Kręci a nie odpala -podejrzany, imobilaizer

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez karmazyn33 » 25 kwi 2016, 23:44

Witam.
Prośba o pomoc w rozwiązaniu problemu, który jest następujący.
Jadąc dziś do pracy na samym środku ronda mazda zgasła i nie myślała żeby odpalić , kręcił rozrusznik ale auto nie pali . Po scholowaniu do domu , doszedłem do wniosku że chyba immobilizer jest przyczyną , ponieważ wcześniej po przekręceniu kluczyka na chwilę zaświecała się kontrolka z symbolem czerwonego samochodzika i odpalał, teraz ani jeden ani drugi kluczyk jak przekręcę nie powoduje zaświecenia sie kontrolki. Po przekręceniu kluczyka w pozycję ON nic sie nie dzieje tzn powinny się zaświecić kontrolki trakcji , nie świecą się też kontrolki od gazu LPG .
Jeżeli to wina immobilizera to jak można temu zaradzić ?
Czy można wymienić tylko immmo , czy trzeba i stacyjkę i kluczyk .
Czy ewentualnie zaprogramować kluczyk do immo lub odwrotnie ? co najlepiej zrobić , i jakie koszty mnie czekają?
Chyba że może być przyczyna inna , ale wątpię skoro immo sie nie zapala

edit.
dziś chciałem wymigać błędy , ale dioda nawet nie mignęła na znak podłączenia i rozpoczęcia pracy , czy znaczy to że jak podpięty byłby komputer do diagnozy auta też nic nie wykaże?
Gdzie szukać tego immo , modułów czy jakichś innych elementów tego układu i jak to mniej wiecej wygląda.
Chyba komputer od gazu nie wpływa na taką sytuację?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez sebekle » 26 kwi 2016, 16:59

bezpieczniki pod maską to obejrzenia. i nie wzrokowo a miernikiem
a komp gazowy też może powodować cuda jak padnie.
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Postprzez karmazyn33 » 26 kwi 2016, 19:15

sprawdziłem wzrokowo nie są poprzepalane , a miernikiem nie mierzyłem bo nawet nie wiem jak czy w gniazdach trzeba mierzyc , czy wyjąć i sprawdzać.

sebekle napisał(a):a komp gazowy też może powodować cuda jak padnie.

ale może blokowc główny komputer? ewentualnie jak odłączyć chwilowo komp od LPG żeby sprawdzić..
Zastanawia mnie jeszcze czemu teraz niemoge wymigać błedów z OBD za pomocą testera diodowego, wczesniej nie było problemu z tym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Postprzez wilk28 » 26 kwi 2016, 23:53

może akumulator padł doszczętnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2011, 13:43
Posty: 297 (3/11)
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: Mazda 3 2.0 Disi 2011r 151KM

Postprzez karmazyn33 » 27 kwi 2016, 08:16

Akumulator nówka sztuka . Sytuacja z prądem jest taka że światła swiecą kierunki są sygnał , centralny zamek wszystko działa , ale w momencie przekręcenia kluczyka w pozycje ON rozrusznik kręci , ale nie zapala tak jakby blokowana była pompa paliwa, , nie zaświeca się tez kontrolka imobilaizera , no i wcześniej po przekręceniu kluczyka w pierwszej pozycji na stacyjce zaświecał się już wskaźnik ilości gazu , teraz nie świeci ogóle.

edit bezpieczniki sprawdzone miernikiem – są Ok.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2008, 19:53
Posty: 513 (0/1)
Skąd: Starachowice
Auto: mazda323f-'99(1.5-88KM)Pb-LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323