Trzęsąco stukająco pukające elementy w drzwiach.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez wtyku » 4 kwi 2011, 10:41

Witam

Jak większość z Was mieszkam w polsce, a w polsce jak wiadomo dróg to my właściwie nie mamy. Bo kostki, na której nasmarkane jest plackami 5cm asfaltu czy tez dziury z kawałkami jezdni raczej normy drogi nie spełniają. Jak kupiłem Madzie prawie 2lata temu to nic w niej się nie telepało, nie brzęczało anie nie trzeszczało. Teraz im dłużej jeżdżę tym jest gorzej.
Opony mam 195/50/R16 Toyo T1R. Jeśli to może mieć jakieś znaczenie. Wiadomo ze jak na sportive przystało – zawieszenie twardsze.

Aktualnie jak jadę na kostce to już chyba wszystkie możliwe elementy w drzwiach się telepią. Doprowadza mnie to do szału.
Czy jest na to jakaś rada? Czy u Was też tak jest?
Jestem z Wrocławia, może polecicie jakiś punkt, kogoś kto by coś z tym zrobił.

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez Neonixos666 » 4 kwi 2011, 18:08

weź się do roboty zdejmij boczki i ładnie wygłusz drzwi i nic nie będzie brzęczało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez wtyku » 4 kwi 2011, 22:34

nie za bardzo mam czas – pracuje po 12-14h dziennie.

a jeśli bym znalazł chwile to jakie materiały polecasz?
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez wtyku » 13 cze 2011, 22:49

zapowiada się, że na koniec miesiąca będę mieć trochę czasu i chciałbym samemu wygłuszyć/wytłumić drzwi.

Proszę o podpowiedź jakie materiały użyć.
Nie chce koniecznie wyciszyć szum jazdy tylko ocieranie się w drzwiach elementów drzwi które pod wpływem naszych "super" jakości jezdni i twardego zawieszenia porostu zaczęły skrzypiec trzeszczeć itp. Na pewno muszę jakoś czyś poowijać mechanizm otwierania i zamykania drzwi – te druty.

proszę o podpowiedzi, jakieś linki, będę bardzo wdzięczny!
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez YgooR » 13 cze 2011, 23:31

Jeżeli nie wygłuszysz drzwi a dokładnie blachy pod samą tapicerka i nie zakleisz otworów to nie masz zbyt wiele możliwości. Z otworów będzie przedostawać się woda i materiał którego użyjesz nie może jej w sobie absorbować. Możesz nałożyć na druty piankę do izolacji termicznej i obkleić boczek dookoła jakąś gąbką np. do uszczelniania okien.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez wtyku » 13 cze 2011, 23:48

mogę to zrobić, tylko czym? Na alledrogo jest tego od groma, wszystkie super wg opisu, a które są dobre w rzeczywistości? i które się dość łatwo nakłada?
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez YgooR » 14 cze 2011, 00:05

Ale o czym piszesz, o macie do wygłuszania? Możesz kupić taśmę dekarską (wyjdzie najtaniej) i obkleić wszystkie otwory. Pod tapicerkę podkleisz wtedy watolinę, na pręty dasz rurki z pianki a dookoła boczków na brzegach (w miejscu gdzie boczek dotyka blachy) gąbkę do uszczelniania okien.
Przykład z watoliną:
Obrazek
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez wtyku » 14 cze 2011, 10:38

a co się stanie z ta watolina jak przyjdzie wilgoć, będzie padać? wiem ze woda leci jakoś przez te drzwi – niby od drugiej strony ale jest, wiec i wilgoć się pojawi?
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez YgooR » 14 cze 2011, 11:19

wtyku napisał(a):a co się stanie z ta watolina jak przyjdzie wilgoć,

Zamoknie :)
Dlatego napisałem żeby
YgooR napisał(a):obkleić wszystkie otwory.

Jak zrobisz to dokładnie nic nie powinno się stać.
Ale to jest tylko przykład na rozwiązanie, z droższych możesz użyć STP BITOPLAST odporny na działanie wody lub inne podobne pianki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez wtyku » 14 cze 2011, 12:10

a czym przymocować watoline? na alledrogo są jakieś nawet niepochłaniające wilgoci...
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez YgooR » 14 cze 2011, 12:40

Ona jest leciutka, więc taśma dwustronna. Możesz nakleić na nią zwykłą taśmę w miejscach gdzie są pręty zamykające drzwi, wtedy watolina nie będzie ich blokować.
Na zdjęciu trochę widać taśmę przeźroczystą w prawym górnym rogu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez wtyku » 14 cze 2011, 18:53

a co powiesz na:
http://allegro.pl/maty-bitumiczne-wyglu ... 37543.html

czy do tego będę musiał stosować na całość watolinę? czy będę mógł tylko obłożyć pianka elementy mechanizmów?
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez YgooR » 15 cze 2011, 11:48

