Jak zrobić żeby radio było z kluczyka. .

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez gysunek » 26 kwi 2012, 16:00

Witam wie ktoś może jak zrobić żeby radio było na kluczyk ?? wcześniej miałem radio pioneera i było ok teraz wymieniłem na JVC nie było nic kombinowane i prąd idzie cały czas. . Jakby chodziło o same radio to nawet bym tego nie zmieniał ale prąd idzie cały czas na zegarek który teraz nie gaśnie oraz na gniazdo zapalniczki. .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 14:27
Posty: 17
Auto: Mazda 323f BJ 2,0 DITD 101km, 2002r

Postprzez Marek 161BD081 » 27 kwi 2012, 08:17

Większość radii samochodowych jest zasilany dwoma "plusami".
Jeden kabelek zasilający służy do podtrzymania pamięci i jest zasilany cały czas.
Drugi kabel zasilający zasila główne obwody radia i najczęściej napięcie na nim pojawia się po przekręceniu kluczyka w stacyjce.
Niektóry "poprawiają" radio w głupi sposób łącząc te oba "plusy" razem co daje efekt, że radio może grać także na postoju.
Efektem ubocznym jest poprzez to połączenie zasilanie na postoju niektórych odbiorników takich jak np. podświetlenie zegarka czy gniazdo zapalniczki :D
Tak więc popatrz na wiązkę kabelków idących do radia i podłącz je tak jak być powinny podłączone.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez gysunek » 29 kwi 2012, 16:15

Patrzyłem na kostkę i wszystko wygląda tak jakby tak miało być . . żółte do żółtych czerwone do czerwonych. . może któryś odłączyć ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 14:27
Posty: 17
Auto: Mazda 323f BJ 2,0 DITD 101km, 2002r

Postprzez Marek 161BD081 » 29 kwi 2012, 17:35

Czy jak odłączysz całkiem radio to z zegarkiem jest ok?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez gysunek » 29 kwi 2012, 23:50

Tak, Gdy odłączę kostkę od radia zegarek się nie podświetla i złącze zapalniczki też nie chodzi. .Dopiero po przekręceniu kluczyka idzie prąd
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 14:27
Posty: 17
Auto: Mazda 323f BJ 2,0 DITD 101km, 2002r

Postprzez Marek 161BD081 » 30 kwi 2012, 07:31

gysunek napisał(a):Tak, Gdy odłączę kostkę od radia zegarek się nie podświetla i złącze zapalniczki też nie chodzi. .Dopiero po przekręceniu kluczyka idzie prąd

Zapewne między przewodem czerwonym a żółtym w kostce ISO masz połączenie w radiu i dlatego zegarek jest podświetlony cały czas.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez gysunek » 1 maja 2012, 13:43

W takim razie co mogę zrobić żeby było dobrze ?? nie bardzo się na tym znam. .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 14:27
Posty: 17
Auto: Mazda 323f BJ 2,0 DITD 101km, 2002r

Postprzez Speed » 2 maja 2012, 07:30

Dioda jednokierunkowa na zółty kabel aby prąd przepływał tylko w jednym kierunku , koszt z 5zl
Radek
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 1
CUP 2013 miejsce 1
 
Od: 16 kwi 2008, 23:05
Posty: 1778 (18/27)
Skąd: Warszawa
Auto: Renault, VW , Citroen, Mazda .

Postprzez gysunek » 2 maja 2012, 20:52

Udało mi się <jupi> . Kolega od którego odkupiłem radio faktycznie bardzo sprytnie połączył ze sobą czerwony i żółty :p po odłączeniu poszedł bezpiecznik ale już wszystko działa jak należy :p Nie rozumiem po co komu takie przeróbki <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 14:27
Posty: 17
Auto: Mazda 323f BJ 2,0 DITD 101km, 2002r

Postprzez przemo12345 » 10 cze 2012, 19:14

witam. opiszę mój problem
też chciałem mięć "radio z kluczyka" więc podejrzałem jak to jest podłączone w 323 f bg i tam mam niebiesko-czerwony podłączony do żółtego, a niebiesko-czarny do czerwonego. W bj żółty z czerwonym miałem podpięty do nieb.-czerwonego. Znalazłem przewód brązowo-czarny na którym pojawia się napięcie po przekręceniu kluczyka. Więc podłączyłem nieb-czerw do żółtego, a brązowo-czarny do czerw. i radyjko nie działa. włącza się na 2sek. po czym gaśnie i tak w koło. Po przełożeniu radia do bg działa poprawnie. jak u was jest radio podłączone?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez black_pablo » 10 cze 2012, 20:50

ten plus pewnie jest chwilowy wiec dlatego gaśnie musisz znaleźć stały plus po kluczyku ewentualnie wziąść go np z zapalniczki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2011, 09:47
Posty: 1415 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL

Postprzez przemo12345 » 10 cze 2012, 21:56

już sobie poradziłem. winny był minus. podłączyłem się pod ten gruby czarny przewód z wtyczką (jest on odpowiedzialny za doprowadzenie masy do radia fabrycznego).
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323