Problem z elekryką

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Kristy » 22 lut 2014, 17:21

Witam, koledzy mam kolejny problem z Madzią (323f BJ z 2001 roku 2.0 DITD)... jakiś miesiąc temu pojawił się problem... przy włączaniu kierunkowskazu zaczęło wyłączać się radio i oświetlenie licznika pulsowało. Po jakimś czasie to minęło. Ostatnio jak dojechałem pod dom zobaczyłem jak przy dodawaniu gazu światła się rozjaśniają.... Na drugi dzień chciałem umyć auto i niestety akumulator umarł... Naładowałem akumulator i było ok. Przyjechałem do domu rodzinnego sprawdziłem ładowanie i wszystko ok. Zakupiłem nowy akumulator. Po nieodpalaniu samochodu od środy (dziś mamy sobotę) akumulator jest doszczętnie rozładowany, na mierniku pokazuje 0,26 V. Pytanie co go może rozładowywać? Czy znacie jakiegoś dobrego, pewnego elektryka w Łodzi?
Początkujący
 
Od: 22 lip 2013, 16:27
Posty: 23 (1/0)
Auto: 323F 2001rok 2.0 DiTD RF2A

Postprzez Qkes » 23 lut 2014, 00:13

miałem podobnie jak Ty z tym przygaszaniem świateł u mnie okazał się walnięty alternator
Qkes
 

Postprzez Kristy » 23 lut 2014, 19:33

Qkes napisał(a):miałem podobnie jak Ty z tym przygaszaniem świateł u mnie okazał się walnięty alternator


wiesz przygasanie to najmniejszy problem ale co może aż tak przez 3 dni rozładować doszczętnie akumulator...
Początkujący
 
Od: 22 lip 2013, 16:27
Posty: 23 (1/0)
Auto: 323F 2001rok 2.0 DiTD RF2A

Postprzez Pangenitor » 24 lut 2014, 09:31

Coś pewnie robi zwarcie. Tu tylko miernik w dłoń i trzeba zmierzyć jaki jest pobór prądu, a potem po kolei wypinać podejrzane układy aż pobór prądu będzie normalny.
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 08:10
Posty: 87 (0/2)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 16V B3 Hatchback
Kia Ceed 1.5 M

Postprzez Kristy » 25 lut 2014, 19:37

Madzia chyba się wystraszyła i odpala bez problemu i wszystko jest ok, jak by nigdy nic...
Początkujący
 
Od: 22 lip 2013, 16:27
Posty: 23 (1/0)
Auto: 323F 2001rok 2.0 DiTD RF2A

Postprzez Kristy » 26 lut 2014, 20:04

koledzy potrzebuje jeszcze pomocy dziś sprawdziłem ładowanie na wolnych obrotach:
bez obciążenia- 14.26V
max obciążenie (tj. klima, podgrzewanie tylnej szyby, światła przeciwmgłowe, światła drogowe, radio, światło wewnątrz pojazdu i w bagażniku) 13.10V

Czy jest to dobre ładowanie?
Początkujący
 
Od: 22 lip 2013, 16:27
Posty: 23 (1/0)
Auto: 323F 2001rok 2.0 DiTD RF2A

Postprzez Pangenitor » 27 lut 2014, 08:33

Bardziej istotny od napięcia jest prąd ładowania. Przy takim obciążeniu spadek napięcia zawsze będzie i u Ciebie jest w normie. Serwisówka podaje że przy włączonych światłach, dmuchawie i ogrzewaniu tylnej szyby powinno być 13,5V . A co do prądu ładowania to, w zależności od typu silnika powinien on wynosić przy obrotach 1000rpm ok 60A a przy 2000rpm ok 80A. A tego bez porządnego amperomierza nie zmierzysz.
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.... i jazda autem Mazda....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2011, 08:10
Posty: 87 (0/2)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BJ 1.3 16V B3 Hatchback
Kia Ceed 1.5 M

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323