wody w filtrze paliwa oraz kontrolka od ładowania. Miernik w łapę i okazało się że ładowania brak. Wymieniałem w alternatorze mostek diodowy wraz z regulatorem napięcia i szczotkami. Byłem przy tym jak elektryk wlutowywał nowe części które sam mu przywiozłem. Po założeniu kontrolka od ładowania zgasła. Zamówiłem filtr paliwa i tak jeździłem. Dziś po powrocie z WOŚP pod blokiem zapaliła mi się znów kontrolka ładowania.... znaczy się raz się żarzy, za chwilę zapala się na stałe a po chwili gaśnie całkowicie. Nie mam niestety teraz miernika żeby sprawdzić... Pomocy ręce mi już opadają na ten samochód...
Auto to Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 101KM 2001 rok
Moi mili tydzień temu (dokładnie 8 dni temu) zaświeciła mi się kontrolka od wody w filtrze paliwa oraz kontrolka od ładowania. Miernik w łapę i okazało się że ładowania brak. Wymieniałem w alternatorze mostek diodowy wraz z regulatorem napięcia i szczotkami. Byłem przy tym jak elektryk wlutowywał nowe części które sam mu przywiozłem. Po założeniu kontrolka od ładowania zgasła. Zamówiłem filtr paliwa i tak jeździłem. Dziś po powrocie z WOŚP pod blokiem zapaliła mi się znów kontrolka ładowania.... znaczy się raz się żarzy, za chwilę zapala się na stałe a po chwili gaśnie całkowicie. Nie mam niestety teraz miernika żeby sprawdzić... Pomocy ręce mi już opadają na ten samochód...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości