Kody błędów P0758 P0768 P0773 (BJ 1.6 MT)
1, 2
Witam. Po kupnie tego autka zauważyłem że nie ma kontrolki CHECK a więc wyjąłem licznik i okazało się że nie ma żaróweczki. Kupiłem żarówkę, odpaliłem silnik i okazało się że kontrolka cały czas się świeci, więc podjechałem do mechanika. Podłączył mi pod kompa i odczytał błędy :
P0758
P0768
P0773
"usterka elektryczna elektrozaworu zmiany biegów b,d,e (cewka przesuwu)"
Co oznaczają te kody i jak sie ich pozbyć i gdzie szukać przyczyny?? Przeszukałem inne posty i nic nie ma na ten temat więc proszę o pomoc.
Był też inny kod błędu P0 710 Czujnik temp. cieczy przekładni. Gdzie znajduje się ten czujnik??
P0758
P0768
P0773
"usterka elektryczna elektrozaworu zmiany biegów b,d,e (cewka przesuwu)"
Co oznaczają te kody i jak sie ich pozbyć i gdzie szukać przyczyny?? Przeszukałem inne posty i nic nie ma na ten temat więc proszę o pomoc.
Był też inny kod błędu P0 710 Czujnik temp. cieczy przekładni. Gdzie znajduje się ten czujnik??
- Od: 17 gru 2011, 19:45
- Posty: 25
- Skąd: Roztoka
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V BJ 2002r.
P0758 Zawór magnetyczny łączenia Elektryczny
P0768 Zawór magnetyczny łączący D Elektryczny
P0773 Zawór magnetyczny łączący E Elektryczny
P0710 Czujnik temperatury płynu przekładniowego Błąd w obwodzie elektrycznym
P0768 Zawór magnetyczny łączący D Elektryczny
P0773 Zawór magnetyczny łączący E Elektryczny
P0710 Czujnik temperatury płynu przekładniowego Błąd w obwodzie elektrycznym

Jak bym znalazł tego kto by mi sprzedał taki samochód to bym go chyba...
dochodź swoich praw przecież to ukrywanie usterek.
dochodź swoich praw przecież to ukrywanie usterek.
Dzięki za objaśnienie kodów usterek. Ale czy ma ktoś jakieś pomysły jak się pozbyć tych usterek
Jestem pierwszym właścicielem w kraju, kupiłem Ją tydzień po sprowadzeniu z Niemiec. Zastanawia mnie tylko kto tą żaróweczkę wyciągnął
Właściciel z Niemiec czy ta osoba od której kupiłem te auto 
Jestem pierwszym właścicielem w kraju, kupiłem Ją tydzień po sprowadzeniu z Niemiec. Zastanawia mnie tylko kto tą żaróweczkę wyciągnął
- Od: 17 gru 2011, 19:45
- Posty: 25
- Skąd: Roztoka
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V BJ 2002r.
Masz racje od tego zacznę i to jutro : )
Zauważyłem,że na skrzyni od strony maski widać jakaś wtyczkę nie podłączoną?? Co to jest??
Tutaj podaje link na której zaznaczyłem ta wtyczkę na innej skrzyni : http://w445.wrzuta.pl/obraz/0mci3GdMFru ... da_323f_bj
Zauważyłem,że na skrzyni od strony maski widać jakaś wtyczkę nie podłączoną?? Co to jest??
Tutaj podaje link na której zaznaczyłem ta wtyczkę na innej skrzyni : http://w445.wrzuta.pl/obraz/0mci3GdMFru ... da_323f_bj
- Od: 17 gru 2011, 19:45
- Posty: 25
- Skąd: Roztoka
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V BJ 2002r.
