jakie powinny być obroty na biegu jałowym

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez xedos1972 » 12 lut 2012, 20:48

bez obciążenia 650-750rpm powinny wynosić dla benzyniaka , jak masz takie niskie to nie telepie ci silnikiem ?
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez BartekD » 12 lut 2012, 21:05

xedos1972 napisał(a):bez obciążenia 650-750rpm powinny wynosić dla benzyniaka , jak masz takie niskie to nie telepie ci silnikiem ?


No właśnie nie. Silnik pracuje równo. Tak jak napisałem w poprzednim poście czasami widać delikatne wahania obrotów ale to bardziej widać na obrotomierzu niż czuć czy słychać. Czy orientujesz się jaka może być przyczyna tak niskich obrotów?
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2010, 11:59
Posty: 34
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 2001

Postprzez decadent » 12 lut 2012, 21:31

Temat zaczął się od drgań – ja mam identycznie jak przedmówcy. Katalogowe obroty to 650 -750.
Ja mam jakies 770 – 800. U mnie drga od 900 w dół. Poduszki ok, no chyba że lewa bo tylko tej jeszcze nie podmieniałem, ale ona jest cała, nic nie pęknięta, ory. Nie wiem co jest z tymi mazdami, sprawdzałem wszystko. szczelność dolotu sprawdzałem metodą papierosa – nawet nie mogłem za bardzo nic wdmuchać do układu, takie ciśnienie, nic a nic nigdzie nie uciekało. Ale z kolei jak dodaje gazu ręcznie przy przepustnicy to syknięcie słyszę, ale takie wewnętrzne – czy to normalne ??

Dzisiaj obserwowałem pracę silnika w VW bora – tez silnik sobie drży na wolnych, pod maską, tyle że poduchy załatwiają sprawę i na karoserie nic sie nie przenosi. O co chodzi z tymi mazdami, bo temat jest powszechny, czy to te poduszki, czy dolot, zgłupieć można.... A może po prostu z wiekiem pada poducha lewa, tylko nikt o tym nie wie, ze jest padnięta bo ona nigdy nie pęka, nie siada nie rozłazi się, może po prostu traci sprężystość w środku ??
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez xedos1972 » 12 lut 2012, 22:04

syknięcie to normalka jest wytwarzane przez przepustnice , na nierówną pracę silnika wpływa wiele czynników , od zapłonu po wyważenie samego wału , jak widać silnik 1.3 może równo pracować przy 500rpm, ja u siebie mam 750rpm i się nie trzęsie ale 500 to by było ciężko .
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez decadent » 13 lut 2012, 01:50

No tak, tyle że u mnie oraz przypuszczam u osób, którzy pisali w tym wątku, silnik pracuje bardzo równo, falowania obrotów właściwie zero. Cicho chodzi, jest po regulacji zaworów, nic się nie dławi, nie zacina, nie szarpie. Tyle, że od 900 obr. w dół drży cała buda, kiera, tablica rejestracyjna się odzywa. Poduszka przy chłodnicy wymontowana – to samo, poduszka prawa już trzecia – to samo, poduszka od grodzi wymieniona na ory w niezłym stanie. Tylko lewa nie wymieniana, ale po wymontowaniu wygląda świetnie...

Układ dolotowy wygląda na szczelny – rura powietrza wymieniona, przepustnica wyczyszczona, świece jakieś 35 tys. temu były wymieniane – NGK. Czy świece i w ogóle zapłon mogą powodować takie drżenie – nie sądzę...
Nie sprawdzałem kompresji na cylindrach....
Zauważyłem, że to powszechny objaw w mazdach 323, 626, itp., tyle że nikt nie wie co to – dużo wątków na forum. Zadzwoniłem do Jaksy (mam daleko) i na odległość tez nic nie doradzi.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez bombel1991 » 13 lut 2012, 03:51

A może mi ktoś powiedzieć od czego może drżeć przedni zderzak? Obroty się nie zmieniają, ale właśnie czasem na postoju da się usłyszeć drżenie zderzaka. jeszcze takie troche pośrednio związane z tematem, ale czy to normalne, że przy pokręceniu kierownicą delikatnie zmienia się wartość obrotów?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2011, 22:48
Posty: 112

Postprzez decadent » 13 lut 2012, 09:26

Przeczytaj tu:
viewtopic.php?f=115&t=50282

Jak widać wielu chciałoby to wiedzieć, ale nikt nie wie.... temat przewija się w różnych wątkach, także w 626, ja mam różne przemyślenia na ten temat, ale nie chce mi się ładować dalej kasy, żeby to sprawdzać...

Najbardziej chciałbym wiedzieć, czy jest jakaś zmiana w temacie po wymianie poduszki lewej przy aku, bo jak wiadomo ona nigdy nie pęka, nie nadrywa się i nie osiada (poza wyjątkowymi sytuacjami typu stłuczka, itp.), więc nikt jej nie wymienia... Wymieniały dwie osoby na forum, ale były u nich zupełnie rozwalone, więc nie ma porównania pomiędzy całą, acz wysłużoną ory, a jakimś zamiennikiem....

Odnośnie większych obrotów przy skręcaniu kierą to rzecz normalna i właściwa – komputer zwiększa obroty silnika bo zaczyna pracować pompa wspomagania.
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez decadent » 26 lut 2012, 23:43

U mnie obroty zawsze miałem ok. 750. Teraz mam 800, może ciut więcej – z wyłączonymi odbiornikami prądu, włączone światła. Jak wyłączę światła, to obroty rosną o około 50 i zaczynają delikatnie falować (na grubość wskazówki). Jak z kolei włączę ogrzewanie szyby, przy włączonych światłach, to obroty nie zmieniają się właściwie, za to buda zaczyna bardziej drgać.. i lewarek i kiera..
Czy to normalne, że jak wyłączę światła, to delikatnie obroty wzrastają ??
A delikatne falowanie jest dopuszczalne (trzeba się wpatrywać, żeby dojrzeć) ??
Czy zwiększenie obrotów śrubą na przepustnicy powoduje również zmiany w wysokości obrotów przy obciążonym silniku ??
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Postprzez xedos1972 » 27 lut 2012, 10:49

na wszystkie pytania odpowiedź jest tak
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez decadent » 27 lut 2012, 11:22

Dzięki – teraz mam pewność, też doszedłem do wniosku, że to chyba jest ok....
Forumowicz
 
Od: 8 maja 2010, 08:57
Posty: 682
Skąd: Kielce
Auto: BJ, 1.5 benz. 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323