Problem z zapłonem

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dembol » 26 paź 2010, 09:13

Witam wszystkich, jestem nowy na forum dlatego na początku chciałem się serdecznie przywitac :)

Niedawno zakupiłem Mazdę 323F BJ 2.0 2001 rok (Sportive) <faja> Przez jakieś 2 tygodnie od zakupu było wszystko dobrze. Po jakimś czasie auto na luzie zaczęło mi od czasu do czasu pracować na 3 cylindry co się objawiało "pyrkaniem" z tłumika, brakiem mocy itp. Dodam że działo sie to tylko po rozgrzaniu silnika. Objaw przechodził po paru sekundach i dało się z tym jeździć, bo działo się to raz na powiedzmy 3 dni, no ale chcąc uniknąc problemów pojechałem do mechanika w celu sprawdzenia zapłonu. Mechanik wymienił świece, bo stwierdził że były wypalone no i kazał mi pojechać na testy auta. Wszystko było okej przez jakieś 10km. Zatrzymałem się pod jakimś sklepem, zrobiłem zakupy, wsiadłem do auta, odpaliłem i od samego początku zaczęło mi na 3 cyl chodzić. Jakoś się doczłapałem do mechanika, który po odgłosie z tłumika (takie pyrkanie) stwierdził że to kompresja idzie w wydech. Po paru dniach się odezwał i powiedział że sprawdził luzy zaworowe i są okej, sprawdził też kompresję i też wyszło wszystko dobrze, więc diagnoza była jedna – padła cewka. Organoleptycznie stwierdził że najprawdopodobniej uszkodziła się cewka lewa patrząc na silnik z przodu. Pojechałem tak na tych 3 cylindrach do chaty i zamówiłem oryginalną cewkę (kurde, 500 zeta <spoko> ). Po paru dniach podjechałem na jej wymianę, a właściwie doczłapałem się, bo o normalnej jeździe nie było mowy. Mechanik od razu wymienił cewkę i auto zaczęło chodzić bardzo dobrze. Pojeździłem sobie jakieś 50 km – wszystko było okej, aż tu nagle wyskoczył check engine i auto znów zaczęlo palić na 3 cylindry (efekt identyczny jak poprzednio).

Zwracam się teraz do Was specjalistów z zapytaniem czy mogła też paść druga cewka?? Tak od razu? Czy problem może tkwić gdzie indziej? Może coś z kablami zapłonowymi jest nie tak? Jak myślicie, serdecznie proszę o pomoc, jakieś wskazówki, będę wdzięczny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 08:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez Borys » 26 paź 2010, 14:59

Skoro masz "check" to sczytaj błąd na Boga, prościej już być nie może ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez dembol » 26 paź 2010, 15:55

Zapomniałem napisać – zczytałem kody oczywiście, był tylko jeden – "losowy błąd zapłonu". Taki sam błąd miałem przed wymianą pierwszej cewki i teraz znów to samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 08:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez Borys » 26 paź 2010, 19:47

Poszukaj w tym dziale tematu o cewkach/zapłonie. Tam są specjaliści w temacie cewek. Dotyczył co prawda silnika 1.5 ale tam też zapłon jest rozwiązany na dwóch cewkach.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez knyklu » 26 paź 2010, 20:20

Pierwsze co zrób, to przy pracującym silniku (na 3 cylindrach) podociskaj złącza na wejściu cewki. Jeżeli zaskoczy przy dociskaniu na nowej, to znaczy, że masz być może zaśniedziałe styki w połączeniu (przeczyść).
Drugie co zrób ( o ile pierwsze nie da rozwiązania, lub pomoże na krótko), to sprawdź, czy to nowa cewka (przy uruchomionym i palącym na 3 cylindry silniku wypnij najpierw zasilanie z jednej cewki i zobacz czy zgasł. Jeżeli tak, to ta cewka jest walnięta, jeżeli nie, to wypnij drugą i teoretycznie powinien zgasnąć motor). Tu możne być trochę zamieszania w zależności, czy pali ci na 2, czy 3 cylindry. Musisz wyczuć przy wypinaniu cewki, bo nie każdy silnik zgaśnie przy pracy na dwóch cylindrach (mój np. nie gasł).
Jeżeli okaże się, że padał nowa, to nie wiem, ale obstawiałbym, że kupiłes wadliwą (btw, gdzieś Ty tyle za cewkę zapłacił, skoro można kupic nowy zamiennik za 150zł).
Jeżeli padła ta stara, to masz niefart i kup nowy zamiennik.
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2007, 14:23
Posty: 288
Skąd: Konopnica
Auto: BJ ZL

