Strona 1 z 1

Zbyt wysoki prąd ładowania (regulator napięcia?)

PostNapisane: 3 gru 2010, 23:31
przez losrekinos
Witam,

Jako że nic mi szukajka nie pomogła w temacie regulatora napięcia w dziale BJ postaram się po krotce opisać co boli moją Maździne. Ostatnio zauważyłem że przy kręceniu silnika powyżej 3 tys. obr/min zaczyna świecić kontrolka od ładowania. Im wyższe obroty tym mocniej świeci. Sprawdziłem miernikiem napięcie na akumulatorze. Na niskich obrotach jest w okolicach 14V. Około 3tys już ponad 15V i rośnie – nawet do 18V. Stawiam na regulator napięcia. Teraz pytanie – gdzie tego szukać i na jakie wydatki się przygotować. Mógłby ktoś wkleić zdjęcie jak to ma wyglądać i gdzie się znajduje?

Z góry dziękuję za odpowiedź

Tak na marginesie – wczoraj spaliły mi się dwie żarówki H4 (wygląda na to ze zbyt wysokie napięcie było przyczyną)

Re: Zbyt wysoki prąd ładowania (regulator napięcia?)

PostNapisane: 4 gru 2010, 21:55
przez czah666
nie sprawdzałem jak to jest w bj ale w większości samochodów regulator znajduje sie tam gdzie alternator :) czasami jest w jednej obudowie a czasami jest to taka plastikowa kostka przykręcona do obudowy alternatora... co do kosztów to wydaje mi sie ze niecałą stóweczke... ale głowy nie dam ;)

Re: Zbyt wysoki prąd ładowania (regulator napięcia?)

PostNapisane: 4 gru 2010, 22:33
przez losrekinos
faktycznie jest wbudowany w alternator:

http://www.japancars.ru/cat/mazda/index ... &blk=1830B

Teraz tylko trzeba znalezc sklep ktory to ma.
Ma ktos pojecie czy duzo trzeba rozkrecac zeby wyjac alternator? Trzeba wyjmowac sprezarke klimatyzacji?

Re: Zbyt wysoki prąd ładowania (regulator napięcia?)

PostNapisane: 5 gru 2010, 16:47
przez decadent
jasne, szukaleś – chyba coś słabo...

Parę wątków niżej jest o moich problemach z alternatorem...

Wyjmowałem go trzy razy..

Samemu regulatora nie wymienisz, trzeba rozkręcić cały alternator. Prawdopodobnie trzeba tez będzie lutować.
A w ogóle to chyba bardzo ciężko kupić ten regulator, prędzej cały mostek prostowniczy wraz z regulatorem.

Wyjąć alternator to nie takie proste, ale da radę samemu. Trzeba zdemontować łapę od silnika, wyciągnąć dolną śrube altka.... i tak ciężko go przecisnąć, a jest ciężki. Przynajmniej w benzynie, w dieselu może być inaczej....

Żeby natomiast rozebrać alternator trzeba mieć specjalne narzędzia.... Proponuję zatem zanieść altek do specjalisty, są tacy co zajmują się wyłącznie altkami

Re: Zbyt wysoki prąd ładowania (regulator napięcia?)

PostNapisane: 5 gru 2010, 17:10
przez losrekinos
Hej Decadent, dzięki za info, chyba faktycznie najłatwiej będzie oddać to fachowcowi.
Zastanawiam się tez nad zakupem używki – na Allegro można znaleźć za 250zl (sam regulator napięcia może kosztować podobnie)

Tak na marginesie – to szukałem – obydwa Twoje watki również przeczytałem :). Jednak uważam że mój problem różni się od twojego, mimo ze oba dotyczą alternatora. W każdym razie dzięki za pomoc :)

Re: Zbyt wysoki prąd ładowania (regulator napięcia?)

PostNapisane: 5 gru 2010, 19:42
przez decadent
Sorry, pisałem cos o wyjmowaniu altka, ale rzeczywiście nie w tych wątkach...

Lepiej naprawiac swój oryginalny altek, odradzam zakup używek... Zapytaj jakiegoś fachaman co regeneruje altki, może mimo wszystko wyjdzie taniej...