Regulacja reflektora
Strona 1 z 1
Mam pytanie cos mi sie stalo z silniczkiem od regulacji świateł nagle zaczął działać na okrągło. Odłączyłem kostkę ale teraz pytanie zęby go wymienić muszę kupić chyba cała lampę bo widzę jest jako całość
Niestety wraz z kostka odłączyłem pozycyjne światła a one świeca chyba jednoczenie z mijania. Bj 98
- Od: 20 mar 2010, 10:54
- Posty: 71
- Skąd: Ostrów Wlkp
- Auto: 323F 98 1.5
Nie wiem czy jest jako całość...wydaję mi się, że można kupić osobno..
na pewno można kupić lampy z elektryczną regulacją bez silniczka..więc i silniczek można pewnie kupić osobno...
na pewno można kupić lampy z elektryczną regulacją bez silniczka..więc i silniczek można pewnie kupić osobno...
- Od: 14 kwi 2009, 14:10
- Posty: 137
- Skąd: Warszawa
- Auto: Citroen Xsara Picasso SX Pack, 1.6 16v, 2007r.
poprz. M 323F BJ, 2.0 DiTD, 2002 r.
Bo jak w każdym modelu są 2 typy z elektryczna regulacja i bez ale jeden plus po odłączeniu silniczka przestała świecić kontrolka abs.
- Od: 20 mar 2010, 10:54
- Posty: 71
- Skąd: Ostrów Wlkp
- Auto: 323F 98 1.5
Pozwolcie, ze sie podepne, zeby nie zakladac nowego watku.
W ostatnim czasie zaniemogla w mojej Madzi regulacja elektryczna prawego reflektora. Lewy dziala jak nalezy. Orientuje sie ktos moze, czy mozna w jakis nieinwazyjny sposob wymontowac z przedniego reflektora silniczek? On jest pierwszym podejrzanym a szkoda mi czasu i nerwow na wymontowanie reflektora jesli nie mozna go rozebrac...
Z gory dzieki.
W ostatnim czasie zaniemogla w mojej Madzi regulacja elektryczna prawego reflektora. Lewy dziala jak nalezy. Orientuje sie ktos moze, czy mozna w jakis nieinwazyjny sposob wymontowac z przedniego reflektora silniczek? On jest pierwszym podejrzanym a szkoda mi czasu i nerwow na wymontowanie reflektora jesli nie mozna go rozebrac...
Z gory dzieki.
- Od: 15 cze 2007, 14:20
- Posty: 50
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ 1.5 16v 1999r
Hehe mialem ten sam problem tylko u mnie to wygladalo ze kiedys wpadlem w dziure i zaczal mi caly czas wyc silniczek od prawej lampy bo mam nie orginalna to odlaczylem kostke zagiolem dwie blaszki i wtyknalem znowu kostke silniczek nie chodzi a pozycyjne sa 
- Od: 28 wrz 2009, 07:49
- Posty: 39
- Skąd: Koszalin
- Auto: Byla Mazda 323 2.0 DiTD 2000r 90KM
obecne VOLVO V40 2003r 116KM
Witam szanownych forumowiczów. Pozwolę sobie odświeżyć trochę temat, ponieważ miałem podobny problem z silniczkiem od regulacji świateł, z tym że ja posiadam 323F BJ w wersji SPORTIVE.
A problem polegał na tym że po włączeniu świateł silniczek cały czas pracował, a lampy chodziły góra/dół.
Było to bardzo irytujące, więc postanowiłem coś z tym zrobić. Miałem do wyboru kilka opcji.
Mogłem kupić nowy w ASO, ale cena mnie
. Zostały używki ze szrotów, lub serwisów aukcyjnych, tu lepiej, koszt około 50zł, ale... No właśnie, kupując używkę mogę kupić w identycznym stanie, czyli do
.
Pozostała naprawa we własnym zakresie. W tym celu należy go wymontować, zaczynając od wypięcia kostki podłączeniowej. Następnie przy pomocy kółka zębatego, (tego pod niebieską nakrętką), wykręcamy, (w lewo), z lampy, "broń boże" nie ciągnąć, bo można urwać zaczep w lampie i będzie
.
Kiedy wyczuwalny będzie opór należy przekręcić cały silniczek w lewo i z wyczuciem wyciągać, możliwe że jeszcze będzie się trzymał, wtedy trzeba jeszcze pokręcić tym kółkiem zębatym, aż całkiem wyjdzie.
Teraz do domu i rozbieramy. W tym celu wypinamy z zatrzasków podważając delikatnie, ja użyłem cienkiego śrubokręta. Jak już się otworzy to będzie widoczny coś ala potencjometr, w moim przypadku to on robił całe zamieszanie. Należy go wyczyścić najlepiej jakimś preparatem do czyszczenia styków, ja użyłem izopropanol IPA. Można to zrobić na dwa sposoby, mechanicznie wyjmując wszystkie dudy i przy pomocy patyczka do uszy zamoczonego w w/w preparacie, ale nie polecam bo można urwać jakiś kabelek, tak jak ja, i było lutowanko. Albo kupić taki preparat w sprayu i spryskać dokładnie. Poczekać aż przeschnie i złożyć wszystko w odwrotnej kolejności. W moim przypadku czynnośc ta pomogła i jak narazie jest OK. Życzę powodzenia.
A problem polegał na tym że po włączeniu świateł silniczek cały czas pracował, a lampy chodziły góra/dół.
Było to bardzo irytujące, więc postanowiłem coś z tym zrobić. Miałem do wyboru kilka opcji.
Mogłem kupić nowy w ASO, ale cena mnie


Pozostała naprawa we własnym zakresie. W tym celu należy go wymontować, zaczynając od wypięcia kostki podłączeniowej. Następnie przy pomocy kółka zębatego, (tego pod niebieską nakrętką), wykręcamy, (w lewo), z lampy, "broń boże" nie ciągnąć, bo można urwać zaczep w lampie i będzie

Kiedy wyczuwalny będzie opór należy przekręcić cały silniczek w lewo i z wyczuciem wyciągać, możliwe że jeszcze będzie się trzymał, wtedy trzeba jeszcze pokręcić tym kółkiem zębatym, aż całkiem wyjdzie.
Teraz do domu i rozbieramy. W tym celu wypinamy z zatrzasków podważając delikatnie, ja użyłem cienkiego śrubokręta. Jak już się otworzy to będzie widoczny coś ala potencjometr, w moim przypadku to on robił całe zamieszanie. Należy go wyczyścić najlepiej jakimś preparatem do czyszczenia styków, ja użyłem izopropanol IPA. Można to zrobić na dwa sposoby, mechanicznie wyjmując wszystkie dudy i przy pomocy patyczka do uszy zamoczonego w w/w preparacie, ale nie polecam bo można urwać jakiś kabelek, tak jak ja, i było lutowanko. Albo kupić taki preparat w sprayu i spryskać dokładnie. Poczekać aż przeschnie i złożyć wszystko w odwrotnej kolejności. W moim przypadku czynnośc ta pomogła i jak narazie jest OK. Życzę powodzenia.
- Od: 16 lut 2013, 00:57
- Posty: 5
- Skąd: Łódź-Olechów
- Auto: Mazda 323f BJ SPORTIVE 2.0 16V 01`
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości