Strona 1 z 1

Systemj TCS czy DSC? jak to jest w naszych BJ

PostNapisane: 14 cze 2012, 14:03
przez bikus
Witajcie, zacząłem sie zastanawiać jak to jest z tymi układami u nas, bo gdzie nie czytam to co innego słyszę...

w 323F sportive jest tylko TCS czy tez DSC? ja mam guzik tsc off tylko ale do dsc nic nie ma, ale właśnie przeczytałem manuala gdzie piszą ze TCS to jest taki ARS czyli tylko reaguje na mielenie kołami w miejscu, ale że jest jeszcze DSC który działa jak ESP czyli stabilizuje tor jazdy...

wprawdzie moja mazda lepi się drogi jak głupia ale przy ostrych i szybkich zakrętach zauwałyłem że potrafi zamigać kontrolna na gorze (taki samochodzik w poślizgu) a wtedy nie mieli kołami więc jakby DSC...
Ale jak wyłącze TCS to ta kontrolka też potrafi mignąć przy agresywnej jeździe ale jakby bardziej miota madzią ;)

ktoś jest w stanie wytłumaczyć w 100% czy mamy te dwa układy czy jeden i kiedy który działa itp?


i pytanie zagadka... ;) gdzie trzymacie gaśnice żeby nie latała po całym bagażniku? bo gdzie jej nie włożę to przy szybkiej jeździe zawsze się przemieszcza ;)

PostNapisane: 14 cze 2012, 14:58
przez black_pablo


TCS asystent ruszania można go częściowo odłączyć – a i tak przy mocniejszym ruszaniu potrafi się załączyć

DCS = ESP jak na filmiku nie da się wyłączyć z moich informacji

a pytanie zagadka to trochę nie na miejscu w tym temacie bo znowu będzie śmietnik

PostNapisane: 14 cze 2012, 15:06
przez bikus
ok, to wiem na czym polega DSC w MAzdach :) to teraz pytanie czy ja mam samo TCS czy TCS+DSC i czy jak klikam guzik TCS OFF to czy wyłacza mi to tylko TCS (czyli taki ASR – brak poslizgu przy ruszaniu) czy wyłacza mi i TCS i DSC... bo trzy TCS OFF kontrolka ta niby od DSC potrafi migac...

PostNapisane: 14 cze 2012, 15:28
przez black_pablo
-jak masz kontrolkę auta z poślizgiem to masz DCS
kontrolka TCS OFF mówi sama za siebie że go masz i możesz wyłączyć
DCS – prawdopodobnie nie można w bj wyłączyć

PostNapisane: 14 cze 2012, 15:43
przez bikus
eee to lipa.... jak nie da się wyłączyć DCS to w zimie ciężko z zabawą?

PostNapisane: 14 cze 2012, 17:56
przez jacobs
Jak kupowałem BJ, to ktoś na PW napisał mi, że lepiej w zimie nie bawić się za dużo na ręcznym, bo potem są błędy w komputerze ;)

PostNapisane: 14 cze 2012, 18:12
przez xedos1972
zgadza się po dłuższej zabawie z ręcznym i uślizgu zapala się choinka na desce rozdzielczej ,przerabiałem to i nie zawsze po ponowny odpaleniu silnika i samo diagnostyce abs-u same gasną, nieraz to trwa dłużej .tej generacji abs w maździe tak ma .

Re: Systemj TCS czy DSC? jak to jest w naszych BJ

PostNapisane: 14 cze 2012, 20:52
przez bikus
no jak tam można ;) ehh cała przyjemność zimy odpada...
no trudno, to trzeba korzystać z super przyczepności w lecie a zimie tylko czasami – zakręt bokiem ;)

PostNapisane: 15 cze 2012, 23:09
przez misiek1
Panowie zapytam z ciekawości, po czym poznać czy auto jest wyposażone w DSC? I jakie modele były w nie wyposażane, tylko Sportive czy jeszcze jakieś inne?

PostNapisane: 16 cze 2012, 00:30
przez black_pablo
Tylko sportive 2.0 ale też tylko jako opcja a nie standard

PostNapisane: 16 cze 2012, 13:00
przez bikus
no właśnie u mnie w 2.0 jest i ostatnio to sprawdzałem i faktycznie na rondzie jak wjechałem szybko to w momencie kiedy przód zaczynał uciekać, momentalnie tył wyskoczył na zew i zachował się jak RWD ;) i czuć jak przyhamowało przód... szkoda tylko że nie ma takiej opcji jak w M6 jak DSC OFF :/

PostNapisane: 16 cze 2012, 13:10
przez jacobs
bikus napisał(a):no właśnie u mnie w 2.0 jest i ostatnio to sprawdzałem i faktycznie na rondzie jak wjechałem szybko to w momencie kiedy przód zaczynał uciekać, momentalnie tył wyskoczył na zew i zachował się jak RWD i czuć jak przyhamowało przód... szkoda tylko że nie ma takiej opcji jak w M6 jak DSC OFF :/

A nie ma jakiegoś bezpiecznika od ABS i DSC? Możnaby go wyciągnąć.

Czyli jak jest kontrolka ślizgającego się auta, to ma się TCS i DSC? Jeszcze mi się nie udało tak jechać, żeby DSC zadziałało :P

Re: Systemj TCS czy DSC? jak to jest w naszych BJ

PostNapisane: 16 cze 2012, 13:16
przez konradus99
Ja mam kontrolkę ślizgającego się auta (zapalała mi się często, ale jak przednie koła traciły przyczepność podczas ruszania, pod czy nadsterowność jeszcze się nie zdarzyła) oraz przycisk TSC OFF. Silnik 1.6 z pakietem sporty. W ruskim dekoderze VIN w liście wyposażenia mam : "Jest system DSC". Więc może nie tylko w sportivach 2.0 ? Trzeba kiedyś sprawdzić w praktyce :)

Z tym bezpiecznikiem to dobry pomysł, powinien taki być.

PostNapisane: 16 cze 2012, 17:24
przez bikus
bezpiecznika nie szukalem... ale u mnie kontrolka tego samochodzika miga jak się szybko ruszy i koła zaboksują i jak sie szybko wejdzie w zakręt to też potrafi i wtedy czuc ze samochód ładnie to ustawia...

znajdź rondo 2-3 pasmowe wieczorem i wjedz na nie tak 50-60km/h i daj kierownicą w lewo z gazem w podłodze- standardowo samochód powinien uciec przodem, jak masz TCS to Ci skoryguje tor jazdy i utrzymasz się w jednym pasie... pod warunkiem że masz dobre opony ;)

Re: Systemj TCS czy DSC? jak to jest w naszych BJ

PostNapisane: 26 cze 2012, 00:46
przez bikus
ludziska, jak wyłączyć DSC??? fajne to do jazdy codziennej bo czasami potrafi zamrugać jak się szybko w zakręt wejdzie... ale chciałem poszaleć trochę to zaczęło mnie to denerwować :P już prawie lece bokiem.... i momentalnie jadę prosto... ehh..
Szukał ktoś tego kiedyś? Może da się wyprowadzić jakoś guzik DSC OFF w naszych Bj tak jak ma to np mazda 6...

PostNapisane: 26 cze 2012, 02:40
przez xedos1972
poczytaj sobie w dziale z mazda 3, one częściej mają DSC .

PostNapisane: 28 cze 2012, 22:49
przez konradus99
Zacznij od wypięcia bezpiecznika ABS.