Wczoraj zabrałem się za dołożenie autoalarmu do sterownika centralnego zamka. Oto efekty:
1. Do prawidłowego montażu alarmu potrzebne będą następujące narzędzia:
1) próbówka samochodowa na 12V (z żabką i ostrym szpicem)
2) ostry nóż
3) cyna
4) lutownica
5) taśma izolacyjna
6) śrubokręt płaski i krzyżakowy
2. Fabryczny sterownik centralnego zamka znajduje się pod kierownicą, po lewej stronie.

3. Podłączenie zasilania, sterowania centralnym zamkiem oraz kierunkowskazów.
1) Sterowanie centralnym zamkiem.
Sterowanie centralnym zamkiem należy podłączyć do fabrycznego sterownika centralnego
zamka. Jest to duży niebieski lub zielony moduł znajdujący się po lewej stronie pod kierownicą.
Zalecam odkręcić go i wraz z przewodami opuścić na podłogę auta.
We wtyczce odszukać przewód zielony z czerwonym paskiem.
Aby upewnić się czy jest to właściwy przewód należy przy zablokowanym centralnym
zamku, Żabkę próbówki podłączyć do masy, zaś szpicem dotknąć do tego przewodu.
Otworzenie się centralnego zamka oznaczać będzie znalezienie właściwego przewodu.
(Ważne aby przy sprawdzaniu zablokować mechanizm zamka w drzwiach kierowcy – tak,
jakby drzwi były zamknięte oraz wcisnąć czujnik otwarcia drzwi, można go również
wykręcić).
Do tak znalezionego przewodu należy podłączyć bezpośrednio przewód biały z czarnym
paskiem dokładanego alarmu oraz jedną z nóżek rezystora (1KOhm). Drugą
nóżkę rezystora należy podłączyć do białego przewodu dokładanego alarmu.

2) Zasilanie.
Czerwony przewód alarmu zalecam podłączyć do grubego białego z czarnym paskiem
dochodzącego do fabrycznego sterownika centralnego zamka lub innego przewodu na
którym jest stale +12V.
Czarny przewód alarmu wraz z żółtym (z wąskiej wtyczki) i żółtym z czarnym paskiem
zalecam przykręcić do dowolnej śrubki przykręconej bezpośrednio do karoserii auta lub
podłączyć do grubego czarnego przewodu dochodzącego do fabrycznego sterownika
centralnego zamka.
Próbówka powinna się zaświecić po podłączeniu do biało-zielonego i do śrubki na karoserii.


3) Podłączenie kierunkowskazów.
Kierunkowskazy zalecam podłączyć do modułu przerywacza. Jest to duży biały moduł
podwieszony pod kierownicą po lewej stronie (obok fabrycznego sterownika centralnego
zamka). We wtyczce należy odszukać przewody: zielony z czarnym paskiem oraz zielony z
białym paskiem.
Jeśli w przerywaczu znajdują się tylko 3 przewody musisz zdjąć osłonę pod kierownicą (ciągnij od góry, bo tam są zaczepy. Na dole są zawiasy). Po lewej stronie znajdziesz dużą kostkę. Tam odszukaj zielony z czarnym paskiem oraz zielony z
białym paskiem.
Aby upewnić się, czy są to właściwe przewody należy włączyć światła awaryjne, Żabkę
próbówki podłączyć do masy zaś szpicem dotykać do badanych przewodów. Mruganie
próbówki (równo ze światłami) będzie oznaczało znalezienie właściwych przewodów.
4. Przewody podłączyć zgodnie z tabelką
http://img254.imageshack.us/img254/2888/tabelagwq.jpg

5. Przewód niebieski alarmu należy podłączyć do czujnika otwarcia drzwi, tzw. krańcówki
drzwiowej. Przeważnie jest to przewód koloru czarnego z niebieskim paskiem. Można go
podłączyć w białej wtyczce nad skrzynką bezpieczników lub bezpośrednio do czujnika
krańcowego (zdjąć nakładkę progu od środka [strona kierowcy] i tam w czarnym kanaliku będzie przewód).
Aby upewnić się, czy jest to właściwy kabelek należy żabkę próbówki podłączyć do + 12V, zaś
szpicem dotknąć do badanego przewodu. Naciskanie i puszczanie czujnika powinno
powodować zaświecanie się i gaśnięcie próbówki.
Do przewodu niebieskiego można również podłączyć inne czujniki krańcowe jak np. czujnik
otwarcia bagażnika lub czujnik otwarcia maski.
6. Schemat podłączenia przekaźnika blokady zapłonu.

7. Podłączenie blokady zapłonu.
W pierwszej kolejności należy odnaleźć przewód odpowiadający za pracę silnika.
Może to być jeden z poniższych przewodów:
· główny przewód zasilający urządzenia zapłonowe – przeważnie gruby przewód
wychodzący ze stacyjki,
· przewód dochodzący do cewki zapłonowej,
· zasilanie pompy paliwowej (silniki benzynowe z wtryskiem),
· elektrozawór w pompie wtryskowej (silniki diesla)
· dodatkowy elektrozawór na przewodzie paliwowym,
· przewód do rozrusznika.
Ogólnie mówiąc przewód zapłonowy to taki, po przecięciu którego silnik samochodu zgaśnie,
lub jego przecięcie uniemożliwi uruchomienie silnika.
Przewód taki należy rozciąć i oba jego końce przylutować do brązowych przewodów
przekaźnika.
Do cewki przekaźnika dochodzą dwa przewody: biały i żółty.
Do białego należy podłączyć +12V lub +12V po stacyjce lub połączyć go z jednym z
brązowych, gdzie również pojawia się + 12V po włączeniu zapłonu.
żółty przewód przekaźnika należy podłączyć do żółtego wychodzącego z szerokiej wtyczki
alarmu.

8. Biały przewód alarmu (z szerokiej wtyczki) należy podłączyć do przewodu w instalacji, gdzie
pojawia się + 12V po włączeniu zapłonu. Taki przewód znajduje się wśród przewodów
dochodzących do skrzynki bezpieczników lub do stacyjki. Można go również podłączyć do
jednego z brązowych przewodów przekaźnika blokady zapłonu.
9. Ważne, aby wszystkie połączenia utrwalić lutem cynowym a następnie dobrze zaizolować.
10. Założyć tapicerki.
11. Uwagi.
· Niektóre przewody mogą różnić się kolorami od tych wskazanych przeze mnie.
· Z tyłu alarmu znajduje się czarny przewód. Jest to antena. Aby zasięg był jak największy
należy ją rozprostować. Antena nie może bezpośrednio zwierać się z karoserią samochodu,
ani tym bardziej z innymi przewodami. Nie należy jej również skracać ani przedłużać.
· Przewody pomarańczowy, pomarańczowy z czarnym z wąskiej wtyczki oraz zielony
szerokiej wtyczki powinny pozostać niepodłączone. Niekonieczne jest również podłączanie
cienkiego pomarańczowego przewodu (pedał hamulca +12V) z szerokiej wtyczki.
Życzę powodzenia i dużo cierpliwości, bo miejsca jest mało.