Strona 1 z 1

Lekki spadek mocy – wilgoć ?

PostNapisane: 22 mar 2012, 23:17
przez mis_zlo
Cześć,
chciałbym prosić o Wasze uwagi/rady co do objawów jakie obserwuje.
Zaobserwowałem w swojej mazdzie lekki, krótkotrwały spadek mocy (mniej więcej przy ~3k obrotach) przy przyśpieszaniu i czasem przy ruszaniu.
Przy próbie gwałtownego ruszania auto czasami nie przyśpiesza (pomimo dodawania gazu jedzie tak jakby ze stałą prędkością – jakby była "przytkana") a przy próbie przyśpieszania przy około 3k obrotach na kilka sekund brakuje mocy i nagle przyśpiesza dalej.
Na biegu jałowym jak gwałtownie dodam gazu to na krótką chwile spadają obroty i nagle rosną do prawidłowych.
Z moich obserwacji wynika jeszcze, że najbardziej uciążliwe to się staje przy deszczu/wodzie (myjnia). Po przejechaniu większej ilości km staje się to mniej zauważalne.
Czy mógłbym prosić o jakieś wskazówki/uwagi co do rozwiązania tego problemu ? Czasami jest to denerwujące i chciałbym się tego pozbyć. :)
Pozdrawiam !

Re: Lekki spadek mocy – wilgoć ?

PostNapisane: 26 mar 2012, 09:39
przez duh
Cześć,
niestety pomóc nie potrafię, ale mam identyczny problem – można cisnąć do dechy a auto rozpędza się jak maluszek. Do tego przy puszczeniu gazu i powtórnym dodaniu na niższych obrotach szarpie niemiłosiernie. Zero zrywu, jak na silnik 1.5, a spalanie w zimie sięgnęło 9 litrów! Jeśli ktoś potrafi wskazać usterkę będziemy wdzięczni za pomoc.

Re: Lekki spadek mocy – wilgoć ?

PostNapisane: 26 mar 2012, 15:14
przez alimantado
Mam podobny problem ale nie zauważyłem związku z wilgotnością powietrza. Natomiast problem nasila się wraz ze wzrostem temperatury silnika chociaż czasami na ciepłym silniku nie ma tego efektu.
Najbardziej uwidacznia się to przy ruszaniu podobnie jak u przedmówców auto pomimo dodawania gazu rusza powoli i dopiero po chwili dostaje mocy. Podobnie jest przy zmianie biegów z 1 na 2 i 3. Czasami też przy jeździe daje się odczuć jakby auto traciło moc, pomimo stałej pozycji pedału gazu. Co może być tego przyczyną?

Wymieniłem świece i przeczyściłem przepustnice lecz dalej to samo głównie przy ciepłym silniku.


Dziś zaobserwowałem jeszcze jedna rzecz: mianowicie przy szybkim wciśnięciu gazu, silnik jakby się przydusza a po chwili obroty rosną. Czy może to być przepływomierz?

Udało się zażegnać problemy. Wyczyściłem przepływomierz (był zapaćkany nagarem) i Mazda rusza jak trzeba.

Re: Lekki spadek mocy – wilgoć ?

PostNapisane: 26 mar 2012, 15:56
przez grisham83
Miałem podobnie ,ale nie aż tak dramatycznie jak w waszych opisach. Wykryłem nieszczelność w układzie dolotowym polegającą na wytarciu łączenia kolanka ( swoistej uszczelki) i w związku z tym braku odpowiedniego ciśnienia (łapaniu powietrza bokiem). Póki co zrobiłem prowizorkę, uszczelniłem taśmą izolacyjną.I auto wróciło do normy.

