Jak sprawdzić przepływomierz FP39

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bocho » 31 lip 2011, 23:57

Witam – potrzebuje pomocy przy "przepływce" – mam silnik 1.8 z przepływomierzem FP39 – trzy pinowa wtyka . Jeden z fachmanów stwierdził uszkodzenie przepływki (brak wolnych obrotów) – jak można sprawdzić miernikiem działanie przepływki . Dowiedziałem się że podłączając woltomierz pomiędzy środkowy "pin" wtyki a biegun "–" akumulatora w łatwy sposób można to sprawdzić . Tylko teraz mam pytanie ---- Czy Ktoś z Was Kto posiada podobny model (sprawny) Mógłby zrobić pomiar woltomierzem i opisać ... U mnie jest napięcie około 1,4 – 1,42 V przy załączonej stacyjce bez uruchamiania silnika
Proszę o pomoc.
Początkujący
 
Od: 31 lip 2011, 23:34
Posty: 5

Postprzez surbannippal » 1 sie 2011, 08:20

Witam!
Jestem teraz w pracy, a jako że mam blisko to chodzę na piechotę. Ale po południu podejdę do auta z miernikiem i sprawdzę, ten sam silnik więc myślę, że przepływka też
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 08:34
Posty: 116
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8

Postprzez bocho » 1 sie 2011, 23:47

Dziękuje – czekam na wiadomość :)
Początkujący
 
Od: 31 lip 2011, 23:34
Posty: 5

Postprzez Hirek » 2 sie 2011, 16:13

U mnie jest napięcie 1,47V.
Wykręć przepływomierz i zobacz czy w środku jest taka mała, cienka "blaszka" długości około 1cm.
Ta blaszka to laminat ze ścieżkami. Z uszkodzoną przepływką strasznie falują obroty od 500 do 1000 i ciężko zapalić silnik. Czy Madzia ma założony gaz ??
Hirek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 wrz 2007, 20:06
Posty: 24
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 KOMBI 2.3 166KM, 2007 LPG
Mazda 323F BJ 1.8 16V 1999 LPG Blos

Postprzez bocho » 8 sie 2011, 00:04

Witam – dziękuje za sprawdzenie – potwierdziło to tylko moje przypuszczenia – przepływka jest OK.
Pozdrawiam w tym miejscu SUPER diagnozę panów z ulicy Granicznej w moim mieście – narazili mnie na takie koszty że szkoda pisać ...... Okazało się że mam "wydmuchaną" uszczelkę z pod kolektora ssącego .
Silnik teraz chodzi jak nowy .

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 31 lip 2011, 23:34
Posty: 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323