Tylna wycieraczka nie dziala: Fotorelacja z naprawy.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez gregor1 » 6 mar 2011, 22:13

Witam,mam taki sam problem z tym że nie mogę na żaden sposób odkręcić tej większej nakrętki,która trzyma wycieraczkę.Już nawet przez całą noc zalałem ją WD i nic,a klucz od kół nie pasuje.
Czy ktoś ma jakiś sposób,żeby nie rozwalić szyby?Dzięki za info.
Początkujący
 
Od: 1 lip 2007, 21:39
Posty: 26
Auto: Mazda 6 1.8 2008r

Postprzez Jocker » 7 mar 2011, 00:05

Zapiekła się :) U mnie było to samo, ale dość szybko sobie z kumplem poradziliśmy. Pomogła... ropa :) Fakt, że potem masz usyfioną klapę, ale działa skutecznie. Szczerze mówiąc w takim wypadku dobrze gdyby ktoś Ci pomógł z uwagi na wspomnianą szybę. Dobrze by było gdyby ktoś silnie odkręcał, podczas gdy druga osoba dbałaby o to by nie nastąpiło przesunięcie itd i starała się unieruchomić silniczek.

Podobno dobrym patentem jest również coca-cola :)
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2010, 17:50
Posty: 96
Skąd: Radomsko
Auto: Mazda 323F BJ 2.0D, 1999r.

Postprzez boczek86 » 7 mar 2011, 07:01

ja bralem klucz do kol. kupilem krzyzowy i tam sa 4 rozmiary. u mnie tez nieszlo odkrecic :( ale zaparlem sie barkiem w ten klucz i do krecilem i mocno odkrecilem i tak powtarzalem az poszlo. bo wd tez niepomogl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez gregor1 » 7 mar 2011, 13:58

Dzięki za info w końcu musi odpuścić.
Początkujący
 
Od: 1 lip 2007, 21:39
Posty: 26
Auto: Mazda 6 1.8 2008r

Postprzez boczek86 » 7 mar 2011, 15:01

tylko pamietaj docisnac i dokrecic i jak troche pujdzie to docisnac i z rozmachem odkrecac to przebije sie przez ta rdze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 12 kwi 2011, 23:40

A ja niestety nie mogę sobie poradzić z tą śrubą 23 <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 13 kwi 2011, 21:55

kup sobie klucz krzyzowy. barkiem docisniesz srube a rekami krecisz za boki. i najpierw dokrec, a dopiero pozniej odkrec :) przyjedz do mnie to ci pomoge to zrobic :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 13 kwi 2011, 21:58

no muszę się wyposażyć w taki klucz, ale mocno ta śruba przykręcona :(

no przyjadę do ciebie nie ma to jak całą Polskę przejechać żeby odkręcić wycieraczkę <lol> bezcenne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 13 kwi 2011, 22:12

taki klucz ze 30 zl w kazdy hipermarkecie :) no kluczem oczkowym ciezko bo tej sruby malo co wystaje a tamtym mozna ladnie docisnac :) rada na forum jest bezcenna a przejazd przez cala Polske ewentualnie pasjonujacy :) poznasz nowe dziury na drogach :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 13 kwi 2011, 22:15

No briko mam w szczytnie to podlece po pracy. Tylko czemu tak mocno to dziadostwo trzyma

Dziur i u nas dostatek a trochę jeżdżę po mazurskich drogach to wiem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Neonixos666 » 14 kwi 2011, 21:44

No panowie ja po procesie czyszczenia mechanizmu ale jest mała kicha bo po złożeniu okazało się że czasówki mam podzielone na dwa czyli w jedną stronę idzie wycieraczka , potem stop i za niedługo z powrotem, zamiast to robić za jednym razem. Poza tym gdy wyłączę wycieraczkę to nie wraca sama na swoje miejsce tylko zatrzymuje się od razu.

