Radio i kostki do niego

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Alteec » 3 cze 2015, 18:50

Witam.
Kupiłem takie oto radio do Mazdy 323f bj z 1999 roku.

Obrazek

Wcześniej miałem podłączonego Kenwood, te dwie kostki były podłączone do przewodu który kończył się jedną kostką która była podłączana do radia i wszystko grało.

Obrazek

A to jest kostka która była podłączona do zegarka

Obrazek

To jest tył radia

Obrazek

Z tego co widzę to chyba nie będą te kostki pasować do tego radia, zresztą w radio są dwa wejścia a kostek mam trzy.
Czy może mam dokupić odpowiednie dwie kostki i odpowiednio podłączyć przewody?
Może ktoś montował radio z po lifta, do przed lifta i umie podpowiedzieć?

Jeszcze jedno pytanie.
Co to za kostka (ta czarna) i do czego służy (lub powinna służyć)?
Wychodzi z wiązki tych dwu kostek i do niczego nie była podłączona.

Obrazek

Radio 2191 czyli Clarion. Jest z CD.
Radio fizycznie będe miał za około tydzień więc nic sprawdzić nie mogę.

Bardzo dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2015, 16:54
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f bj 1999 rok
2.0 TD
RF3F Diesel

Postprzez xedos1972 » 4 cze 2015, 09:29

potrzebujesz adaptera ,gotowego z przejściem na iso na allegro nie znalazłem jest tylko do przedlifta ale jest jeden wtyk pasujący http://allegro.pl/samochodowe-zlacze-ad ... 33777.html
i teraz albo do tego montujesz gniazdo iso i wykorzystujesz tamten adapter z fabrycznej instalacji na iso lub zamawiasz drugi adapter http://allegro.pl/zlacze-iso-mazda-121- ... 19380.html i robisz własny adapter z fabrycznej instalki na nowe radio .
masz schematy :
czarny wtyk o który pytasz do masa na obudowę w starym radiu fabrycznym .
Załączniki
po2000.png
przed2000.png
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez Alteec » 5 cze 2015, 01:05

To jest właśnie to.
Konkretnie, przejrzyście i z obrazkami.
Dziękuję, ale pojawiło się jeszcze takie pytanie.

– w schemacie i opisie kostki (z przed lifta) nie widzę przewodów odpowiedzialnych za podłączenie pilota przy kierownicy. Czy te przewody są w tej kostce, tylko w tym schemacie nie opisane? I które piny w nowej kostce odpowiadają za obsługę pilota?

Odpowiedź na te dwa pytania sprawi, że stanę się na jakiś czas bardzo szczęśliwym człowiekiem. :D

Dziękuję i pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2015, 16:54
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f bj 1999 rok
2.0 TD
RF3F Diesel

Postprzez tinek » 7 cze 2015, 12:50

Alteec napisał(a):– w schemacie i opisie kostki (z przed lifta) nie widzę przewodów odpowiedzialnych za podłączenie pilota przy kierownicy. Czy te przewody są w tej kostce, tylko w tym schemacie nie opisane? I które piny w nowej kostce odpowiadają za obsługę pilota?

znalazłem u chłopaków z mx5, że pilota trzeba podłączyć pod piny 9 i 10 – dotyczy tego montowanego na kierownicy w polifcie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez xedos1972 » 7 cze 2015, 20:11

proszę tabela ,piny oznaczone P i N :
Załączniki
1111.jpg
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez tinek » 7 cze 2015, 22:10

na jedno wychodzi ;P ale ciekawa tabelka i wyjaśnia na jakiej zasadzie działa sterowanie pilota
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2012, 18:46
Posty: 383 (0/3)
Skąd: Krosno Odrz.
Auto: Focus 2.0 '08
była: 323F BJ ZM '03, Fiesta '98

Postprzez Alteec » 8 cze 2015, 00:57

Bardzo dziękuję.
Teraz podłączenie tego wszystkiego nie powinno sprawić żadnych problemów ani niespodzianek.

Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam.
-------------------------------------------------------------------------
A jednak się pojawił problem.
Po podłączeniu radyjko działa, jest ok, ale pilot...

Po podłączeniu zostały mi trzy przewody (8, 9, 10 do tych pinów były podłączone na starej kostce [rysunek wyżej]) i pomyślałem że dwa są od sterowania radia pilotem. Okazało się że reakcje wykazuje tylko jeden, po podłączeniu go do nowej kostki robiąc głośniej poprzez pilot to radio włącza następny utwór na CD, a robiąc ciszej to przełącza fale krótkie, ukf itd. Nic więcej nie działa. Dwa pozostałe przewody zupełnie nic nie zmieniają.

Takie pytanie: radio jest z lifta a pilot z przed lifta – może to tutaj jest problem, może te piloty się różniły?
Jak nie to jak to podłączyć?

Umie ktoś pomóc?

Dziękuję
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2015, 16:54
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f bj 1999 rok
2.0 TD
RF3F Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323