323F dziwne działanie ABSu

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez foksik » 20 sie 2004, 19:27

Witam serdecznie
ostatnio zauważyłem dziwne działanie abs, przy powolnym hamowaniu bez poślizgu kół w końcowej fazie od prędkości ok. 10km\h zaczyna działać system abs.Natomiast przy dośc mocnym hamowaniu bez poślizgu kół abs się nie załancza ,jest to mazda 323F BJ 1999r.Kontrolka abs nie zaświeca się w trakcie nieprawidłowego działania abs´u.Sprawdziłem czujniki na przednich kołach ,są czyste i mają po 1,4Kom. Zębniki na przegubach są nie uszkodzone mechanicznie.Czy ktoś z was miał podobny objaw?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 gru 2003, 12:04
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 16v '99
Mitsubischi Carisma 1.8 GDI

Postprzez polnik@studio » 20 sie 2004, 19:35

a podłączałeś do kompa ? Może jakieś błędy zyskoczą ?
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez foksik » 20 sie 2004, 19:45

jesli kontrolka abs nie swieci się w trakcie nieuzasadnionego działania to system nie wykrył żadnego błędu,jeśli się mylę to prosze opinię na ten temat
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 gru 2003, 12:04
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 16v '99
Mitsubischi Carisma 1.8 GDI

Postprzez Długi » 20 sie 2004, 20:09

Może być że szczelina powietrzna jednego z czujników jest za duża, wtedy przy małej prędkości obr.koła amplituda napięcia generowanego przez czujnik jest zbyt niska i ABS HM/CU stwierdza zatrzymanie się tego koła.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2003, 09:35
Posty: 452
Skąd: gorzów

Postprzez foksik » 20 sie 2004, 20:21

szczeliny są stałe i się nie dają regulować,jutro sprawdzę na oscyloskopie i porównam wykresy z wszystkich czujników przy małych prędkościach obrotowych kół,ciekawy jastem czy to coś pomoże przy lokalizacji ewentualnej usterki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 21 gru 2003, 12:04
Posty: 6
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 16v '99
Mitsubischi Carisma 1.8 GDI

Postprzez Grek » 20 sie 2004, 21:04

U znajomego w MX3 przyczyna takiego zachowania była banalna. Okazało się że ma niejednakowe ciśnienie w oponach na tej samej osi!! Przez to występowała mała różnica w obrotach kół co układ odbierał jako poślizg i przy delikatnym hamowaniu włączał się ABS. Dużo nie brakło a kilka "serwisów" naciągnęło by go na niezłe koszty......

A tak jako ciekawostkę napiszę jeszcze że miałem podobny przypadek w Oplu omedze A, program sterujący ABSem był tak napisany, że nie uwzględniał tego że przy dużym skręcie kół występuje różnica ich prędkości. Przy zawracaniu kiedy koła były max skręcone wystarczyło tylko dotknąć hamulca i już włączał się ABS <lol>
Początkujący
 
Od: 13 sie 2004, 12:43
Posty: 16
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 626GE FP HB '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323