Jak sprawdzić czy w aucie są poduszki, a nie atrapa

Dzisiaj prowadziłem z kolegą ciekawą dyskusję na temat poduszek powietrznych
Ja jestem zdania, że jeżeli przy włączeniu silnika po kilku sekundach gaśnie kontrolka poduszki, to znaczy że jest ona na miejscu i wszystko jest ok. Tak samo (przynajmniej w moim modelu) poduszki boczne, w fotelach mam takie plastykowe prostokąty z napisem airbag, raczej ciężko byłoby wymienić to na nowe.
Kolega jednak twierdzi, że wystarczy dać coś (opornik?) co będzie wysyłało sygnał do komputera i na diagnozie czy na desce rozdzielczej będzie wszystko ok, a w rzeczywistości poduszki/poduszek nie będzie.
Jak to zatem jest?
Łatwo zamaskować tego typu rzeczy? I jeżeli tak to z czystej ciekawości i przezorności jak sprawdzić, że mam poduszki, a nie gazety?
Tzn, wierzę, że mam bo nie widzę klejeń i wszystko jest oznakowane jako SRS
ale jakby był sposób to dla świętego spokoju bym sprawdził. 
Ja jestem zdania, że jeżeli przy włączeniu silnika po kilku sekundach gaśnie kontrolka poduszki, to znaczy że jest ona na miejscu i wszystko jest ok. Tak samo (przynajmniej w moim modelu) poduszki boczne, w fotelach mam takie plastykowe prostokąty z napisem airbag, raczej ciężko byłoby wymienić to na nowe.
Kolega jednak twierdzi, że wystarczy dać coś (opornik?) co będzie wysyłało sygnał do komputera i na diagnozie czy na desce rozdzielczej będzie wszystko ok, a w rzeczywistości poduszki/poduszek nie będzie.
Jak to zatem jest?