Jak zrobić żeby radio było z kluczyka. .
Strona 1 z 1
Witam wie ktoś może jak zrobić żeby radio było na kluczyk
wcześniej miałem radio pioneera i było ok teraz wymieniłem na JVC nie było nic kombinowane i prąd idzie cały czas. . Jakby chodziło o same radio to nawet bym tego nie zmieniał ale prąd idzie cały czas na zegarek który teraz nie gaśnie oraz na gniazdo zapalniczki. .
- Od: 10 mar 2012, 14:27
- Posty: 17
- Auto: Mazda 323f BJ 2,0 DITD 101km, 2002r
Większość radii samochodowych jest zasilany dwoma "plusami".
Jeden kabelek zasilający służy do podtrzymania pamięci i jest zasilany cały czas.
Drugi kabel zasilający zasila główne obwody radia i najczęściej napięcie na nim pojawia się po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
Niektóry "poprawiają" radio w głupi sposób łącząc te oba "plusy" razem co daje efekt, że radio może grać także na postoju.
Efektem ubocznym jest poprzez to połączenie zasilanie na postoju niektórych odbiorników takich jak np. podświetlenie zegarka czy gniazdo zapalniczki
Tak więc popatrz na wiązkę kabelków idących do radia i podłącz je tak jak być powinny podłączone.
Jeden kabelek zasilający służy do podtrzymania pamięci i jest zasilany cały czas.
Drugi kabel zasilający zasila główne obwody radia i najczęściej napięcie na nim pojawia się po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
Niektóry "poprawiają" radio w głupi sposób łącząc te oba "plusy" razem co daje efekt, że radio może grać także na postoju.
Efektem ubocznym jest poprzez to połączenie zasilanie na postoju niektórych odbiorników takich jak np. podświetlenie zegarka czy gniazdo zapalniczki
Tak więc popatrz na wiązkę kabelków idących do radia i podłącz je tak jak być powinny podłączone.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Czy jak odłączysz całkiem radio to z zegarkiem jest ok?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
gysunek napisał(a):Tak, Gdy odłączę kostkę od radia zegarek się nie podświetla i złącze zapalniczki też nie chodzi. .Dopiero po przekręceniu kluczyka idzie prąd
Zapewne między przewodem czerwonym a żółtym w kostce ISO masz połączenie w radiu i dlatego zegarek jest podświetlony cały czas.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Udało mi się
. Kolega od którego odkupiłem radio faktycznie bardzo sprytnie połączył ze sobą czerwony i żółty :p po odłączeniu poszedł bezpiecznik ale już wszystko działa jak należy :p Nie rozumiem po co komu takie przeróbki 


- Od: 10 mar 2012, 14:27
- Posty: 17
- Auto: Mazda 323f BJ 2,0 DITD 101km, 2002r
witam. opiszę mój problem
też chciałem mięć "radio z kluczyka" więc podejrzałem jak to jest podłączone w 323 f bg i tam mam niebiesko-czerwony podłączony do żółtego, a niebiesko-czarny do czerwonego. W bj żółty z czerwonym miałem podpięty do nieb.-czerwonego. Znalazłem przewód brązowo-czarny na którym pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka. Więc podłączyłem nieb-czerw do żółtego, a brązowo-czarny do czerw. i radyjko nie działa. włącza się na 2sek. po czym gaśnie i tak w koło. Po przełożeniu radia do bg działa poprawnie. jak u was jest radio podłączone?
też chciałem mięć "radio z kluczyka" więc podejrzałem jak to jest podłączone w 323 f bg i tam mam niebiesko-czerwony podłączony do żółtego, a niebiesko-czarny do czerwonego. W bj żółty z czerwonym miałem podpięty do nieb.-czerwonego. Znalazłem przewód brązowo-czarny na którym pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka. Więc podłączyłem nieb-czerw do żółtego, a brązowo-czarny do czerw. i radyjko nie działa. włącza się na 2sek. po czym gaśnie i tak w koło. Po przełożeniu radia do bg działa poprawnie. jak u was jest radio podłączone?
ten plus pewnie jest chwilowy wiec dlatego gaśnie musisz znaleźć stały plus po kluczyku ewentualnie wziąść go np z zapalniczki
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
już sobie poradziłem. winny był minus. podłączyłem się pod ten gruby czarny przewód z wtyczką (jest on odpowiedzialny za doprowadzenie masy do radia fabrycznego).
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości