Nie działa panel klimatyzacji, komputer pokładowy, światła awaryjne, ale...
Strona 1 z 1
Nie działa panel klimy(automatyczna), komputer. światła awaryjne z kluczykiem w pozycji ACC działają normalnie, natomiast w pozycji ON zaczyna "[tiiit]" przekaźnik, światła chodzą szybciej. Po odłączeniu aku i ponownym podlączeniu, przed odpaleniem silnika działaja przyciski SET i INFO , natomiast po odpaleniu informacja na komputerze zostaje ta ktora została wcześniej wybrana (np. spalanie srednie, lub chwilowe) i nie da sie go zmienic, do momentu odpięcia aku. Panel klimatyzacji mruga, praktycznie we wszystkich pozycjach. Ale, i tu uwaga, wszystko zaczyna działać normalnie po wpięciu pod slot OBD 2 interfejsu elm327... jedyną rzeczą, która w tym momencie nie działa normalnie, to idąca na maxa wskazówka od temp cieczy chlodniczej po włączeniu nadmuchu (z włączonym A/C jak i bez). wszystkie bezpieczniki są ok, przekaźniki.. nie wiem (po wyciągnięciu przekaznika pod maska od A/C nic sie nie zmieniło) ma ktoś jakikolwiek pomysł? a i jeszcze jedno, scan xl nie pokazał pod elm327 żadnego błędu. (madzia ma przejechane niecałe 70 tys km)
- Od: 4 mar 2012, 23:17
- Posty: 16
- Auto: M323F Sportive 2.0 2001r.
zauważyłem właśnie, że komputer nie daje się przełączać między trybami (spalanie, temp itd) po włączeniu nadmuchu nawet po wpięciu elm327
EDIT
znajomy elektryk powiedział, że mam szukać przyczyny w gnieździe OBD2, prawdopodobnie sam sobie wywołuje błędy. Czy na gnieździe nie było jakiejś zaślepki, którą mogłem zgubić (zwieranie przewodów, aby nie wywoływało błędów)? ew, które styki połączyć, żeby przestało wywoływać błędy? na prawdę nikt nie ma żadnego pomysłu?
EDIT
znajomy elektryk powiedział, że mam szukać przyczyny w gnieździe OBD2, prawdopodobnie sam sobie wywołuje błędy. Czy na gnieździe nie było jakiejś zaślepki, którą mogłem zgubić (zwieranie przewodów, aby nie wywoływało błędów)? ew, które styki połączyć, żeby przestało wywoływać błędy? na prawdę nikt nie ma żadnego pomysłu?
- Od: 4 mar 2012, 23:17
- Posty: 16
- Auto: M323F Sportive 2.0 2001r.
Witam,
Problem dość spory jak widzę. W mojej BJ'ce 1.6 z 2001r nie było żadnej zaślepki. Masz dostęp do instrukcji serwisowej i miernika? Dobrym pomysłem wydaje się pomierzenie napięć na poszczególnych pinach OBDII. Jeśli dobrze pamiętam są one podane w instrukcji. Jeśli nie to najlepiej ktoś z tym samym silnikiem mógłby je pomierzyć i porównać z Twoimi. Jeśli nie będzie chętnych postaram się podać moje napięcia.
Usterka bardzo dziwna – a udaje się połączyć z komputerem i odczytać ewentualne błędy?
Problem dość spory jak widzę. W mojej BJ'ce 1.6 z 2001r nie było żadnej zaślepki. Masz dostęp do instrukcji serwisowej i miernika? Dobrym pomysłem wydaje się pomierzenie napięć na poszczególnych pinach OBDII. Jeśli dobrze pamiętam są one podane w instrukcji. Jeśli nie to najlepiej ktoś z tym samym silnikiem mógłby je pomierzyć i porównać z Twoimi. Jeśli nie będzie chętnych postaram się podać moje napięcia.
Usterka bardzo dziwna – a udaje się połączyć z komputerem i odczytać ewentualne błędy?
- Od: 5 kwi 2011, 10:03
- Posty: 49
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r
tak, jak najbardziej, mam cały dostęp do kompa i wszystkich jego opcji za pomocą obd. zauważyłem tez, ze po włączeniu pokrętła od nawiewu czasem przestaje działać przycisk od zmiany wyświetlanych informacji na kompie jak spalanie chwilowe i średnie. przy okazji, czy wartości czujnika temp. cieczy są takie same jak w silniku 1.4 jak w moim 2.0 FS'ie ? dostęp do miernika mam
- Od: 4 mar 2012, 23:17
- Posty: 16
- Auto: M323F Sportive 2.0 2001r.
Co do wartości czujnika temp. 1,4 a 2,0 niestety nie mam pojęcia – czemu pytasz, masz z temp. jakiś problem? Co do tej ustawania tej całej dyskoteki po podpięciu OBDII, czy próbowałeś podpiąć samą wtyczkę bez kompa? czy to też pomaga? Swoją drogą przy takiej dyskotece nie wyskakuje na kompie żadne błąd?
- Od: 5 kwi 2011, 10:03
- Posty: 49
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r
Faktycznie elm na bluetooth nie ma baterii – ja mam wersję na kabel i myślałem że wymaga zewnętrznego zasilania. W takim razie pojawia się pytanie czy moduł bluetooth ma jakiś wpływ na ustanie dyskoteki – jeśli masz możliwość spróbuj pożyczyć od kogoś kabel na USB. Najlepszym testem byłoby wpięcie samej
wtyczki bez żadnej elektroniki. No i pozostaje chyba tylko opcja pomierzenia napięć i porównania z kimś. Spróbowałbym też poruszać samym gniazdem – ewentualnie kablami które do niego dochodzą – może gdzieś jest jakaś przerwa lub zwarcie a włożenie wtyczki to koryguje.

- Od: 5 kwi 2011, 10:03
- Posty: 49
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 323F BJ 1,6 SPORTIVE 2002r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości