FOTORELACJA: Montaż relingów dachowych (323F BJ)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Borys » 26 cze 2010, 21:01

Jak pewnie wiecie, do naszych BJ'tek były fabryczne relingi.
Obrazek
Jeśli ich nie mamy, a chcemy, to polujemy na nie na allegro i za 150-200zł mamy komplet. Gdy nabędziemy je drogą kupna jesteśmy dopiero w połowie drogi. Relingi są przykręcane do dachu na 4 sruby (M6, klucz 10).
Obrazek
Aby to uczynić należy zdjąć podsufitkę (należy sporo wnętrza rozebrać, najlepiej to robić wg. tej fotorelacji KLIK, zdjąć listwy dachowe i odłożyć na bok (jeszcze się przydadzą), odkręcić mocowania widoczne niżej:
Obrazek.
Niestety fabrycznie nie ma otworów do przykręcenia, ale są przygotowane miejsca. Wykorzystujemy jeden otwór po przednim mocowaniu, które odkręciliśmy wcześniej, a pozostałe 3 wiercimy w miejscach, które łatwo znajdziemy od spodu (są wycięte okrągłe otwory w jednej warstwie blachy i zostaje nam przewiercenie się przez drugą). Teraz pozostaje nam zabezpieczyć otwory po mocowaniach, które wykręciliśmy (aby woda nie lała nam się na głowę) oraz zabezpieczenie przed rdzą naszych odwiertów (malowanie lub co kto sobie życzy).
Pod listwami dachowymi są spinki, które je trzymają (widać je na zdjęciu poniżej)
Obrazek
Będą one nieco przeszkadzać, więc odrywamy je (są przyklejone na jakąś piankową taśmę. Zostawiamy jedną spinkę po każdej stronie (tą najbliżej przodu auta). Będzie ona mocować kawałek listwy, którą musimy uciąć z tych co zdjęliśmy, gdyż nasze relingi nie są na całą długość rynienki. Tak to wygląda:
Obrazek

I w ten oto sposób po paru godzinach roboty pozbyliśmy się problemu ginących zaślepek dachowych ;)
Obrazek


Niektóre zdjęcia zapożyczone od Pyton162 i GroMo (mam nadzieje, że się nie obrazicie :) )
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez karmazyn33 » 26 cze 2010, 23:15

Borys fotorelacja bardzo przydatna i pożyteczna i zrozumiała , dzieki Ci za nia .

Ale jak zobaczyłem ile trzeba rozmontować wnętrza to mnie relingi odstraszyły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez GroMo » 26 cze 2010, 23:31

Dzięki Borys za praktyczny poradnik.
Rozumie, że założyłeś u siebie już relingi czy tylko robiłeś przymiarkę? Mam nadzieje, że mi się w najbliższym czasie uda to założyc.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 16:48
Posty: 145 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: TrzyDwaTrzy eF BeJot

Postprzez Borys » 27 cze 2010, 11:37

Założyłem, jak umyje auto to "obfotkuje" je i pokażę ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Mako » 29 cze 2010, 07:40

Te relingi fajna sprawa, lepiej samochod wyglada a w razie "w" mozna zalozyc jakies poprzeczki

Obrazek

Obrazek
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez MadElement » 12 lip 2010, 23:36

Witam was _ gdzie można kupić te relingi ??? czym się sugerować _ może ktoś zna symbol, model, firme ? z góry dzięki za odpowiedź !!! mega mi na tym zależy, także wooołammm o pomoc...;]
Tommy
Obrazek
Początkujący
 
Od: 30 mar 2010, 20:41
Posty: 21
Skąd: Poznań
Auto: 2003 mazda 323F 2.0 DITD

Postprzez Borys » 12 lip 2010, 23:50

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez MadElement » 13 lip 2010, 17:12

JESTEŚ MISTRZ _ dzięki / ja mam rocznik 2003, myslisz, że będą pasowały ? pozdrawiam & dzięki z góry
Tommy
Obrazek
Początkujący
 
Od: 30 mar 2010, 20:41
Posty: 21
Skąd: Poznań
Auto: 2003 mazda 323F 2.0 DITD

Postprzez MadElement » 13 lip 2010, 18:26

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us


witam, sorry że zawracam puppe ;] _ jutro odbieram te relingi i dlatego pare pytań. Mam 323 bj z 2003 roku i łudzę się, że nie bede musiał wykonywać tych wszystkich operacji z podsufitką haah . Chiałbym żebyś rzucił okiem na zdjęcia powyżej ( czy miałeś identyczne mocowania) ? . Dziwne, że z oryginalnymi relingami takie akcje trzeba uskuteczniać. Borys chciałem się tylko upewnić czy miałeś identyko... pozdro
Tommy
Obrazek
Początkujący
 
