Rdza w naszych bj :(

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Agmus1 » 17 lip 2011, 12:47

Witam wszystkich klubowiczów. Mamy z Tatą problem natury blacharskiej. Pojawia się rdza w podwoziu i nadwoziu, w okolicach wylotów wodnych drzwi, nadkola. itp. Proszę poradźcie jakiś środek do zabezpieczenia tych miejsc, ewentualnie jak sobie z tym poradzić. Jakieś środki utleniające rdzę, czym później pomalować, jak zabezpieczyć. Szkoda tak fajnego samochodu.

Drugie moje pytanie czym pomalować felgi by nie zardzewiały po zimie, czyściłem pomalowałem podkładem 2 warstwy, później czarna farba. Po zimie i tak rdza wyszła, nie piaskowałem ich tylko szczotką drucianą na wiertarce przejechałem.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 19 paź 2009, 08:07
Posty: 16
Skąd: Piotrków Trybunalski.
Auto: Mazda 323f 2.0 ditd

Postprzez Gustawpl » 18 lip 2011, 11:33

Witam wszystkich klubowiczów

To niestety nie do mnie <lol>

Mamy z Tatą problem natury blacharskiej.
a z innymi członkami rodziny nie??
Pojawia się rdza w podwoziu i nadwoziu, w okolicach wylotów wodnych drzwi, nadkola

Jak to w mazdzie bywa......
Proszę poradźcie jakiś środek do zabezpieczenia tych miejsc
Jak się pojawiła ruda to za późno na zabezpieczanie.
ewentualnie jak sobie z tym poradzić
wyciąć rdzę i okolice jeżeli ogniska są małe: szpachla (żywica czy jak kto tam woli), podkład, lakier.
Jeżeli duże np nadkola to reperaturkę się kupuje, wymienia element: podkład + lakier i mazda jak nowa.

Jakieś środki utleniające rdzę

Zapomnij – to są rozwiązania o kant d... potłuc. Stosujesz powierzchniowo i z wyglądu jest cacy, po zimie nagle orientujesz się że zamiast małej dziurki masz zeżarte dookoła wszystko i trzyma się to tylko na lakierze.

czym później pomalować
podkładzik i lakierek – kolor masz na naklejce jak otworzysz drzwi.

Drugie moje pytanie czym pomalować felgi by nie zardzewiały po zimie, czyściłem pomalowałem podkładem 2 warstwy, później czarna farba. Po zimie i tak rdza wyszła, nie piaskowałem ich tylko szczotką drucianą na wiertarce przejechałem.


Totalny hardcore hahaha
viewtopic.php?f=103&t=102682&p=1764789&hilit=Malowanie+felg#p1764789 To poczytaj ale jakie efekty bedą końcowe zależy od umiejętności
tekst: To kombi to twój nowy nabytek?? Rozbija mnie na części pierwsze

Drogi Niebieski Duchu. Dziękujemy za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice dolotu powietrza, turbo na łożyskach kulkowych i tytanowe zawory. Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 kwi 2011, 21:41
Posty: 96
Skąd: Pruszków
Auto: Mazda 323F BJ 1.6i ZM 16v 72KW 2001 Po lifcie wersja sport
Mazda 6 GH 2,5 2008r.

Postprzez emplo » 18 lip 2011, 11:40

W razie czego – reperaturki są do kupienia na alledrogo. Niedawno robiłem. Zostały mi drzwi prawy przód – dołem są już bardziej brązowe niż zielone.

Niestety, ten typ tak ma.
Forumowicz
 
Od: 15 cze 2007, 14:20
Posty: 50
Skąd: Kraków
Auto: 323F BJ 1.5 16v 1999r

Postprzez Yazeen » 18 lip 2011, 13:42

Z reperaturkami do M produkowanych po 2001 (po FL) bywa różnie, trzeba się dokładnie dowiadywać. Ja kupowalem na http://www.czesci24.pl tylko trzeba z nimi konkretnie rozmawiać i najlepiej mailowo, zeby miec potwierdzenie tego o co sie prosilo.
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez Fiodor » 20 lip 2011, 21:27

Też mi zaczęła wychodzić ruda na dolnej wewnętrznej części drzwiach. Zastanawiam się, czy jestem w stanie z tym skutecznie powalczyć sam, czy lepiej udać się z tym do blacharza aby było solidniej wykonane.
Jak ktoś ma w tym temacie jakieś doświadczenia niech napisze.
Edit. Chodzi o to, czy mogę rdze z drzwi zeszlifować np. szczotką na wiertarce lub czymś innym i potem zakonserwować i pomalować. Chodzi mi o długotrwały efekt, a nie na jeden sezon.
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 23:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez decadent » 21 lip 2011, 14:52

Nie wystarczy – rdza siedzi miedzy innymi za zagięciami blachy. U mnie lakiernik poodginał zagięcia, wypiaskował, zapodkładował, pomalował, zakonserwował i jeszcze zapodał dużo tego oleju specjalnego w kanały wypływu wody...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez peciu » 21 lip 2011, 16:47

Nie wystarczy – rdza siedzi miedzy innymi za zagięciami blachy. U mnie lakiernik poodginał zagięcia, wypiaskował, zapodkładował, pomalował, zakonserwował i jeszcze zapodał dużo tego oleju specjalnego w kanały wypływu wody...


ile taka przyjemność Ciebie kosztowała?
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2009, 07:49
Posty: 27
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F BJ 1,5 16V 1999 + LPG

Postprzez Fiodor » 21 lip 2011, 23:23

Napisz peciu za ile to zrobili i ile drzwi w ten sposób remontował blacharz.
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 23:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez adi3335 » 24 lip 2011, 04:33

No drzwi z dołu to porażka w 323f bj
Wyszlifować zastosować fertan potem dobry podkład i potem farbe olejną.
W drzwi wpuścić wosk valvoline Tectyl ML i po problemie
YTS vvt-i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2010, 00:35
Posty: 76
Auto: YTS

Postprzez Fiodor » 24 lip 2011, 15:17

adi3335 napisał(a):No drzwi z dołu to porażka w 323f bj
Wyszlifować zastosować fertan potem dobry podkład i potem farbe olejną.
W drzwi wpuścić wosk valvoline Tectyl ML i po problemie

Co to jest ten forten? I gdzie dokładnie wpuścić wosk valvoline i po co on właściwie jest?
Obrazek ...raz nie zawsze, zawsze nie wciąż ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 sie 2010, 23:30
Posty: 411
Skąd: Luboń
Auto: szkoda tej Mazdy.. wyżej
MAZDA 323F 1.5-16V (99r)

Postprzez Borys » 24 lip 2011, 16:08

Fertan to odrdzewiacz/podkład na rdzę. Alternatywą może być łatwiej dostępny brunox. Wosk to preparat tzw. do profili zamkniętych i można go wpuścić od wnętrza drzwi, tam gdzie woda spływa.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez adi3335 » 24 lip 2011, 18:15

Fertan jest dużo lepszy tylko trzeba czasu nic na szybko podkłada tez musi poczekać
Potem otwierasz wszystkie otwory w drzwiach i wlewasz tectyl ml aż zacznie wyciekać
YTS vvt-i
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2010, 00:35
Posty: 76
Auto: YTS

Postprzez magister82 » 23 sie 2011, 12:16

Macie może rdze na przednim słupku przy głównej szybie ??
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2010, 10:54
Posty: 71
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: 323F 98 1.5

Postprzez tomciokr » 23 sie 2011, 20:24

Tak :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez rafal700 » 23 sie 2011, 20:45

ja też mam po obu stronach na górze :)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 17:39
Posty: 268 (0/1)
Auto: Mazda 323f bj 2001r
1.6 98KM

Postprzez magister82 » 23 sie 2011, 23:38

no to z ta mam wiekszy problem niz z drzwiami bo kurcze zeby sie za nia porządnie zabrać to nie wiem czy nie trzeba uszczelkę szyby i sama szybe eh
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2010, 10:54
Posty: 71
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: 323F 98 1.5

Postprzez alan78 » 25 wrz 2012, 23:56

łącze wątki

Prosze Was o chwile na oględziny mojego posta i ewentualne wypowiedzi.
Co z tym robić i czy u Was jest to samo?
P.S. Samochód z konca 2002 roku ( 323f , BJ po lifcie )
RELACJA W LINKU PONIŻEJ :

http://pokazywarka.pl/m58ids/

ps. nie zakładamy nowych tematów jeżeli już są tematy pokrewne na forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2011, 10:22
Posty: 78
Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002

Postprzez didusiek » 26 wrz 2012, 00:47

Nie wiem czy dobrze widzę ale chyba z tyłu i z przodu nie masz nadkoli plastikowych. na zdjęciu kielicha przedniego widać oponę a z tyłu "jasność dnia :) ".
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 21:27
Posty: 321 (0/2)
Skąd: Opolskie (Głogówek)
Auto: 323f bj 1.6 16v DOHC Sportive

Postprzez Artmanbdg » 26 wrz 2012, 07:00

Polifta to kitajce chyba z papieru robili
Było Mazda 323 BG 1.6 16v, Mazda Mx-3 1.8 V6, Mazda 323f bg 1.8 GT, Mazda 323f BA 1.5 16v, Mazda 323f BA 2.0 V6, 323f Bj 2.0 DiTD

Jest Mercedes Clk W208 2.3 Kompressor
Będzie Mx-5 dla mnie lub Mazda 6 dla rodziny :)
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2009, 21:30
Posty: 370 (0/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: CL500 W215

Postprzez bikus » 26 wrz 2012, 12:31

z tego co widze to nie kupiles tego samochodu wczoraj... a takie dziury nie robia sie w tydzien – powiedzmy ze w rok-dwa...
blacha w naszych samochodach, choć tak samo w innych markach z roczników ok 2000r. (ford, VW, mercedes) jest strasznie słaba i wystarczy trochę rdzy i potem to już idzie łatwo :)

włąśnie gdzie masz nadkola plastikowe?

ale nadal nie jestem w stanie zrozumieć... tył ok bo jest za plastikiem, ale przodu nie widziałeś zaglądając pod maskę?


u mnie kielichy tył i przód są czyste, gorzej z nadkolami tył... ale to jak rdza bierze to zależy od wielu czynników, wystarczy że ktoś to kiedyś porysował, po zimie dostała się sól i w nowym samochodzie byłoby nieciekawie... a ten już 10 lat ma.. rób to czym prędzej zanim Ci cabrio się zrobi ;)
www.poturbowani.pl – tuning, części – ZAPRASZAM!!!
moja Mazda – viewtopic.php?f=312&t=137583
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2008, 15:28
Posty: 851 (0/1)
Skąd: Warszawa/Biała podlaska
Auto: Mazda 323F BJ Sportive 02'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323