Problemy z zegarami (licznikiem)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Artmanbdg » 18 lip 2012, 11:30

No więc w mojej przedliftowej Bj zamontowany mam licznik najprawdopodobniej z poliftowej wersji (temperatura zewnętrzna na liczniku) jako ,że nie jest doprowadzony sygnał ciągle mruga -40 co jest irytujące więc chciałbym wstawić tam temperaturę zewnętrzną z czujnika między zderzakiem a chłodnicą a na zegarku podać temperaturę wewnętrzną wiem ,że to jest możliwe bo użytkownik Piotroll tak miał niestety on tego nie robił i za bardzo nie wie co i jak.

Będę bardzo wdzięczny za wszelkie pomysły

Obrazek


Obrazek
Było Mazda 323 BG 1.6 16v, Mazda Mx-3 1.8 V6, Mazda 323f bg 1.8 GT, Mazda 323f BA 1.5 16v, Mazda 323f BA 2.0 V6, 323f Bj 2.0 DiTD

Jest Mercedes Clk W208 2.3 Kompressor
Będzie Mx-5 dla mnie lub Mazda 6 dla rodziny :)
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2009, 21:30
Posty: 370 (0/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: CL500 W215

Postprzez zbigniew.82 » 2 wrz 2012, 08:08

problem jest w kostkach poprostu jest inne rozmieszczenie kabli ja mam przed liftową i kupiłem liczznik z poliftowej tyle że ja przelożyłem całe bebechy z zegarów i teraz mam nie estetyczną dziure nad wyświetlaczem bo w poliftowej wyświetlacz kmh jest wiekszy a z kostkami nie chciało mi sie bawić bo jak coś spi..sze to będzie elektromechanik potszebny
zbigniew.82
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2008, 22:00
Posty: 16
Skąd: jastrzębje zdrój
Auto: MAZDA 323 BJ

Postprzez Artmanbdg » 2 wrz 2012, 12:08

Wiem ,ze jest większy o tą linię z temperaturą domyślam się także ,że w przedliftowej nie jest puszczony sygnał na kostkę bo nie było takiej potrzeby skoro licznik nie miał informacji o temp. chodzi mi głównie ,żeby odkryć które piny są odpowiedzialne za termometr z nowym liczniku i podpięcie się pod niego drugim czujnikiem

Czyli potrzebny mi schemat licznika z pinonologią
Było Mazda 323 BG 1.6 16v, Mazda Mx-3 1.8 V6, Mazda 323f bg 1.8 GT, Mazda 323f BA 1.5 16v, Mazda 323f BA 2.0 V6, 323f Bj 2.0 DiTD

Jest Mercedes Clk W208 2.3 Kompressor
Będzie Mx-5 dla mnie lub Mazda 6 dla rodziny :)
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2009, 21:30
Posty: 370 (0/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: CL500 W215

Postprzez Borys » 2 wrz 2012, 16:00

Na siatce (płytce) licznika są często opisy i nie wymaga to jakiejś wielkiej znajomości elektroniki. Trzeba go tylko rozebrać.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Artmanbdg » 2 wrz 2012, 19:05

Dobra ogarnąłem sprawę bez rozbierania teraz tylko znaleźć 2 czujnik

Drugi czujnik kupiony jest to Termistor NTC 2k2 lub 2.2k jak kto woli wskazania w miarę precyzyjne różnica 1 stopnia więc w granicach błędu w końcu nie mruga wkurzające -40
Było Mazda 323 BG 1.6 16v, Mazda Mx-3 1.8 V6, Mazda 323f bg 1.8 GT, Mazda 323f BA 1.5 16v, Mazda 323f BA 2.0 V6, 323f Bj 2.0 DiTD

Jest Mercedes Clk W208 2.3 Kompressor
Będzie Mx-5 dla mnie lub Mazda 6 dla rodziny :)
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2009, 21:30
Posty: 370 (0/2)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: CL500 W215

Postprzez misiek3132 » 17 wrz 2012, 16:50

Witam mam mały problem szukałem na forum ale nie skutecznie otóż musiałem wymienić licznik w mojej madzi 323f ditd z 99r. ponieważ jakiś czas temu zrobili mi się zwarcie i przestało działać kilka rzeczy i w zwiazku z tym zakupiłem używany licznik od takiego samego auta tylko z 2000 r. i problem polega na tym że po wymianie licznika nie gaśnie kontrolka ręcznego i temperatura silnika jest na max wiem że to coś z kablami przy kostkach tylko nie wiem co z czym zamienić i tu prosiłbym o pomoc. Z góry dziękuję za pomocy
misiek3132
 

Postprzez kubi2410 » 18 wrz 2012, 08:11

W mojej poprzedniej maździe wskaźnik temp się wieszał i była to wina zegarów, po wymianie na nowe wszystko się naprawiło. By sprawdzić czy wskazówka zegarów jest ok musisz zewrzeć wejścia we wtyczce czujnika temp jak wskazówka pójdzie na maksa a po wyjęciu zworki spadnie na dół znaczy wskaźnik jest ok. Robisz to na przekręconej stacyjce bez odpalania auta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez misiek3132 » 18 wrz 2012, 10:42

Edit nie cytujemy całych postów, które są bezpośrednio nad

Tak tylko że ten drugi licznik pochodzi z mazdy z 2000r. a moja jest z 99r. i podobno są inaczej podłączone kable i trzeba by coś ewentualnie pozamieniać jeśli jest to możliwe i jeszcze czy jazda z takimi defektami jest bezpieczna?
misiek3132
 

Postprzez black_pablo » 18 wrz 2012, 11:17

misiek3132 napisał(a):po wymianie licznika nie gaśnie kontrolka ręcznego i temperatura silnika jest na max


1 nie wiesz czy masz sprawne hamulce, bo się kontrolka cały czas świeci

2 nie wiesz czy silnik Ci się gotuje

odpowiedz sobie sam na swoje pytanie czy to jest bezpieczne zarówno dla Ciebie jak i dla kondycji silnika i reszty auta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez qma91 » 26 wrz 2012, 16:49

Witam,
mam taki problem ze w trakcie jazdy predkościomierz raz dziala raz nie dziala ;/ no i km przez to sa zle nabijane. Miał ktoś moze podobny przypadek i wie czego to wina ?
qma91
 

Postprzez black_pablo » 26 wrz 2012, 21:13

może kostka z tyłu coś nie styka z tyłu liczniku od tego bym zaczął
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez qma91 » 27 wrz 2012, 01:24

kostke wyjmowalem, wtykalem i bylo to samo..
qma91
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323