Sygnalizacja zamka centralnego

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez benbar » 11 mar 2014, 18:56

Witam w mojej mazdzie 99r przy zamykaniu, otwieraniu zamka z pilota nie ma zadnej sygnalizacji (kierunek czy klakson) co nie ukrywam jest troszke uciazliwe. Jedynie w nocy przy otwarciu widac zapalajace sie swiatlo w kabinie:) podobno w BJ-ce przed liftem nie bylo zadnej sygnalizacji wiec moje pytanie brzmi: czy ktos próbował badz wie jak prosto podlaczyc kierynki pod zamek centralny?

dzieki za wszelkie sugestie:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2013, 19:05
Posty: 14
Auto: Mazda 323f BJ 1.8 FP benz + LPG sek 114km 1999r

Postprzez Marqs.s » 12 mar 2014, 11:05

W Mojej z 99r tez nie ma zadnej sygnalizacji.Nie ma przypadkiem tak ,ze dopiero po zainstalowaniu auto alarmu jest sygnalizacja migaczami bo wtedy jest alarm z centralnym podpiete razem.

Naklikane z Brzytwy przez tapatalk.
Początkujący
 
Od: 6 sty 2012, 12:55
Posty: 12
Skąd: Zabrze
Auto: mazda 323f bj 1.5 2000r

Postprzez rav 75 » 12 mar 2014, 20:22

benbar napisał(a): podobno w BJ-ce przed liftem nie bylo zadnej sygnalizacji


Nie do końca prawda. U mnie (rocznik 1998) jak zamykam miga kierunkami 2 razy,jak otwieram – raz. Myślę że jest to kwestia podłączenia...
rav 75
 

Postprzez benbar » 13 mar 2014, 20:31

a twoja mazda jest w hatchbacq czy w sedanie? bo skoro w twojej z 98r jest takie cos to daje cien szansy ze inne przed liftem tez to posiadaja tylko moze byc kwestia drobnej usterki <jupi> no chyba ze w twojej ktos juz to przerobil... :/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2013, 19:05
Posty: 14
Auto: Mazda 323f BJ 1.8 FP benz + LPG sek 114km 1999r

Postprzez misiek1 » 13 mar 2014, 23:36

Przed liftem niestety nie było podłączonych kierunków pod centralny <płacze> W moim temacie mam opisane jak sobie z tym poradziłem ( potrzebna mała wiedza z elektroniki i lutownica). Teraz mam założoną centralkę z wyjściem na kierunki i mój patent leży gdzieś w garażu :) Jak jest ktoś zainteresowany to odsprzedam za czteropak :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez benbar » 17 mar 2014, 18:41

a może opisal bys co i jak i jakies foto dodal twojego patentu <oczko> moze akurat ogarne to jakos:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2013, 19:05
Posty: 14
Auto: Mazda 323f BJ 1.8 FP benz + LPG sek 114km 1999r

Postprzez misiek1 » 17 mar 2014, 19:50

Wstawka z mojego wątku:

misiek1 napisał(a):Dzisiaj w końcu zakończyłem pracę na mrugającymi kierunkami w oryginalnym centralnym zamku z pilota w mojej Bejocie:) Sprawa ma się tak, że przy otwieraniu kierunki mrugają raz, natomiast przy zamykaniu trzy szybkie błyski:) Podłączyłem się pod oryginalną centralkę, sygnał otwierania podłączyłem bezpośrednio do przekaźnika, który z kolei jest podpięty pod przycisk świateł awaryjnych. Gorzej było z zamykaniem, ponieważ chciałem żeby kierunki zaświecały się kilka razy z większą częstotliwością. Poszukałem i znalazłem odpowiedz jak to uzyskać, generator astabilny na NE555 przyszedł z pomocą :D Układ który zmontowałem, podłączyłem pod sygnał zamykania z centralki. Wyjście z generatora podłączyłem pod przekaźnik do którego wcześniej podłączyłem sygnał otwierania :) I o dziwo wszystko działa tak jak chciałem <jupi> , poniżej krótki filmik jak to hula:



Kilka fotek z montażu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez benbar » 19 mar 2014, 08:18

czarna magia <co?> :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2013, 19:05
Posty: 14
Auto: Mazda 323f BJ 1.8 FP benz + LPG sek 114km 1999r

Postprzez misiek1 » 19 mar 2014, 18:21

Wiem, że mój opis i zdjęcia są do bani :P Ale najprościej rzecz ujmując, stworzyłem układ, który sygnał zamykania "szatkuje" na kilka części (można tak dobrać elementy żeby kierunki zamigały dwa razy podczas trwania impulsu). Sygnał zamykania z oryginalnej centralki przepuściłem przez układ "szatkujący". Następnie wyjście z układu podłączyłem do dodatkowego przekaźnika, łącznie z sygnałem otwierania centralki ( oczywiście sygnały te połączyłem przez diody prostownicze).
Wyjście z przekaźnika podłączyłem pod wyłącznik awaryjnych żeby kierunki mrugały.
Układ działał na pokładzie ponad rok, dopóki nie zmieniłem sterownika, żeby mieć kluczyk scyzoryk:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez benbar » 19 mar 2014, 20:42

a ta modyfikacja nie ma zadnych skutków ubocznych? (razladowywanie aku, palenie bezpiecznikow czy szwankowanie centralki)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2013, 19:05
Posty: 14
Auto: Mazda 323f BJ 1.8 FP benz + LPG sek 114km 1999r

Postprzez misiek1 » 20 mar 2014, 00:09

Przez ponad rok działało jak należy, bez skutków ubocznych :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2011, 20:15
Posty: 323 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda 323F Bj 1,5 ZL 1999r.+Stag
Moja Bejota:)

Postprzez benbar » 21 mar 2014, 19:00

oj to chyba bede musial to od cb kupic bo jesli chodzi o oporniki, rezystory i.t.p. to dla mnie nie za bardzo do ogarniecia :] tylko mam nadzieje ze podlaczenie tego tez nie bedzie zbyt trudne:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 lis 2013, 19:05
Posty: 14
Auto: Mazda 323f BJ 1.8 FP benz + LPG sek 114km 1999r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323