Jak sprawdzić działanie klimatyzacji?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez konrad278 » 7 kwi 2009, 21:23

bzzyczek napisał(a):Jeśli chcesz sprawdzić czy sprężarka się załancza możesz wyjąć wtyczke z czujnika ciśnienia znajdującego sie w osuszaczu i zmostkować ją, oczywiscie przy pracującym silniku i włączonym przycisku AC, sprężarka powinna się włączyć wtedy wiadomo że działa i problemem jest tylko brak czynnika.

Powiedz mi tak czy tą spreżarke bede słyszał??Czy to że wentyl sie załaczy oznacza ze spreżarka działa??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez marcin255 » 7 kwi 2009, 21:57

spawdź czy masz dwa wetylatory-dwie chlodnice

ja swoja nabiłem wczoraj ,była całkiem pusta na razie na wylocie 5.2*C
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez bzzyczek » 8 kwi 2009, 13:55

konrad278 napisał(a):Powiedz mi tak czy tą spreżarke bede słyszał??Czy to że wentyl sie załaczy oznacza ze spreżarka działa


Hej ciężko powiedzieć czy bedzie słychac sprężarke, w momencie włączenia bedzie odczuwalne wieksze obciążenie silnika, najlepiej jakbyś obserwował sprężarke w momencie włączenia, jesli sprężarka nie chodzi kręci sie tylko to zewnętrzne koło pasowe przy sprężarce a ta środkowa cześć się nie obraca, w momencie włączenia tą środkowa część (taka z trzema śrubami) obraca się z kołem pasowym, nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez madzia » 8 kwi 2009, 15:19

krzysztof85 napisał(a):Tak w ogóle to ile gram i pod jakim ciśnieniem powinien być załadowany R134 oraz jaki olej i ile powinno się go znajdować w kompresorze?

Masz wszystko na str.35-36
http://www.behrservice.com.pl/TM08_P05_PL.pdf
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 10:40
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F (BA) 1,5/Z5/96r.

Postprzez konrad278 » 8 kwi 2009, 17:24

bzzyczekno wzorcowo wyjasniłeś:D w momncie włączeni okrecają sie te 3 śruby ;]wiec raczej ok tak??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez bzzyczek » 9 kwi 2009, 13:57

konrad278 napisał(a):bzzyczekno wzorcowo wyjasniłeś w momncie włączeni okrecają sie te 3 śruby ;]wiec raczej ok tak??


Tak wszystko gra i bucy ;)
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez madzia » 12 kwi 2009, 18:00

A czy w BA z klimą znajduje się filtr przeciwpyłkowy , jak tak to gdzie go szukać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2009, 10:40
Posty: 118
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 323F (BA) 1,5/Z5/96r.

Postprzez Borys » 12 kwi 2009, 18:16

madzia najpierw szukaj, potem pytaj ;)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=10564 <czytaj>
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Marek 161BD081 » 15 kwi 2009, 09:05

ice01 napisał(a):No wlasnie... slyszalem ze w mazdzie 323F przycisk od klimy sa standardowo montowane... jak sprawdzic czy jest ona fizycznie... czy jezeli pali sie przycisk AC to znaczy ze klimatyzacja jest tylko np. nie nabita?


Po pierwsze podnieś maskę i zobacz czy masz elementy klimatyzacji: sprężarkę (pod pompą wspomagania), chłodnicę (przed chłodnicą wody), przewody, osuszacz (za lewym reflektorem).
Jak nie masz klimy to przycisk też się podświetli po jego załaczeniu – ten typ tak już ma ;)
Jednak niekoniecznie zalecałbym załączanie sprężarki przy braku czynnika – napewno nie wpłynie to na jej trwałość.
Inna sprawa to fakt, że te ok. 40PLN za sprawdzenie szczelności układu klimy i stwierdzenie czy jest tam czynnik to też nie majątek.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez zzachm » 2 lip 2009, 22:56

Panowie gdy włączam klimatyzację lekko podnoszą mi się obroty, klima wyje przy 800 obr/min a już przy 1000 obr/min i więcej jest niesłyszalna. Co gorsze nie działa, napełniana rok temu. Macie jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 cze 2009, 15:30
Posty: 6
Skąd: W-w
Auto: Mazda 323f BJ 1998r. 1.5

Postprzez bigoneo » 3 lip 2009, 00:45

zzachm co do wycia to raczej wentylator a nie klima :) następnym razem użyj opcji szukaj tu masz link do podobnego tematu:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=77624

zwróć uwagę na post napisany przez didusiek1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:20
Posty: 422
Skąd: Namysłów / Opolskie
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez michalxxxxx » 8 lut 2010, 15:02

Odkopie temat. Ja mam taki maly problem i nie wiem co moze byc tego przyczyna. gdzy wlacze klime to leci tak bardzo nagrzane powietrze ze az w oczy szczypie. daje potencjometr na polowe tak samo cieplo leci dopiero gdy dam do oporu na niebieskie pole leci nieco chlodniejsze powietrze. czy to oznacza ze klima nie nabita czy potencjometr jest uszkodzony? a moze inna przyczyna?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez Marek 161BD081 » 8 lut 2010, 15:45

Jeśli w instalacji klimatyzacji jest zbyt mało czynnika to sprężarka nie załączy się.
Posłuchaj czy w momencie włączenia przycisku od klimatyzacji słychać z pod maski załączenie się sprężarki i wentylatorów. Pamiętaj, że dmuchawa MUSI w tym czasie pracować aby klima miała się załączyć.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez michalxxxxx » 8 lut 2010, 20:08