Od: 30 mar 2010, 20:41
Posty: 21
Skąd: Poznań
Auto: 2003 mazda 323F 2.0 DITD

Postprzez Borys » 13 lip 2010, 20:33

Identycznie. Reling pasuje z poliftowej do przed, bo ja własnie kupiłem od poliftingowej ;)
Z podsufitką trzeba walczyć, reling musi być przytwierdzony do dachu, w końcu ma trochę utrzymać. Te metalowe mocowania są do poprzeczek, ale tych jeszcze nie spotkałem.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez MadElement » 13 lip 2010, 20:45

ale te metalowe mocowania się likwiduje żeby założyć relingi tak ? bo ja chcę potem montować bagażnik, czy na tych relingach co masz można montować bagażnik ? albo te poprzeczki ?
Tommy
Obrazek
Początkujący
 
Od: 30 mar 2010, 20:41
Posty: 21
Skąd: Poznań
Auto: 2003 mazda 323F 2.0 DITD

Postprzez Mako » 13 lip 2010, 20:47

Poprzeczki byly kiedys jak mialem jeszcze BJ na allegro z protege`a do oszabrowania. W samochodach na stary kontynent jeszcze nie widzialem zalozonych porzeczek, w ameryce polnocnej bardzo popularne, zreszta wystarczy wpisac w google protege i na zdjeciach duza czesc BJ ma wlasnie te dynksa na dachu, zreszta tak jak pokazalem wyzej w swoim poscie.

Jezeli chcesz zalozyc te listwy na dach musisz kupic poprzeczki ktore sa do tego przeznaczone. To nie sa relingi jak w kombi, w te uchwyty ktore masz na dachu wkrecasz takie poprzeczki jak pokazalem na zdjeciach gdzies wyzej.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez GroMo » 13 lip 2010, 23:52

MadElement napisał(a):ale te metalowe mocowania się likwiduje żeby założyć relingi tak ? bo ja chcę potem montować bagażnik, czy na tych relingach co masz można montować bagażnik ? albo te poprzeczki ?


Jestem świeżo po założeniu relingów do auta i ja u siebie musiałem niestety zdjąc metalowe mocowania ponieważ relingi nie leżały dobrze w szczelinie.
A co do poprzeczek to mi się wydaje, że pasują one pod te właśnie relingi.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 maja 2008, 16:48
Posty: 145 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: TrzyDwaTrzy eF BeJot

Postprzez Borys » 14 lip 2010, 00:08

Wg mnie poprzeczki ze zdjęć pasują jedynie do fabrycznych relingów. Jesli ktoś ma zwykłe listwy i mocowania pod zaślepkami to może zamontować jeden z uniwersalnych bagażników np. Thule.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez MadElement » 19 lip 2010, 12:10

dzięki za post... Właśnie zrezygnowałem póki co z planu, bo za dużo zachodu z tą podsufitką (w głowie mi się nie mieści dlaczego tyle zachodu z fabrycznymi relingami)... Zdarza się, że widzę na ulicach mazde BJ z fabrycznymi relingami i poprzeczkami, wygląda to mega ładnie _ samochód nabiera klimatu. Zrezygnowałem właściwie tylko dlatego, że mało prawdopodobne jest dostanie poprzeczek do tych relingów a bałem się że jak zdemontuje te metalowe gwintowane mocowania to będę musiał ponownie rozbierać podsufitkę w celu zamontowania nieorginalnego bagażnika Thule lub Mont Blanc. Jeśli ktoś ma wiedzę na temat poprzeczek na relingu – gdzie co i jak to będę bardzo zobowiązany (wysyłam 0,5 litra na podany adres ;] ) / pozdrawiam
Tommy
Obrazek
Początkujący
 
Od: 30 mar 2010, 20:41
Posty: 21
Skąd: Poznań
Auto: 2003 mazda 323F 2.0 DITD

Postprzez rross » 24 lip 2011, 16:57

Witam, odswieżę temat żeby nie zakladac nowego.
małe pytanko: jak ściąga sie te tasmy plaskikowe, które sa na dachu???? zamiast relingów :|
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2011, 21:01
Posty: 8
Skąd: Krk-Tbg
Auto: Mazda 323f BJ 2002r.
1,6 16v (72KW) 98KM
i
Goferek mkII '89
1,8 +LPG

Postprzez Borys » 24 lip 2011, 18:02

Siła razy ramię.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez mad_memphis » 3 sie 2011, 16:13

Cześć, mam również pytanie odnośnie relingów – w jaki sposób przesuwać tylną belkę ? Również metodą na siłę, czy jest ona jakoś blokowana ? Dzięki za odpowiedź
Początkujący
 
Od: 5 cze 2011, 22:32
Posty: 29 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 2.0 150KM

Postprzez rross » 8 sie 2011, 19:26

Borys napisał(a):Siła razy ramię.
???
nic nie złamie??? :|
z przodu??? z tyłu ???
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2011, 21:01
Posty: 8
Skąd: Krk-Tbg
Auto: Mazda 323f BJ 2002r.
1,6 16v (72KW) 98KM
i
Goferek mkII '89
1,8 +LPG

Postprzez reeq » 24 sie 2011, 22:37

fotorelacja super, bardzo przydatna, też planuje założenie tych belek, bo zaślepki się za szybko gubię.
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 sie 2011, 19:21
Posty: 11
Skąd: Świętochłowice
Auto: Mazda 323f BJ – 1999r. 1.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323