Tylna wycieraczka nie dziala: Fotorelacja z naprawy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Skazony » 27 lut 2015, 16:25

Dziś walczyłem
To co zobaczyłem po zdjęciu wycieraczki i "kopułki" osłaniającej po prostu mnie przeraził – JEDNA WIELKA RDZA.
No ale wycieraczka nie działa czyli gorzej może być tylko wtedy gdy wybiję szybę.
Poszedłem po rozum do głowy i ....
od czego jest chemia ?
Rost off (odrdzewiacz) psssssiiiik + czekanie i skrobanie zgrubne rdzy znowu psssssiiiik + czas
w końcu klucz 23 i ... jakoś poszło.
reszta była już prosta
"Udało" mi się złamać mocowanie zaczepu i dwa zaczepy ale to jest pikuś ;)

Mechanizm
okazało się że silniczek zdrowiusieńki problemem była zapieczona ośka w tulei – młotek teflonowy miał spore problemy z wybiciem.
Na koniec wyszko dokładnie wyczyściłem, przeczyściłem i złożyłem = DZIAŁA :)

Na koniec pytanie:
czy jest sposób aby wycieraczka pracowała w zakresie ~170-180 stopni ?
moja działa w zakresie ~120 stopni i mnie to troszkę irytuje :/

Jakieś pomysły ?
Dzięki za fotki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2014, 16:59
Posty: 144 (1/4)
Skąd: \=I=/ Dąbrowa
Auto: 323f BJ 1.6 16v ZM '02

Postprzez zadra » 19 lip 2015, 19:08

Ja na razie stanąłem na śrubie 23/24.
Napinałem się przy niej i nic.. Strach uszkodzić szyby.. Wypsikałem trochę wd40, powtórzę psikanko kilka dni z rzędu i spróbuję znowu odkręcić.
Mam zapieczoną ośkę pióra i dodatkowo poprzedni właściciel ukręcił srubę mocowania ramienia wycieraczki.
Jak wyjmę ośkę, to pomyślę co z tym fantem..

20.07.2015
Dwa dni pryskania WuDekiem nie pomogły..
Zastosowałem drastyczne środki (siła x ramię x gwałt) i odkręciłem tę nieszczęsną śrubę na kluch 23.
Zeszła zabierając ze sobą wszystkie zwoje gwintu. To już lepiej, gdyby to z plastiku robili, bo alu i "żelazo" wybitnie się nie lubią zwłaszcza po latach.
Ośkę wybiłem, jest chyba na niej rowek na oring. Nie było rdzy.
Wydaje mi się,że oring się zblazował i zatarło się na pozostrałości gumy.Dziwny układ.

Nie wiem co teraz zrobić, żeby "naprawić gwint" mocowania.
Macie z tym jakieś doświadczenia?
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez szydel7 » 2 mar 2016, 12:56

Ja walczę z ta nieszczęsną śruba (23), za cholerę nie chce puścić. Jakieś pomysły <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 22:02
Posty: 101 (0/1)
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BJ,1.6 16V,2002

Postprzez Skazony » 2 mar 2016, 13:34

Rost off (Wurtha), pepsi/cola, lub jakiś inny odrdzewiacz
a i nie zapomnij zabrać ze sobą CIERPLIWOŚCI połączonej z delikatnością.

Jak masz dostęp do klucza udarowego ( przykręcają takimi koła) to on pomaga
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2014, 16:59
Posty: 144 (1/4)
Skąd: \=I=/ Dąbrowa
Auto: 323f BJ 1.6 16v ZM '02

Postprzez zadra » 3 mar 2016, 08:48

Dopiszę od siebie, że znalazłem sposób na uszkodzony gwint.
Tym sposobem było zakupienie używanego mechanizmu.. <lol>
Tak więc posiadam na sprzedaż stary mechanizm ze sprawnym silniczkiem(tanio sprzedam!!),lecz z uszkodzoną obudową-brak gwintu pod śrubę zewnętrznego mocowania.
Wycieraczka działa i z olbrzymią gracją zamiata wodę z szyby tylnej jak dotąd bezbłędnie; oby tak zawsze kończyły się naprawy.. ;)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]

staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2007, 18:07
Posty: 3144 (34/85)
Skąd: z odmętów
Auto: HONDA civic VIII
1,8 Stoczterdzieścikuniów z maską gazową na pyskach ciągnących sedana :-P

Postprzez szydel7 » 19 mar 2016, 15:06

Żadne odrdzewiacze nie pomogły wiec sięgnąłem po drastyczniejsze środki :) oto efekt
20160319_134559[1].jpg


wiecie czy można kupić ten element obok <co?> Jest to zaślepka w ramieniu wycieraczki tylnej
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 22:02
Posty: 101 (0/1)
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BJ,1.6 16V,2002

Postprzez Skazony » 19 mar 2016, 15:41

Moja wycieraczka przestała działac po raz drugi :(
Mając doświadczenie zabrałem się i udało się szybko zdemontowac z auta i tu zaczęły się schody
tak się zapiekło że młotek 500 nie dawał rady :(
w ruch poszedł czas i odrdzewiacze i .... ponownie młotek i imadło
wynik działa
ale jak się zapiecze po raz kolejny to będzie nadawało się tylko do wymiany
korpus aluminiowy na którym zamocowana jest ta feralna nakrętka jest tak skorodowany że masakra :(
łapie na max dwa zwoje obecnie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 sty 2014, 16:59
Posty: 144 (1/4)
Skąd: \=I=/ Dąbrowa
Auto: 323f BJ 1.6 16v ZM '02

Postprzez szydel7 » 22 mar 2016, 18:26

Wie ktoś , gdzie można dostać ta nakrętkę ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2013, 22:02
Posty: 101 (0/1)
Skąd: Włocławek
Auto: 323F BJ,1.6 16V,2002

Postprzez benq323 » 19 kwi 2017, 20:30

Czy ośka solniczka jest wymienna czy na stałe z silniczkiem?
Regeneracja DPF........info PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 17:10
Posty: 1819 (22/16)
Skąd: Ostróda
Auto: Opel Signum 1,9 CDTI (Z19DT) 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323