Błędy SRS poduszek powietrznych: 47, 48

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Borys » 27 lis 2009, 17:02

Kody 47 i 48 czyli problem z "seat pressure sensor". Tu czytałeś?
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=45422
i tu:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=2333

Edit: własciwie to doklejam do tego pierwszego linku ;)
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez piter-x » 3 gru 2009, 20:07

Po kilku przejazdach z pasazerem narazie sie uspokoiło tzn jak pasazer siedzi ok jak schodzi tez jest ok nie ma juz błedów 47.
Dzieki za rady :)
Początkujący
 
Od: 22 lis 2009, 11:31
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323F Bj 1.5 16V 98r.

Postprzez mac8126 » 9 sty 2010, 17:12

Witam

Mam problem jak większośc użytkowników z kodem 47 od poduszki powietrznej.
Jest kilka opisów na forum jak obejśc ten błąd jednak tyczy sie on 626 i Premacy.Niestety nie znalazłem opisu do MPV.Nie wiem czy ten sam schemat zadziała w MPV z 2000r ?
Jeszcze jedno pytanie, czy kod 47 to na pewno poduszka powietrzna pasażera, i czy jest to napinacz czy boczna poduszka fotela.Proszę o pomoc, bo choinka na desce nie fajnie wygląda.

Pozdrawiam
Maciek
MPV 2.0 , 2000r
Początkujący
 
Od: 9 sty 2010, 17:01
Posty: 8

Postprzez Pyton162 » 10 lut 2010, 08:57

Proponuje dac do fotorelacji :
a wiec wklejam tutaj jak sobie poradzic z bledem 47,48 czyli czujnik maty w fotelu pasazera czego efektem jest migajaca kontorlka srs .
Główne wtyczki od SRS znajduja sie kolo pedału gazu za plastikowa oslona , zdejmujemy oslony i mam taki oto widok
Obrazek
następnie odłączamy aku i czekamy pare minut lub wciskamy pedał hamulca zeby przyspieszyć proces kasowania wszelkiej elektryki w aucie :)
potem odłączamy pierwsza od prawej strony wtyczkę
Obrazek
i znajdujemy czarny kabel , pierwszy jest zielony , potem bialy a potem czarny patrząc od prawej strony wtyczki , bierzemy cążki i tniemy czarny kabel , izolujemy go i na końcu odłączamy białą wtyczkę pod fotelem pasażera ta co jest przy podłodze . Na koniec podłączamy aku i po problemie 48
Pyton162
 

Postprzez Mako » 11 lut 2010, 09:44

Pyton162 napisał(a):Proponuje dac do fotorelacji

<spoko>
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez spidi2222 » 18 lip 2010, 21:04

Mam swietna mazdeczke ale od jakiegos czasu wyskakiwal mi blad 48 :( <płacze> sposob opisywany w watku naprawde jest rewelacyjny , dziala idealnie.Po za tym silnik lepiej zaczal chodzic po resecie wiec same plusy po barzdo prostej!! naprawie kodu, <spoko> polecam wrazie problemow sluze pomoca pisac na pw <czarodziej>
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2014, 16:02
Posty: 513 (474/49)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: IMazda 323 f bj 99r
Mazda 5 CR 2008r lift, 2.0 162 KM
Mazda Mx6 1992r 2,5 v6ߘ

Postprzez robinio » 23 paź 2010, 12:05

Witam.Odswieze stary watek ale bardzo mi zalezy na odpowiedzi usera i nicku GREGOR 44.Moze czasem tu zaglada wiec....Opisales swoj problem z kodem 48.Przeciales kabelek i byles ciekaw co wykaze na badaniu NCT.Jesli tu zagladasz to prosze napisz czy cos wyszlo na NCT czy tez nie.Z gory dzieki za odpowiedz.Pozdrawiam.
robinio
 

Postprzez befree84 » 25 lut 2011, 14:42

u mnie po pojawieniu się błędu 47 odpiąłem kostki pod siedzeniem i podłączyłem od nowa i problem znika tzn. zapalają się kontrolki i zaraz gasną – czyli wszystko ok, ale gdy usiądzie pasażer – potem wysiądzie problem pojawia się od nowa – dlaczego ?

raz jest OK a na drugi dzień zaczyna mrugać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2010, 17:42
Posty: 38
Skąd: Bieszczady
Auto: Mazda 323F BJ

Postprzez Pyton162 » 25 lut 2011, 20:41

mozesz sie szykowac na ciecie kabelkow, zaczyna migac od siedzenia na fotelu pasazera w którym jest mata ktora sie zaczyna konczyc i stad ten blad , pozdro
Pyton162
 

Postprzez Piotr Raczkowski » 25 lut 2011, 21:25

LUDZISKA poczytajcie viewtopic.php?f=125&t=2333&start=0
sam skorzystałem i jest <spoko>
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez befree84 » 26 lut 2011, 22:18

a czy wymiana fotela na nowy by załatwiła problem ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2010, 17:42
Posty: 38
Skąd: Bieszczady
Auto: Mazda 323F BJ

