ECS – błąd E1

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kamilq777 » 20 lip 2013, 09:30

Witam. Jestem posiadaczem Mazdy 323F od kilku dni i mam problem z klima, dokładnie pokazuje mi błąd E1.
Na początku nie działała wcale, okazało się że są nieszczelne przewody. Po wymianie i nabiciu na nowo, niby działa, chłodzi/ grzeje bardzo dobrze. , jednak na wyświetlaczu mam cały czas E1, jak przytrzytmam np + to pojawi się tak jakby nie do końca dobrze wyświetlana cyfra. Dodam, że zaraz po włączeniu zapłonu na wyświetlaczu pojawi się normalnie cyfra, np 22, ale po chwili jest E1. O co w tym chodzi?

Załączam filmik jak ten problem wygląda.

http://youtu.be/Ao58cXw9w2o
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2013, 22:10
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Kobylanka/k. Gorlic
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD 101KM RF4F 2003r.

Postprzez wtyku » 20 lip 2013, 10:33

Masz klimatyzacje jakąś kombinowaną. To nie jest fabryczna. Musisz poszukać, co to za firma robiła i zapytać o te błędy.
Nie wiem czy ktoś z forum będzie miał coś podobnego...
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2009, 16:53
Posty: 249 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F Sportive 131KM FS BP 2001r.
Jest Toyota Prius 2012r 1,8l BP HSD

Postprzez xedos1972 » 20 lip 2013, 12:17

ja takiego panelu jeszcze nie widziałem ,na jaki rynek ta mazda była sprawdź po VIN
E1 może to jest błąd czujnika temperatury w układzie klimatyzacji czy tak jest u ciebie ?
wszystko zależy od producenta urządzenia .w fabrycznej klimie takiego kodu błędu nie ma
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez kamilq777 » 20 lip 2013, 17:41

wiec tak, rozebrałem panel i zobaczyłem jak sprawa wygląda z drugiej strony. załączam zdjęcia.

i teraz pytanie, czy to jest przeróbka z manuala czy z automatu? Czy żeby zamontować seryjne sterowanie dużo trzeba było by zmienić?
W tym co mam teraz jest zamontowany jakiś sterownik do tego idzie jakby oryginalna kostka, przynajmniej wg mnie. więc może to jest kwestia zabawy z samym panelem?

Niestety nie wiem jakiej to firmy jest w ogóle robione, może błąd leży w sterowniku ale bez poznania producenta ciężko będzie cokolwiek zrobić.

Może ktoś ma jakiś pomysł?


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2013, 22:10
Posty: 84 (0/1)
Skąd: Kobylanka/k. Gorlic
Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD 101KM RF4F 2003r.

Postprzez zbit » 26 lut 2015, 01:39

hej,
wpis dosyć stary, ale niedawno ktoś do mnie pisał czy mam schemat tego układu, więc widać, że problem żyje. Nie wiem czy błąd E1 oznacza zawsze to samo, ale u mnie oznaczał uszkodzenie czujnika temperatury zewnętrznej. Po wymianie błąd zniknął. W moim przypadku kabelek biegł po wierzchu (znaczy pod maską) lewą stroną i schodził koło aku gdzieś w dół za zderzak. W okolicy mocowania amortyzatora była złączka więc prowizorycznie wstawiłem zamiast termistora rezystor. Oczywiście ECS pokazuje wtedy stałą temperaturę zewn., ale regulacja działa normalnie. Latem byłem ciekawy ile jest na zewnątrz w ciepłych krajach więc wstawiłem w końcu właściwy termistor. Sory, nie pamiętam czy 10 czy 15k i czy PTC czy NTC, musiałbym wziąć miernik do ręki sprawdzić. Jak ktoś by potrzebował to nie ma problemu.
Pozdrawiam ;)
p.s. tylko, ze ja w tym dziale przez przypadek się znalazłem, wiec jakby co, to pisać, to się odezwe
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2009, 00:44
Posty: 58
Skąd: Elbląg
Auto: Premacy 2,0D '01 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323