Rdza na "słupku" na tylnych drzwiach

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Yazeen » 16 paź 2010, 13:30

Witam. Na tylnych drzwiach od pasażera, na "słupku" dzielącym szybę, weszła mała korozja. Chce to usunąć i pomalować na własną rękę. Myślę o przetarciu tego papierem ściernym na gładko, zabezpieczeniu i pomalowaniu...czy ktoś coś podobnego robił?? czym najlepiej zabezpieczyć, a może sam lakier wystarczy??
wygląda to tak:
Obrazek
Obrazek
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez franek19705 » 16 paź 2010, 14:02

Najlepiej to chyba specjaliście zlecić
Początkujący
 
Od: 7 lip 2010, 16:42
Posty: 6

Postprzez decadent » 16 paź 2010, 19:43

Spróbuj, gorzej nie będzie, jak Ci nie wyjdzie to zawsze możesz do specjalisty.
Koniecznie czarny mat na to. Najgorzej, że przydałby się podkład, a wtedy już trudno zrobić bez wypukłości...

U mnie też mam takie miejsca na słupkach....

Niedobra madzia niedobra...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez tomciokr » 16 paź 2010, 20:26

Też to miałem na obu słupkach. To kolejny element w BJ podatny na rdzę. Szkoda tego paprać bo rdza jest od środka. Jakbyś drzwi rozebrał to byś zobaczył jakie płaty odchodzą od dolnej części która jest wpuszczona w drzwi. Malowanie nic nie pomoże, zaczniesz czyścić to dużo nie zostanie. Nowa taka prowadnica to koszt 80-100 zł w ASO. Montaż nie jest skomplikowany, ja poradziłem sobie bez problemu. Szkoda kasy na preparaty, które i tak pomogą tylko na jakiś czas.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez shawn » 16 paź 2010, 23:29

a jak ten słupek można zabezpieczyć żeby korozja nigdy nie wyszła ? U mnie nie ma żadnych oznak wiec możne wcześniej warto coś z tym zrobić
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2009, 20:53
Posty: 85
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 323F 1,3 16V (BJ) '98r

Postprzez Erastotenes » 16 paź 2010, 23:58

Ja również się z tym borykam i zastanawiam się co tu z tym zrobić :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez Yazeen » 17 paź 2010, 13:41

Tomciokr, a mozesz krótko opsac jak to wymieniles?? wystarczy opuscic szybe i rozebrac drzwi od srodka czy jak??
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez tomciokr » 17 paź 2010, 15:04

Z tego co pamiętam skręcone jest to na 2 śrubach i jednym wkręcie. Pierwszy wkręt jest od góry drzwi pod uszczelką. Dwie pozostałe nakrętki od śrub są w drzwiach widoczne po rozebraniu tapicerki. Z tego co pamiętam opuszczałem szybę na sam dół, wyciągałem ta uszczelkę prowadzącą która jest w tym słupku. Po odkręconych śrubach delikatnie wciska się tą prowadnicę w dół, tak żeby górą prowadnicy wymanewrować na zewnątrz górnej ramy drzwi i później wyciągnąć do góry w całości. Nie jest trudne, wymiana w obu stronach zajęło mi do 30 min wraz ze zdjęciem tapicerek.
Jeżeli znajdę stare prowadnice mogę zrobić zdjęcie w jakim są stanie od środka, sami dojdziecie do wniosku że nie warto tego czyścić i malować. Ten element jest z jakiejś kiepskiej stali.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez magister82 » 18 paź 2010, 17:35

Albo zle widze albo problem ten bardziej dotkliwy jest dla posiadaczy ostatniej wersji
Ostatnio edytowano 19 paź 2010, 15:17 przez magister82, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2010, 10:54
Posty: 71
Skąd: Ostrów Wlkp
Auto: 323F 98 1.5

Postprzez Yazeen » 18 paź 2010, 19:28

no generalnie ja mam ostatnia poliftingowa BJke....
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez decadent » 19 paź 2010, 09:22

Moja przedfliftingowa i ma rdzę na słupkach, ale bardzo małe są te miejsca ....
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Yazeen » 20 paź 2010, 08:50

Wlasnie poki co, wyglada na to, ze w mojej poliftingowej, tez jest jeszcze mala...dlatego chcialem sam to zrobic...ale byc moze faktycznie sie to nie oplaca ze wzgledu na koszty materiałow...
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez decadent » 20 paź 2010, 10:33

Mnie wydaje się z kolei, że nie byłoby to specjalnie trudne i drogie. Papier ścierny, podkład antykorozjny i spray czarny półmat. Co macie przeciwko temu ? No chyba, że rzeczywiście wewnątrz drzwi bardzo skorodowane.... Mimo wszystko taniej byłoby zabezpieczyć niż wymieniać, gdyż akurat ten element dość łatwo pomalować, żeby nie było za bardzo widać....
Największy problem byłby w idealnym położeniu podkładu, żeby nie było dołka ani górki.
Zastanawiałem się zawsze dlaczego podkłady antykorozyjne nie są dostępne w spray'ach. Nie wiem dlaczego, tylko do pistoletu, ewentualnie takie które do niczego się nie nadają... Owszem bywają w sprayu, ale np. nie nadają się pod akryl.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez Yazeen » 20 paź 2010, 10:39

no ja nie mam w sumie nic przeciwko...:)
pytanie tylko ile lakiernik by za to wzial... czy nie wyjdzie na to samo jak kupienie antykorozjanta i lakieru...
co do nierównego malowania....to nie da sie tak, zeby zeszlifowac farbe z calej prowadnicy, pociagnac podkladem, drobniutkim papierem sciernym wyrownac i dopiero lakierem potraktowac??
Yazeen
Mazda 323F VI (BJ), 2.0 DiTD,
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 14:10
Posty: 137
Skąd: Warszawa
Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.

Postprzez decadent » 20 paź 2010, 11:05

jeżeli wyjmiesz słupek to nie ma przeszkód, ale czyszczenie z lakieru, przy dużych powierzchniach nie jest wcale takie łatwe, a na pewno bardzo czasochłonne. Przydałyby się narzędzia elektryczne, w przeciwnym razie szybko dojdziemy do wniosku, że lepiej było dać zarobić lakiernikowi. Ja myślałem raczej o załatwieniu sprawy miejscowo, ewentualnie tam gdzie nie widać przeczyścić tylko z grubsza i pomazać, np. cortaninem. Czas to pieniądz...
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez tomciokr » 20 paź 2010, 17:13

Nigdy nie wyczyścisz tak żeby powtórnie korozja nie wdarła się.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez Borys » 20 paź 2010, 17:26

Zabezpieczyłbym to na gładko o okleił grubą folią termokurczliwą. To jest blacha czy jakiś gruby profil stalowy?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez tomciokr » 20 paź 2010, 17:36

Profil wytłoczony z blachy stalowej :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 16:33
Posty: 361
Skąd: Kraków
Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0

Postprzez Borys » 20 paź 2010, 17:40

Chodziło mi o to czy jednowarstwowe jest czy zagina się do środka np. i tam hoduje się korozję. Przyjrzałem się swojemu słupkowi, ale jest czysto...narazie :| Jakaś kolejna wada fabryczna widzę.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez decadent » 21 paź 2010, 14:59

To może przyjrzyj się Borys innym słupkom – u mnie takie zardzewiałe miejsca są np, na przednich ramkach szyb bocznych, w poblizu szyby przedniej... co prawda bardzo małe. Pojedyncze mikro bąbelki znajdę na prawie każdej ramie wokół szyb bocznych.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323