Nie pytaj czy będziesz musiał stosować watolinę bo to zależy od Ciebie i od efektu którego oczekujesz.
Maty są dobre do wygłuszenia jak robisz car audio. Utwardzają blachę dzięki czemu poprawiają się właściwości akustyczne drzwi.
Ty chyba chcesz pozbyć się luzów na tapicerce żeby nie grała :)
Ale wracając do pytania, kupiłem te same maty, ta firma jest producentem i brałem je z ich siedziby w Częstochowie. Mam już je 2 lata zima/lato i trzymają się jak w dniu przyklejania, więc je polecam (oczywiście te elastyczne).
Ale te maty proponuje kleić wewnątrz drzwi do blachy zewnętrznej. Blacha po tapicerką ma dużo nierówności i lepiej sprawdza się taśma dekarska, łatwiej ją przykleić.
A watolina zapobiega drganiu samej tapicerki i tłumi dźwięk z głośników, który przedostaje się pod tapicerkę.
Swoją drogą jeżeli już będziesz robił drzwi to może warto je wygłuszyć porządnie, roboty tylko trochę więcej ale jaki efekt.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez tower » 15 cze 2011, 12:03

Witam,

Również mam zamiar trochę wygłuszyć moje autko – planuję użyć mat wygłuszających i tak jak napisał YgooR przykleić je wewnątrz drzwi do zewnętrznej blachy. I tu pojawia się moje pytanie ile takich mat potrzeba na tył i przód? Dodatkowo planuje pomiędzy boczek a wewnętrzną blachę dać filc lub coś podobnego ale odpornego na wilgoć – możecie coś polecić?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2011, 10:03
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r

Postprzez YgooR » 15 cze 2011, 12:50

tower napisał(a):. I tu pojawia się moje pytanie ile takich mat potrzeba na tył i przód?

Zależy jak je potniesz, jeżeli zrobisz to z głową 4 na drzwi przednie i 3 na tylne na jedną stronę, oczywiście tylko na blachę wewnątrz. Jak będziesz chciał zakleić wzmocnienie w drzwiach to + 1 mata na drzwi. Jak ja kleiłem to nie zostały mi żadne odpadki.
tower napisał(a):możecie coś polecić?

Jak wyżej pisałem STP BITOPLAST.
Koszt 1m2 grubość 1cm około 60zl, watolina 2m2 10zl :)
Może inni użytkownicy będą mieli jakieś sprawdzone środki.
Jak jeszcze nie czytałeś to polecam faq nazara.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez tower » 16 cze 2011, 10:17

Dzięki za odpowiedź. W takim razie trzeba zakasać rękawy i brać się do roboty:D Co do STP BITOPLAST to myślałem że to po prostu kolejna mata bitumiczna :) Mam jeszcze pytanko do forumowiczów którzy wyciszyli auto – wzrost wagi ma jakiś wpływ na zużycie paliwa, czy jest pomijalnie mały? Pytam ponieważ oprócz drzwi mam zamiar w przyszłości wygłuszyć także nadkola i bagażnik.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2011, 10:03
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r

Postprzez YgooR » 16 cze 2011, 11:40

To ja sobie pozwolę odpowiedzieć :D
Mam wygłuszone drzwi + nadkola i żadnej różnicy nie ma. Ja mam DITD ale u Ciebie w benzynie też nic nie będzie czuć. Jak kupisz materiały wsadź sobie je do bagażnika i się przejedź, ale wzrost masy będzie zbyt mały żeby coś zauważyć.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez tower » 21 cze 2011, 12:10

No
YgooR napisał(a):Jak kupisz materiały wsadź sobie je do bagażnika i się przejedź, ale wzrost masy będzie zbyt mały żeby coś zauważyć.

Tak właśnie myślałem :D

Jeszcze jedno dość oczywiste pytanie – czy jest odczuwalna różnica po wygłuszeniu drzwi taką matą bitumiczną i pianką od strony boczków?

Jeśli chodzi o STP BITOPLAST to myślę że znalazłem na allegro tańszy odpowiednik u tej samej firmy która robi w/w maty:
http://allegro.pl/apama-mata-akustyczna-wygluszenie-maski-silnika-i1672513215.html

Może ktoś z forumowiczów takich używa?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2011, 10:03
Posty: 49
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r

Postprzez YgooR » 23 cze 2011, 12:48

tower napisał(a):czy jest odczuwalna różnica po wygłuszeniu drzwi taką matą bitumiczną i pianką od strony boczków

Drzwi się lepiej zamykają, nie klapią jak w Polonezie, zamykają się z większą gracją. Dobiega mniej dźwięków z zewnątrz, na początku miałem wrażenie że cały dźwięk dobiega przez szyby ale ich nie można wygłuszyć. No i najważniejsze, grają głośniki a nie drzwi, można odnieść wrażenie że dźwięk jest z kolumny a nie pustego pudełka.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323