Zaden z 2 wentylatorow nie dziala. myslalem ze to przez to ze na dworze ujemne temperatury no ale jesli ze tak sie wyraze przez 90% dlugosci potencjometru leci gorace powietrze to cos nie tak. A facet co mi sprzedawal samochod mowil ze wszystko nabije tak jak ma byc... po pol godzinnej trasie w samochodzie mam tak goraco ze otwieram okna zeby bylo czym oddychac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez Jacekm_ » 8 lut 2010, 20:14

Ja wam powiem, że już drugą zimę mam moją BJ i w tym roku tak samo jak poprzednio klima przy minusowych temperaturach się nie włącza.
W zeszłym roku nabiłem klimę po zimie, i cały rok jeździłem – wszystko było ok. Teraz znowu zima i klima znowu nie działa, ale nie będę jej nabijał znowu, bo jest szczelna. Myślę, że jak temperatury wrócą powyżej zera to i klima zacznie działać. Jestem prawie pewny, że u mnie jest jakiś wyłącznik termiczny. Bo jak temperatury tej zimy spadły poniżej zera to klima już się nie włączała, ale jak było kilka dni koło 5 stopni na plusie – znowu działała. Teraz już dłuższy czas poniżej zera – klimy brak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez Marek 161BD081 » 9 lut 2010, 08:13

U mnie (w BA) jakiś czas temu odpaliłem autko po tygodniu stania sobie spokojnie na parkingu (żona akurat tydzień chorowała więc nie było potrzeby autkiem jeździć) aby "przepalić" silnik, odśnieżyć i "odlodzić" autko.
Początkowo też nie chciała klima się włączać ale jak silnik sobie trochę popracował z włączonym przyciskiem od załączenia klimy (miałem co odśnieżać) to po jakimś czasie klima sama mi się włączyła.
Fakt, że jest tam wyłącznik temperaturowy aby nie zamrozić autka wewnątrz :D ale też możliwe, że w niskich temperaturach ciśnienie w układzie może być niewystarczające do załączenia się klimatyzacji.
Te wyłączniki ciśnieniowe tez nie są "wieczne" bo u siebie musiałem go wymieniać (używka ze szrotu).
Dlatego aby się upewnić, że z układem klimy jest OK można go na chwilę "zmostkować" i sprawdzić czy sprężarka się załączy.
Jeśli tak będzie to albo trochę mało jest czynnika w układzie albo wyłącznik się wewnętrznie rozregulował.
Niestety nie znam jego parametrów i nie mam pojęcia jakie jest minimalne ciśnienie jego załączenia ale zapewne w jakimś manualu powinno być to podane.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez michalxxxxx » 10 lut 2010, 11:06

To co i gdzie trzeba zmostkowac? jak moglbym prosico jakies foto bylbym wdzieczny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 gru 2009, 21:26
Posty: 196
Skąd: Leszno WLKP
Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'

Postprzez Marek 161BD081 » 10 lut 2010, 11:42

michalxxxxx napisał(a):To co i gdzie trzeba zmostkowac? jak moglbym prosico jakies foto bylbym wdzieczny.

Z lewej strony pod maską zaraz za reflektorem masz w "dziurze" taką aluminiową puszkę z "oczkiem", dwoma przewodami aluminiowymi i wkręconym czujnikiem ciśnienia. Trzeba ściągnąć wtyczkę z tego czujnika i kawałkiem przewodu zewrzeć styki we wtyczce.
Było zresztą to nie raz opisywane na Forum więc zachęcam do lektury
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez koper912 » 1 cze 2010, 10:12

Witam forumowiczów :D
Kilka dni temu postanowiłem nabić klimę (MX-3).
Gościu sprawdził szczelność i nabił mi klimę czynnikiem (20% :| ) i stwierdził, że kompresor się nie załącza i wysłał mnie do elektryka.
Natomiast elektryk odpiął kostkę z czujnika ciśnienia i ją zmostkował i klima się załączyła. Skasował mnie 50 PLN i powiedział, że gościu nabił za mało gazu.
I teraz moje pytanie: Czy jest taka szansa, że mam uszkodzony czujnik ciśnienia? Bo w sumie szkoda by było jeśli zabulę 150 zł na nabicie klimy, a później wymieniając czujnik będę musiał wysłać to wszystko w atmosferę :(
Początkujący
 
Od: 7 mar 2010, 17:37
Posty: 4
Skąd: Dolnośląskie
Auto: Mazda MX-3 1.6 DOHC

Postprzez Marek 161BD081 » 1 cze 2010, 10:29

Wymiana samemu czujnika ciśnienia bez spuszczenia czynnika z instalacji raczej mało się kalkuluje – czynnik nie jest tani.
U mnie też czujnik miałem uszkodzony bo nawet po poprawnym nabiciu instalacji czynnikiem nie chciał się przełączyć (mowa oczywiście o 323F!).
Nie wiem przy jakim ciśnieniu powinien on się przełączać więc aby nie komplikować sobie sprawy wybrałem się na szrot i wykręciłem taki czujnik z bodajże 626. Szczerze nie wiem czy symbolika jest nawet taka sama – najważniejsze, że mi działa.
Ale swoją drogą to nie wiem czy te tylko 20% czynnika może wytworzyć wystarczające ciśnienie w instalacji aby ten czujnik zadziałał i pozwolił się załączyć sprężarce.
Zresztą zapewne nawet nowy czujnik to nie powinien być jakiś duży koszt.
A jak będziesz kupował nówkę to juz może pójdź wyżej i wymień przy okazji osuszacz (pełni on też rolę filtra).

Powodzenia!
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323