Postprzez dembol » 26 paź 2010, 21:08

Cewkę kupiłem ze sklepu www.fox.rzeszow.pl, cewka na bank była nowa i oryginalna :) Dziś się trochę wkurzyłem i zamówiłem jeszcze jedną cewkę tyle że zamiennik (tą za 150 zeta) + nowe kable zapłonowe. Będę ją wymieniał jutro albo w czwartek, zależy kiedy kurier podjedzie. Najpierw spróbuję wymienić tą drugą cewkę, ponieważ mam hipotezę tzn: nowe świece prawdopodobnie mają większą szczelinę przez co cewki są bardziej obciążone, a skoro tak to przy wyższym obciążeniu ta druga może mieć przebicie, ewentualnie kabelki. Koszt cewki + kable to jakieś 400 zł, więc nie majątek, a być może będzie okej po wymianie.

Co wy na to? Czy większa szczelina w świecach mogła mieć wpływ na "dobicie" obu cewek? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 08:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez dembol » 27 paź 2010, 17:42

Wymieniłem kable bo dziś do mnie przyszły – bez zmian. Zacząłem główkować trochę i wyjąłem starą cewkę (tą drugą) i zamieniłem ją z tą wymienioną na nową (wtedy była to pierwsza cewka) – i jest chyba okej. Zrobiłem 30km po mieście i narazie silnik chodzi równiutko. Jedyne co mnie martwi to że nie zgasła mi kontrolka silnika i od czasu do czasu mruga przez ok 5 sekund, nie wiem czy tak będzie dopuki nie wykasuje starych błędów? Inna sprawa to to, że jak stoję na luzie to z wydechu nie mam równomiernego podmuchu, raczej to jest takie leciutkie pulsowanie, chociaż obroty stoją równiutko na 750.

No nic, jutro do mnie przyjdzie nowa cewka, więc ją zamienie z tą drugą i zobaczę czy check engine nie będzie już mi mrugał :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 08:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez dembol » 28 paź 2010, 18:08

Okej, wymieniłem drugą cewkę na nową (zamiennik) i jak narazie jest wszystko okej, check engine już mi nie mrugał dziś, a zrobiłem około 25km. Mam nadzieję że jest już wszystko dobrze ;)

pozdrawiam i dziękuję za porady
temat do zamknięcia ... oby ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 08:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez michal_krakoof » 15 lis 2010, 15:24

a mam pytanko – gdzie dostałes te cewkę za 150 zeta?
mam chyba to samo – mechanik poszukał i zdiagnozował cewkę..
Pozdrawiam,
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2003, 13:58
Posty: 310
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BL 2.0 DISI
Mazda CX-3 150 AWD
Mazda MX-5 NB2 Sportive
Mazda 3 BK 1.6 d 109 KM
Mazda 323F (BJ) 2.0 Sportive (niqsmx3)
Mazda 323F (BA) 2.0 GT
Mazda MX-3 K8 (moja)

Postprzez dembol » 15 lis 2010, 15:34

Cewkę kupiłem z Janmoru – http://www.janmor.pl/pol/katalog.php?p= ... mnosc=#ccw

Cena cewki to ok 150 zeta wliczając kosz przesyłki. Nie wiem jak z jakością tej cewki ale ja już mam moją zamontowaną od miesiąca i narazie jest okej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2010, 08:24
Posty: 91
Skąd: Reda
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 Sportive (FS)

Postprzez yahhoo » 21 mar 2011, 09:14

Ja u siebie wymieniłem świece i przewody i przez trzy miechy było ok, dziś znowu problemy w drodze do pracy prawdopodobnie nie pali na parę garów, nie ma mocy 3k obrotów a on ledwo co ciągnie :( czy możliwe aby nowe świece z większą przerwą dobiły cewkę???
Czy uszkodzona sonda lambda moze powodować takie objawy?
Silnik przestygł poszedłem do auta odpaliłem wszystko ok, złapał temperaturę jest ok, ale boję się ze sprawa znowu sie powtórzy jak dobrze się zagrzeje :( przecież sam się nie naprawi :(
czy w maździe 1,6 jest tryb serwisowy silnika i możliwe że to on się włącza na skutek jakiejś usterki?
Początkujący
 
Od: 6 cze 2008, 13:31
Posty: 23
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2.0 (150KM) BK 2007r.
oraz
Mazda 2 1349 (85KM) 2009r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323