Postprzez Pyton162 » 27 lut 2011, 13:18

nowy frotel z ASO mazdy pewnie kosztuje krocie jak sama mata ktora sie psuje kosztujer chyba z 1 tys to fotel pewnie ze 3 tys. A ciecie kabelka nic nie kosztuje . Jak kupisz uzywany fotel to tez moze sie zdarzyć -ze po jakims czasie sie w tym nowym – używanym fotelu mata zepsuje, pozdro
Pyton162
 

Postprzez befree84 » 27 lut 2011, 19:34

po takiej operacji poduszka jest dalej aktywna (działa) ? rozumie że ta mata wtedy nie wysyła sygnału tak ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2010, 17:42
Posty: 38
Skąd: Bieszczady
Auto: Mazda 323F BJ

Postprzez Borys » 27 lut 2011, 20:28

Gdybyś przeczytał podane wyżej linki to byś wiedział ;)
Cięcie powoduje, że poducha pasażera wywala bez względu na obecność pacjenta na fotelu.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez befree84 » 21 mar 2011, 15:20

problem błędu pojawił się gdy było bardzo wilgotno na zewnątrz jak i wewnątrz auta (śnieg z butów itp.) a i tak nie występował cały czas – teraz gdy robi się cieplej "przewietrzyłem" parę razy auto i dobrze, że wstrzymałem się z kabelkami ponieważ błąd 47 przestał się pokazywać "odpukać" <faja> ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 paź 2010, 17:42
Posty: 38
Skąd: Bieszczady
Auto: Mazda 323F BJ

Postprzez Pangenitor » 5 maja 2011, 17:37

Witam.
Moja przygoda z błędami systemu SRS zaczeła się od momentu, w którym zauważyłem że mam przepaloną żarówkę w licznikiu z kontrolki systemu SRS.
Po wymianie żarówki zaczęła się dyskoteka. O ile naczytałem się o błędach 47 i 48 na temat błedu 46 nic nie mogę znaleźć.
Czy ktoś się z tym spotkał i wie jak to rozwiązać?
Ostatnio edytowano 5 maja 2011, 20:41 przez Pangenitor, łącznie edytowano 1 raz
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 08:10
Posty: 87 (0/2)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 16V B3 Hatchback
Kia Ceed 1.5 M

Postprzez Pangenitor » 5 maja 2011, 22:01

Problem rozwiązany standardową metodą , czyli obcięcie czarnego kabelka.
Zniknął błąd 46 oraz 47 i 48.
Teraz po przekręceniu kluczyka w stacyjce na chwilę zapalają się kontrolki z poduszek, po czym pierwsza gaśnie pomarańczowa a po chwili czerwona.
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 08:10
Posty: 87 (0/2)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 16V B3 Hatchback
Kia Ceed 1.5 M

Postprzez DieselFan » 27 lip 2011, 12:34

witam
mam podobny,a jednak nieco inny problem: czerwona kontrolka poduszki świeci przez kilka sekund po włączeniu zapłonu i gaśnie. później nie pojawia się ani razu,nie miga. wszystko to wskazywałoby na to,że wszystko z poduchami ok.
za to pewna pomarańczowa kontrolka uparcie nie chce zgasnąć,ani wypikać błędu-świeci ciągle. przedstawia siedzącego w fotelu przypiętego pasami ludka z przekreślonym znakiem X kółkiem przed sobą (przypomina mi to kółko kierownicę). przyszło mi do głowy,że skoro kontrolki nie wskazują błędu poduszki,to może jest jakiś błąd z pasami? czy GF sprzed liftu ma kontrolkę zapięcia pasów?
wiem też,że jeśli poduszka pasażera może być wyłączona automatycznie za sprawą mazdowskiego fotelika dla dzieci. wtedy kontrolka powinna się właśnie tylko świecić, a jak wszystko włączone i ok to powinna zgasnąć.
być może właśnie poprzedni właściciel mojej madzi nie miał fotelika mazdowskiego,tylko inny montowany z przodu i nie działało automatyczne dezaktywowanie i aktywowanie poduchy pasażera,tylko musiał zrobić to ręcznie. wyłączył poduchę pasażera i trzeba ją po prostu aktywować.
co pany myślicie?
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez Pangenitor » 27 lip 2011, 15:54

Wyłączenie poduszki też następuje jeżeli układ widzi, że miejsce pasażera jest puste. Sprawdź czy jak ktoś usiądzie obok Ciebie na miejscu pasażera też świeci się ta kontrolka.
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 08:10
Posty: 87 (0/2)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 16V B3 Hatchback
Kia Ceed 1.5 M

Postprzez DieselFan » 27 lip 2011, 19:47

też świeci. ciągłym światłem,niezależnie od tego czy miejsce jest zajęte. spróbuję jeszcze powiedzieć żonie,zeby się bardziej pokokosiła i sprawdzę,czy będzie jakiś wpływ na kontrolkę :D
jeśli walnięty jest tylko czujnik obecności pasażera,przecinam czarny kabelek,rozłączam wtyczkę pod fotelem i szlus. mam obie poduszki uzbrojone przez cały czas (taki układ mi pasuje,bo w razie czego zadziałają,a fotelika na przednim siedzeniu nie instaluję).
jeśli to co innego,to gorzej...
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323