Powiedzcie o co chodzi bo nie mam pojęcia
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 14 kwi 2011, 23:30

a luzno ci wchodzil teb bolec z zebatka?? ja rozwiercalem dziure zeby wchodzilo gladko i luzno. bo jak to wciskasz na sile to bezsensu to czyscic, to musi luzno wchodzic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 14 kwi 2011, 23:34

wszystko luźno działa wyczyszczone i nasmarowane tylko że te czasówki tak lipnie działają i po wyłączeniu od razu się zatrzymuje wycieraczka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boczek86 » 14 kwi 2011, 23:41

moze mechanizm cos masz dupniety ?? albo elektryke ??
u mnie tak niema. normalnie dziala. a moze ktos inny ma takie czasowki ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez Neonixos666 » 14 kwi 2011, 23:50

wszystko było dobrze przed rozebraniem znaczy przed zatarciem się. Poskładałem wszystko tak jak było i <dupa>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Neonixos666 » 21 kwi 2011, 21:17

Sorry za post pod postem ale rozwiązałem problem swojej tylnej wycieraczki a był to brak masy :P
Poza tym dogłębnie odkryłem ja to wszystko działa i muszę przyznać że mnie zaskoczyło.
Po pierwsze to nie musimy martwić się położeniem tej zębatki z cięgnem bo obojętnie w jakim położeniu ją zamontujemy to po podłączeniu prądu powinna sama się ustawić na swojej pozycji. Po drugie to tak na prawdę to + do silniczka jest podłączony na stałe a sterowany jest on masą, raz z kabla a raz normalnie.
Przy czasówkach masa podawana jest przewodem tylko na jedno machnięcie wycieraczką, potem dzięki płytkom pod kółkiem masa sama dochodzi do silniczka i wycieraczka wraca na swoje miejsce a potem styk się rozłącza zatrzymując wycieraczkę. Przy stale włączonej wycieraczce masa z kabla stale podawana jest do silniczka a gdy zabraknie masy na kablu w nieodpowiedniej pozycji to masa podawana jest z nadwozia i wycieraczka wraca na swoje miejsce obojętnie w jakim momencie ją wyłączymy.

To tak dla kogoś kto by chciał wiedzieć jak to działa :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9471 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez lukaszek323f » 15 sty 2012, 11:02

Panowie mam podobny problem. Ale wycieraczka działa jako tako.
Wczoraj był przymrozek na minusie – szyby zamarznięte z rana i tylna – ale ok. Jak uruchomiłem wycieraczkę tylną chodziła, po południu tez ale już strasznie wolno, więc pomyślałem, że nie będe jej na razie używać.
Postawiłem auto do pomieszczenia gdzie było +1 i wycieraczka nie chodzi, rusza sama i po chwili staje trzeba ją pchnąć i i z powrotem odstawić w pozycje wyłączoną . Co to może byc za objaw ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 14:01
Posty: 595
Skąd: LUBLIN
Auto: Była 323f BG,323f Sportive
Obecnie BMW E60 530D

Postprzez boczek86 » 15 sty 2012, 11:09

to samo co u wszystkich :) pewnie dostala ci sie woda i przyrdzewialo i musisz ja rozebrac i w srodku porzadnie wyczyscic :) znaczy ta dziurke co ten bolec od wycieraczki wchodzi :) ja robilem to wiertarka :) rozwiercilem otwor na troche wiekszy i chodzi szybciej niz przednie na najszybszym trybie :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Postprzez lukaszek323f » 15 sty 2012, 11:23

czyli odkręcić trzeba wycieraczkę kluczem 23 zdjąc plastiki i działamy ?
Już raz tak z nią miałem tamtej zimy, ale jak tylko było +4 to działała
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 14:01
Posty: 595
Skąd: LUBLIN
Auto: Była 323f BG,323f Sportive
Obecnie BMW E60 530D

Postprzez boczek86 » 15 sty 2012, 12:21

jest fotorelacja i tam pisze jakie klucze potrzebne i co zrobic z otworem ten bolec w ta dziurke ma wchodzic luzno a nie zeby go na hama dociskac bo wtedy silniczek niema sily go obracac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 wrz 2010, 12:12
Posty: 2321 (4/1)
Skąd: PUCK
Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition

viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323