Strona 1 z 1

Obrotomierz-interperetacja wolnych obrotów

PostNapisane: 17 kwi 2012, 22:44
przez robczach
Witam, mam takie chyba trochę nietypowe pytanie – jakie mam obroty wg wskazań obrotomierza ze zdjęcia poniżej?
Obrazek

Ta pierwsza gruba i największa kreska oznacza dokładnie 0, a druga kreska oznacza 500?
No bo jeśli druga kreska oznaczałaby 500, a ja mam obroty dokładnie w połowie pomiędzy drugą kreską i 1000 obrotów, to wtedy miałbym idealne obroty czyli 750.
Nie potrafię zinterpretować tej pierwszej największej kreski oraz tej drugiej, gdzie tak naprawdę chyba zaczyna się właściwy obrotomierz. Każda kolejna kreska to jest plus 100 czy plus 200 obrotów?
Mam nadzieję że mnie rozumiecie i wiecie o co mi chodzi :)

Np. mój brat w Scenicu ma zakres od 500, a jak jest u nas?

PostNapisane: 17 kwi 2012, 22:55
przez pawel_krak
ta pierwsza kreska nad "0" to pięćset. na zdjęciu wskazówka stoi na 750.

Re: Obrotomierz-interperetacja wolnych obrotów

PostNapisane: 17 kwi 2012, 22:57
przez robczach
OK, dzięki za szybką odpowiedź :)

PostNapisane: 17 kwi 2012, 23:07
przez pawel_krak
nie ma sprawy:) resztę łatwo już odczytać – masz wyskalowane co 100 obrotów. jak dla mnie...za dokładnie:) bo jak depnę w podłogę to przeciez tego nie policzę:):)

Re: Obrotomierz-interperetacja wolnych obrotów

PostNapisane: 17 kwi 2012, 23:30
przez robczach
a skoro jesteśmy przy wolnych obrotach to spytam jeszcze czy też macie taki przypadek że po przegazowaniu na luziu lub po wciśnięciu sprzęgła podczas jazdy obroty spadają ciut niżej niż powinny (u mnie spadają równo na 700) i od razy wskoczą na prawidłową wartość?

Re: Obrotomierz-interperetacja wolnych obrotów

PostNapisane: 18 kwi 2012, 15:18
przez bombel1991
masz instalację LPG?

Re: Obrotomierz-interperetacja wolnych obrotów

PostNapisane: 18 kwi 2012, 18:55
przez robczach
No mam instalację LPG – tak jak podane w moim profilu :)

Re: Obrotomierz-interperetacja wolnych obrotów

PostNapisane: 18 kwi 2012, 21:52
przez bombel1991
Sorry nie zauważyłem :P no to w takim razie to jest norma, też mi się tak niekiedy dzieje. Pierwszy raz zauważyłem to po uruchomieniu klimy, ale gazownik powiedział że to norma. W niektórych autach tak się będzie działo w innych nie, loteria można powiedzieć :P

Re: Obrotomierz-interperetacja wolnych obrotów

PostNapisane: 18 kwi 2012, 22:50
przez decadent
Pie.....nie nie norma

PostNapisane: 19 kwi 2012, 16:14
przez Marwis
Co do obrotomierza, to tylko wskaźnik obrotów a nie precyzyjny miernik. Nie sugerowałbym się za bardzo jego wskazaniami.

PostNapisane: 19 kwi 2012, 17:32
przez bombel1991
decadent napisał(a):Pie.....nie nie norma


nie wiem, ja się nie znam tylko mówię co mi gazownik powiedział to po pierwsze. U mnie ten objaw występuje raz na jakiś czas i to tylko na gazie, wiec może coś w tym jest to po drugie.

PostNapisane: 19 kwi 2012, 18:58
przez kubi2410
Dokładnie wskaźnik jest dość mocno nie precyzyjny według wskazówki mam 900. Jak podpięty jest pod komputer to program diagnostyczny pokazuje prawdziwe obroty oscylują 830-840. Także jak ustawiać to tylko podpiętego pod kompa i nie kierować się wskazówką.

PostNapisane: 19 kwi 2012, 20:47
przez Bo_Lo
mi to w ogole te obroty 750 nie pasuja. zawsze norma byla 800-900rpm.ja niby mam jak powinno byc(tak jak na zdjeciu czyli 750) ,ale czuc lekko jak przebiera jakby zaplon wypadal albo za niskie obroty.jak czasem sie ustawi na ok 850-900 to nie czuc tego, nawet ze silnik chodzi.w BG tez tak mialem 750-800 i leciutko nierowno chodzila.wydaje mi sie ze te750 to jest dobre jak auto jest nowka .w 10-15letnich juz nie za bardzo.

Re: Obrotomierz-interperetacja wolnych obrotów

PostNapisane: 19 kwi 2012, 23:47
przez decadent
tez mi się tak zdaje....

PostNapisane: 20 kwi 2012, 18:56
przez Marwis
dziś przyjrzałem się u siebie obrotomierzowi i u mnie nie ma tak gęsto podziałek, mam co 250obr.

PostNapisane: 21 kwi 2012, 17:38
przez pawel_krak
bolo2610 napisał(a):mi to w ogole te obroty 750 nie pasuja. zawsze norma byla 800-900rpm.ja niby mam jak powinno byc(tak jak na zdjeciu czyli 750) ,ale czuc lekko jak przebiera jakby zaplon wypadal albo za niskie obroty.jak czasem sie ustawi na ok 850-900 to nie czuc tego, nawet ze silnik chodzi.w BG tez tak mialem 750-800 i leciutko nierowno chodzila.wydaje mi sie ze te750 to jest dobre jak auto jest nowka .w 10-15letnich juz nie za bardzo.


ja też myslę, że minimalnie można by je podciągnąć. tak do 800 – nie wiem o ile może wtedy wzrosnąć zużycie paliwa – ale chyba dramatu nie będzie:)