Strona 1 z 1
alternator a spalanie

Napisane:
30 lis 2010, 21:51
przez Riget
Panowie, czy to normalne ze kiedy wlacze ogrzewanie tylnej szyby, to swiatla przygasaja? Ja wiem, ze to spore obciazenie, ale dosyc wyraznie widac roznice. To samo przy kreceniu kierownicy, wtedy to i obroty "szaleja". Do tego spalanie we wrzesniu bylo na poziomie 11-12l vervy 98:/, niezaleznie od jazdy, probowalem zmieniac biegi przy 2tys, 2,5, 3 i 3,5 i spalanie zawsze bylo zblizone..
Pytanie moje, jakie powinno byc napiecie na klemach na odpalonymsilniku i na ile powinno spasc podczas np. Zapalenia swiatel?
Chcialbym sie upewnic co to moze byc i ile bedzie kosztowac naprawa, zanin do mechanika zawioze. A moze to reg. Napiecia?
Re: alternator a spalanie

Napisane:
30 lis 2010, 22:19
przez czah666
po włączeniu wszystkich odbiorników powinieneś mieć ok 13V a normalnie wiecej... tak kolo 15v
spalania bym w to nie mieszał bo to raczej nie ta bajka... To ze ci swiatla przygasaja po właczeniu ogrzewania tylnej szyby to kazdy tak ma ( no chyba ze zaczynaja ci swiecic jak postojówki) a i przy kreceniu kierownica podczas pracy wspomagania tez można zaobserwowac lekkie wahania na obrotomierzu także tym się nie przejmuj... lej i jezdzij dalej – jak ci siadzie cos w alternatorze to napewno poznasz

Re: alternator a spalanie

Napisane:
30 lis 2010, 23:17
przez Borys
Poczyściłbym klemy i popoprawiał masy m.in. alternatora. Sprawdź aku tak jak kolega radzi a potem się martw.
Re: alternator a spalanie

Napisane:
1 gru 2010, 00:19
przez Riget
Dzięx. Jutro sprawdze i dam znac.
Re: alternator a spalanie

Napisane:
1 gru 2010, 09:17
przez decadent
Potwierdzam – po włączeniu ogrzewania tylnej szyby światła przygasają, ale minimalnie.
Obroty z kolei muszą się zwiększyć przy kręceniu kierą – działa wspomaganie, zwiększa się obciążenie, silnik musi napędzić koło pasowe pompy wspomagania...
Alternator przy dużym poborze mocy będzie stawiał większy opór, ale nigdy na tyle, żeby istotnie wpłynąć na spalanie...
Re: alternator a spalanie

Napisane:
2 gru 2010, 18:30
przez Riget
Zmierzylem, multimetr to UT70. Prawie zimny silnik, na zewnatrz -9, obroty ~1k. Napiecie bez odbiornikow 14,54V, przy dmuchawie z cieplym powietrzem i swiatlami 14,48. Przy samym ogrzewaniu szyb 14,50 wiec chyba wszystko jest okejos.