Witam ponownie. Wydaje mi się że błędy które podałem do analizy dotyczą tylko automatycznych skrzyni biegów. Poszperałem w angielskiej książce "sam Naprawiam" i tam pisze przy oznaczeniu tych błędów takie zdanie "AUTOMATIC TRANSAXLE ON-BOARD DIAGNOSTIC FUNCTION.) Nie znam dobrze angielskiego ale wydaje mi się że to właśnie o to chodzi że te błędy są odczytywane tylko w automatycznych skrzyniach biegów
ktoś się ze mną zgodzi w tej kwestii 
- Od: 17 gru 2011, 19:45
- Posty: 25
- Skąd: Roztoka
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V BJ 2002r.
niopu88 napisał(a):PROSZĘ O TO MÓJ VIN : JMZBJ14M531480576
Kalkulator VIN: viewtopic.php?t=25379
Ale wychodzi na to, że oryginalnie miałeś tam automat a nie manual i dlatego takie "dziwne" kody błędów.
Ktoś na ładną minę Cię władował
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
No to teraz wszystko jasne dlaczego wywala te błędy
sam jeszcze sprawdziłem ten numer VIN i faktycznie fabrycznie była tam automatyczna skrzynia biegów.
i co teraz mam zrobić
Mam jakieś prawa w takiej sytuacji, mogę oddać auto?? Bo to przecież jest ukrycie "wady" tego samochodu. Doradźcie coś proszę.
i co teraz mam zrobić
- Od: 17 gru 2011, 19:45
- Posty: 25
- Skąd: Roztoka
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V BJ 2002r.
Jak dla mnie to skrzynia czy silnik są elementami wymienialnymi. Wiedziałeś, ze samochód ma skrzynię manualną, a to z czym fabrycznie wyszedł z fabryki miałeś możliwość sprawdzić przed kupnem (m.in. sprawdzając VIN). IMO niewiele cię chroni, między Niemcem a tobą był pośrednik, ciężko udowodnić komuś zatajenie wady czy wadę ukrytą, o ile skrzynię inną niż fabryczna można nazwać "wadą".
No z jednej strony masz racje ale jak bym wiedział że coś w tym samochodzie było grzebane to bym nawet się nie zastanawiał nad jego kupnem... Zadzwonię do tego Pana co kupiłem od niego auto i zobaczymy co on powie. Wydaje mi się że on na pewno musiał wiedzieć że była tam automatyczna skrzynia biegów i powinien mnie o tym powiadomić. Odbiegając od tematu, to Madzia 323F BJ to super autko, troszkę dużo pali ale satysfakcje z jazdy mam ogromną. Wnętrze w tym "carbonie" robi duże wrażenie:) Pozdrawiam Wszystkich użytkowników Madzi, i uważam że ten wątek jest już zamknięty.
- Od: 17 gru 2011, 19:45
- Posty: 25
- Skąd: Roztoka
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V BJ 2002r.
Napisz nam tak z ciekawości co wyszło z rozmowy ze sprzedawcą.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam po dłuższej przerwie. Mógły ktos poradzić co zrobić aby komputer nie wywalał błędów związanych z automatyczną skrzynią biegów??? Może jakieś pomysły.
? Tak sobię myślałem że po przekładzce z automatycznej skrzyni biegów na manualną nie został wymieniony komputer. i tak się zastanawiam czy kupno komputera od manuala nie rozwiązało by problemu.
?
Ostatnio edytowano 31 sty 2015, 02:22 przez niopu88, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 17 gru 2011, 19:45
- Posty: 25
- Skąd: Roztoka
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V BJ 2002r.
W zasadzie jakby zasymulować włączenie biegu "N" to tych błędów od elektrozaworow nie powinno już być.
Dodatkowo warto byłoby też zasymulować czujnik temp. oleju w ASB.
Dodatkowo warto byłoby też zasymulować czujnik temp. oleju w ASB.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Napisz w jakich okolicach mieszkasz to może ktoś coś wymyśli.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Brat jak robił konwersje z AT na MT w civicu to stara wajhe od AT mechanik zostawił w pozycji N i schowal mechanizm w tunelu środkowym.zero problemów z autem.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości