Strona 1 z 4

Wygłuszenie (mata wyciszająca) maski

PostNapisane: 19 kwi 2008, 15:21
przez cedO
Witam,

Pytanie jest nastepuję\ące: Czy maska tego modelu jest wyciszona w jakikolwiek sposób, mój bolid nie posiada nic takiego, choć wiem, że te modele do najcichszych nie należą, to takie własnie mam pytanie, bo być może kilka decybeli możnaby w ten sposób wygłuszyc?

i pytanie odnośnie opon, (gdyż mam jakieś no name'y) co jest zalecane właśnie ze względu na hałas, dodam, że mam wielkości opon, takie jak w manualu?

i wogóle leciałem dziś 170 i miałem jeszcze trochę gazu i mocy, ale i tira przed sobą co skutkowało niemożnością rozpędzenia kobyły :)

pozdrawiam

PostNapisane: 21 kwi 2008, 07:33
przez cedO
temat reaktywacja

PostNapisane: 21 kwi 2008, 12:20
przez Mundek
cedO W mojej BJ pod maską jest mata wygłuszająca. Chyba w każdej BJtce powinna być :)

Co do wygłuszenia masz 100% racji. BJty są słabo wyciszone. Ja planuję w najbliższym czasie zakupić maty bitumiczne i wygłuszyć przynajmniej przednie drzwi, bo powyżej 120 robi się już naprawdę głośno ...

PostNapisane: 21 kwi 2008, 12:27
przez Mako
dokladnie, tez bede wygluszac drzwi i podloge bagaznika. wygluszenia maski nie mam bo mialem ja robiona, a sama mata byla juz porwana i nie mialoby sensu zakladac

PostNapisane: 21 kwi 2008, 12:30
przez Mundek
Jeżeli chodzi o jakość wykonania wnętrza BJtki i 626 GF/GW to jest niebo a ziemia. W 626 jest lepiej wyciszone wnętrze, plastiki są grubsze i milsze w dotyku. Nawet zewnętrzne klamki od drzwi w 626 wydają się "lepsze" i w ogóle 626 fajne jest a BJ małe, szybkie ( 1.8 i 2.0 :P ) a komfort jazdy zero :(

PostNapisane: 21 kwi 2008, 12:34
przez Mako
mam stycznosc z GF i plastiki na desce rozdzielczej sa takie same jak w BJ, drzwi sa faktycznie grubsze, klamki wydaja mi sie takie same pod wzgledem wykonania, wyciszenie tez jest lepsze w GF ale jakby nie bylo dwa rozne segmenty samochodow

PostNapisane: 21 kwi 2008, 12:40
przez Mundek
Chodziło mi o GF/GW po liftingu

PostNapisane: 21 kwi 2008, 12:51
przez Mako
po lifting to nie wiem, ale co mi sie nie podoba w liftingowanej GF to kolor wnetrza jest fatalny, w ogole nie lubie jasnych wnetrz. sorry za OT.

jezeli chodzi i wygluszenie to mysle ze warto kupic tasme dekarska za 130 zl 10mb (30cm szerokosci) i wygluszysz drzwi i cala podloge w bagazniku i jeszcze zostanie, jezeli chodzi i komentarze ze nie bawic sie w ta tasme tylko normalne maty to z tego co wiem jest to praktycznie to samo z wyjatkiem tego ze ma wieksza tolerancje temp (-40 do chyba 100 stopni), nie smierdzi po nagrzaniu i calkiem sympatycznie sie ja kladzie.

PostNapisane: 21 kwi 2008, 14:13
przez cedO
Wielkie dzieki za odpowiedzi,

wniosek jest taki, że muszę taką matę skompletować. do tego mam opony które tez są głośne, więc na następny sezon założe coś normalnej sprawdzonej firmy.

pozdrawiam

PostNapisane: 21 kwi 2008, 14:33
przez Mundek
To fakt z wnętrzem w GF/GW po lifcie mazda dała ciała jeżeli chodzi o kolor. cedO raczej trudno Ci będzie dostać mate pod maske, ale 3mam kciuki :)

Co do opon ja śmigam na czeskich (chyba) Barum 195/15/55, kierunkowe, bardzo fajne jednak po 2 sezonach zaczynają już troszkę huczeć.

P.S. cedO byś mógł swój profil uzupełnić – nie wstydź się ;)

PostNapisane: 21 kwi 2008, 19:50
przez NBR
makoshark napisał(a):jezeli chodzi i komentarze ze nie bawic sie w ta tasme tylko normalne maty to z tego co wiem jest to praktycznie to samo z wyjatkiem tego ze ma wieksza tolerancje temp (-40 do chyba 100 stopni), nie smierdzi po nagrzaniu i calkiem sympatycznie sie ja kladzie

a waga?
jak jest 4 drzwi i bagażnik do wygłuszenia to trochę zbędnego balastu się robi... :|

PostNapisane: 21 kwi 2008, 20:02
przez Mako
NBR napisał(a):a waga?
jak jest 4 drzwi i bagażnik do wygłuszenia to trochę zbędnego balastu się robi...


chce zrobic jak narazie tylko przednie drzwi i podloge bagaznika, jak przytyje 10 kg to bedzie huk wiec sie tym nie specjalnie przejmuje. docelowo kolo zapasowe wyladuje w piwnicy a w jego miejsce pojawi sie sub i ciekawe rozwiazanie w bagazniku ktore przedstawie w postaci fotorelacji z przebiegu prac.

PostNapisane: 21 kwi 2008, 20:20
przez Widelec
makoshark napisał(a):jezeli chodzi i wygluszenie to mysle ze warto kupic tasme dekarska za 130 zl 10mb (30cm szerokosci)

na przykład gdzie?

PostNapisane: 21 kwi 2008, 20:20
przez NBR
no to dla przykładu maty Sinuslive 1m/kw to 5 kg... :| swego czasu zastanawiałem się nad taśmą dekarską jest lżejsza ale też gorzej tłumi niż np APP czy mata wspomniana wyżej...

PostNapisane: 21 kwi 2008, 20:23
przez Blade
a do wygłuszenia samej maski?
Stara została nadgryziona zębem czasu i zębem kuny <killer>

PostNapisane: 21 kwi 2008, 20:36
przez Mako
Widelec napisał(a):na przykład gdzie?


np tu http://allegro.pl/item348489652_dekarska_tasma_uszczelniajaca_129_zl_10_mb_.html


NBR napisał(a):no to dla przykładu maty Sinuslive 1m/kw to 5 kg


to tak jak mowilem ze para drzwi i bagaznik bedzie plus minus 10 kg (bagaznik w najszerszym miejscu ma 130cm, na dlugosc plus minus 70 przy maksymalnym odsunieciu kanapy wiec wychodzi prawie rowny metr kw., drzwi to niecaly metr x2 czyli ok 10-12 kg na caly samochod)

PostNapisane: 21 kwi 2008, 21:09
przez Mundek
Jeżeli chodzi o wygłuszenie bagażnika matą bitumiczną w BJ to może być problem. Nie wiem jak u Was ale u mnie z prawej strony koła zapasowego podłoga bagażnika jest po dłuższej jeździe mocno rozgrzana, dlatego że pod spodem znajduje się tłumik, więc chyba nie bardzo mata bitumiczna by się tam sprawdziła. Jutro cyknę fotkę i pokażę o co mi dokładnie chodzi.

Ostatnio na forum czytałem że ktoś wygłuszał drzwi jakąś gąbką. Jest to jednak ryzykowne gdyż gąbka chłonie wilgoć – tak się inni wypowiadali. Jednak efekt jest porównywalny z matami a łatwość montażu na +

Jakoś w maju zrobię sobie porządne Car Audio w samochodzie – 4 dobrej klasy głośniczki + wygłuszenie drzwi i być może nowe radyjko.

PostNapisane: 21 kwi 2008, 21:24
przez Mako
Mundek napisał(a):Jeżeli chodzi o wygłuszenie bagażnika matą bitumiczną w BJ to może być problem. Nie wiem jak u Was ale u mnie z prawej strony koła zapasowego podłoga bagażnika jest po dłuższej jeździe mocno rozgrzana, dlatego że pod spodem znajduje się tłumik, więc chyba nie bardzo mata bitumiczna by się tam sprawdziła. Jutro cyknę fotkę i pokażę o co mi dokładnie chodzi.


masz racje moze byc z tym problem :( cos wymysle jakby to tam wygluszyc, moze polozyc tam gruby filc tylko

PostNapisane: 21 kwi 2008, 21:27
przez Mundek
No właśnie albo gąbkę albo filc. U siebie muszę w ogóle podrównać podłogę, bo mam w zapasówce butle od gazu, która wystaje gdzieś z 2 może 3 cm ponad podłogę i po bokach podłoga mi się zapada gdy coś cięższego postawię :(

PostNapisane: 21 kwi 2008, 21:31
przez Mako
jak tylko zrobi sie znosnie pod wzgledem pogody robie wypad na dzialke i wszystko obejze, pomierze i zanotuje to co jest wazne i przystepuje do prac.

No właśnie albo gąbkę albo filc. U siebie muszę w ogóle podrównać podłogę, bo mam w zapasówce butle od gazu, która wystaje gdzieś z 2 może 3 cm ponad podłogę i po bokach podłoga mi się zapada gdy coś cięższego postawię


a moze uzyjesz 2 cm styropianu :) zawsze jakos wyrowna podloge, nie bedzie zbyt duzej roboty z tym a zawsze bedzie wyzej