PostNapisane: 26 mar 2012, 18:11
przez Bo_Lo
wydaje mi sie ze mam podobny problem tylko w mniejszej skali,tzn.czasem czuje ze madzia jedzie lepiej raz gorzej.poprzednio mialem ten sam problem w astrze i okazalo sie ze bklokowala sie klapka zimne/cieple powietrze w dolocie i na cieplym silniku zamulalo.widze ze w bj tez jest jakies ustrojstwo(nd chlodnicami0 do dolotu moze to samo sie dzieje co w astrze?tylko nie jestem pewien czy nie jest to tylko ''komora rezonansowa'' jak w BG co nie ma wplywu na cieple/zimne powietrze tylko inna funkcje..wlasnie ide czyscic przepustnice i szczelnosc dolotu to wymontuje ten wihajster i zobacze jak sie jezdzi bez niego.(i tak planuje stozek wiec by wyjechal)
no wiec przepustnica z grubsza przeczyszczona(bez demontazu ,zbraklo czasu),dolot dokrecone obejmy-byly luzne :| :| ,to pudlo zostawilem,bo tam w srodku raczej nic nie ma.przy okazji uszczelnilem puszke filtra powietrza bo byla zle zlozona(fajnie buczalo przy przegazowaniu ;P )czy jest lepiej...co do mocy to musze troche pojezdzic,myslalem ze obroty sie troszke podniosa(sa ok 650-700) ale poza tym ok.co mnie trapi to ze czuc co jakis czas jakby lekko wypadajacy zaplon(swiece i kable WN nowe).ogolnie silnik ciut drzy na wolnych ale mysle ze to wina delikatnie zbyt niskich wolnych obrotow.czasem (raz na kilka-kilkanascie dni)zdaza sie ze szarpnie przy przyspieszaniu i potelepie chwilke ale przegazowka zalatwia sprawe.ogolnie za tydzien jade na zabiegi przed montazem gazu-regulacja zaworow,porzadne czyszczenie przep.krokowca,filtr powietrza i paliwa,rozrzad i uszczelka pod kapa.zobaczymy jak po tym bedzie chodzic

Re: Lekki spadek mocy – wilgoć ?

PostNapisane: 27 mar 2012, 11:19
przez mrużyoczko
mis_zlo sprawdź świece zapłonowe bo prawdopodobnie są zużyte
(u mnie objawy były podobne, podczas przyspieszania na 1 i 2 biegu
obroty wzrastały do ok. 2200 i wskazówka obrotomierza
się zatrzymywała a mazda przestawała przyspieszać.
Po rozgrzaniu silnika objawy ustępowały), po wymianie świec problemy ustąpiły.

PostNapisane: 27 mar 2012, 17:39
przez Bo_Lo
po dokreceniu obejm na dolocie problem raczej zniknal.w zwiazku z tym ze z autem dostalem druga uszk.puszke filtra pow.,a sam filter jest zajechany ,dodatkowo w norauto wyprzedaz stozkow jacky(29zl)dzisiaj zakladam stozek :P i tu mam pytanie czy taki nowy w opakowaniu jest juz nasiakniety tym olejkiem??

Re: Lekki spadek mocy – wilgoć ?

PostNapisane: 2 kwi 2012, 09:19
przez duh
Rozebrałem układ dolotowy, wyczyściłem przepustnicę (fotorelacja) i przepływkę, auto odzyskało sprawność. Myślę że warto to zrobić – niewiele czasu (ok 2 godziny) a efekt duży. ktoś może wie, w jaki sposób wyregulować obroty po czyszczeniu krokowca?

PostNapisane: 2 kwi 2012, 10:03
przez xedos1972
zworka TEN+GND czyli tryb serwisowy , włączyć światła , dmuchawa jest powyżej 1 biegu,wentylator pracuje, włączone ogrzewanie tylnej szyby , obroty ustawiamy śrubą na przepustnicy i powinny mieścić się w przedziale 650-750rpm
info z manuala-
Idle Speed Adjustment-Headlight is on, Fan switch is above 1st, Cooling fan is operating, Rear window defroster is on.Idle-up speed (rpm) 650-750rpm

Re: Lekki spadek mocy – wilgoć ?

PostNapisane: 2 kwi 2012, 21:02
przez decadent
Xedos – nie wprowadzaj w błąd – to z manuala to odnośnie sprawdzania, czy obroty mieszczą się we właściwych granicach przy uruchomionych odbiornikach. Obroty biegu jałowego ustawia się w trybie serwisowym przy wyłączonych wszystkich bez wyjątku odbiornikach...

Re: Lekki spadek mocy – wilgoć ?

PostNapisane: 5 kwi 2012, 22:49
przez duh
To w końcu jak? <glupek2> Na włączonych wszystkich odbiornikach czy wyłączonych wszystkich odbiornikach?

Re: Lekki spadek mocy – wilgoć ?

PostNapisane: 5 kwi 2012, 23:56
przez decadent
Nie chce się poszukać ?

A tak: viewtopic.php?f=115&t=75424