wygląda to tak:
Rdza na "słupku" na tylnych drzwiach
Strona 1 z 1
Witam. Na tylnych drzwiach od pasażera, na "słupku" dzielącym szybę, weszła mała korozja. Chce to usunąć i pomalować na własną rękę. Myślę o przetarciu tego papierem ściernym na gładko, zabezpieczeniu i pomalowaniu...czy ktoś coś podobnego robił?? czym najlepiej zabezpieczyć, a może sam lakier wystarczy??
wygląda to tak:


wygląda to tak:
- Od: 14 kwi 2009, 14:10
- Posty: 137
- Skąd: Warszawa
- Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.
Spróbuj, gorzej nie będzie, jak Ci nie wyjdzie to zawsze możesz do specjalisty.
Koniecznie czarny mat na to. Najgorzej, że przydałby się podkład, a wtedy już trudno zrobić bez wypukłości...
U mnie też mam takie miejsca na słupkach....
Niedobra madzia niedobra...
Koniecznie czarny mat na to. Najgorzej, że przydałby się podkład, a wtedy już trudno zrobić bez wypukłości...
U mnie też mam takie miejsca na słupkach....
Niedobra madzia niedobra...
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Też to miałem na obu słupkach. To kolejny element w BJ podatny na rdzę. Szkoda tego paprać bo rdza jest od środka. Jakbyś drzwi rozebrał to byś zobaczył jakie płaty odchodzą od dolnej części która jest wpuszczona w drzwi. Malowanie nic nie pomoże, zaczniesz czyścić to dużo nie zostanie. Nowa taka prowadnica to koszt 80-100 zł w ASO. Montaż nie jest skomplikowany, ja poradziłem sobie bez problemu. Szkoda kasy na preparaty, które i tak pomogą tylko na jakiś czas.
- Od: 24 lut 2008, 16:33
- Posty: 361
- Skąd: Kraków
- Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0
Ja również się z tym borykam i zastanawiam się co tu z tym zrobić 

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Z tego co pamiętam skręcone jest to na 2 śrubach i jednym wkręcie. Pierwszy wkręt jest od góry drzwi pod uszczelką. Dwie pozostałe nakrętki od śrub są w drzwiach widoczne po rozebraniu tapicerki. Z tego co pamiętam opuszczałem szybę na sam dół, wyciągałem ta uszczelkę prowadzącą która jest w tym słupku. Po odkręconych śrubach delikatnie wciska się tą prowadnicę w dół, tak żeby górą prowadnicy wymanewrować na zewnątrz górnej ramy drzwi i później wyciągnąć do góry w całości. Nie jest trudne, wymiana w obu stronach zajęło mi do 30 min wraz ze zdjęciem tapicerek.
Jeżeli znajdę stare prowadnice mogę zrobić zdjęcie w jakim są stanie od środka, sami dojdziecie do wniosku że nie warto tego czyścić i malować. Ten element jest z jakiejś kiepskiej stali.
Jeżeli znajdę stare prowadnice mogę zrobić zdjęcie w jakim są stanie od środka, sami dojdziecie do wniosku że nie warto tego czyścić i malować. Ten element jest z jakiejś kiepskiej stali.
- Od: 24 lut 2008, 16:33
- Posty: 361
- Skąd: Kraków
- Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0
Albo zle widze albo problem ten bardziej dotkliwy jest dla posiadaczy ostatniej wersji
Ostatnio edytowano 19 paź 2010, 15:17 przez magister82, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 20 mar 2010, 10:54
- Posty: 71
- Skąd: Ostrów Wlkp
- Auto: 323F 98 1.5
Wlasnie poki co, wyglada na to, ze w mojej poliftingowej, tez jest jeszcze mala...dlatego chcialem sam to zrobic...ale byc moze faktycznie sie to nie oplaca ze wzgledu na koszty materiałow...
- Od: 14 kwi 2009, 14:10
- Posty: 137
- Skąd: Warszawa
- Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.
Mnie wydaje się z kolei, że nie byłoby to specjalnie trudne i drogie. Papier ścierny, podkład antykorozjny i spray czarny półmat. Co macie przeciwko temu ? No chyba, że rzeczywiście wewnątrz drzwi bardzo skorodowane.... Mimo wszystko taniej byłoby zabezpieczyć niż wymieniać, gdyż akurat ten element dość łatwo pomalować, żeby nie było za bardzo widać....
Największy problem byłby w idealnym położeniu podkładu, żeby nie było dołka ani górki.
Zastanawiałem się zawsze dlaczego podkłady antykorozyjne nie są dostępne w spray'ach. Nie wiem dlaczego, tylko do pistoletu, ewentualnie takie które do niczego się nie nadają... Owszem bywają w sprayu, ale np. nie nadają się pod akryl.
Największy problem byłby w idealnym położeniu podkładu, żeby nie było dołka ani górki.
Zastanawiałem się zawsze dlaczego podkłady antykorozyjne nie są dostępne w spray'ach. Nie wiem dlaczego, tylko do pistoletu, ewentualnie takie które do niczego się nie nadają... Owszem bywają w sprayu, ale np. nie nadają się pod akryl.
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
no ja nie mam w sumie nic przeciwko...
pytanie tylko ile lakiernik by za to wzial... czy nie wyjdzie na to samo jak kupienie antykorozjanta i lakieru...
co do nierównego malowania....to nie da sie tak, zeby zeszlifowac farbe z calej prowadnicy, pociagnac podkladem, drobniutkim papierem sciernym wyrownac i dopiero lakierem potraktowac??
pytanie tylko ile lakiernik by za to wzial... czy nie wyjdzie na to samo jak kupienie antykorozjanta i lakieru...
co do nierównego malowania....to nie da sie tak, zeby zeszlifowac farbe z calej prowadnicy, pociagnac podkladem, drobniutkim papierem sciernym wyrownac i dopiero lakierem potraktowac??
- Od: 14 kwi 2009, 14:10
- Posty: 137
- Skąd: Warszawa
- Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.
jeżeli wyjmiesz słupek to nie ma przeszkód, ale czyszczenie z lakieru, przy dużych powierzchniach nie jest wcale takie łatwe, a na pewno bardzo czasochłonne. Przydałyby się narzędzia elektryczne, w przeciwnym razie szybko dojdziemy do wniosku, że lepiej było dać zarobić lakiernikowi. Ja myślałem raczej o załatwieniu sprawy miejscowo, ewentualnie tam gdzie nie widać przeczyścić tylko z grubsza i pomazać, np. cortaninem. Czas to pieniądz...
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
To może przyjrzyj się Borys innym słupkom – u mnie takie zardzewiałe miejsca są np, na przednich ramkach szyb bocznych, w poblizu szyby przedniej... co prawda bardzo małe. Pojedyncze mikro bąbelki znajdę na prawie każdej ramie wokół szyb bocznych.
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości