Mazda 323 BJ ilość czynnika

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez niebrzeg » 8 lip 2012, 13:34

Witam,

Chciałbym zapytać ile daje się czynnika do mazdy 323 BJ 2.0 TiD '99? Wydaje mi się że 650g ale wolę mieć pewność czy nikt mnie w balona nie robi.

Pozdrawiam
Michał
Początkujący
 
Od: 15 paź 2009, 11:04
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323 TD 1999r. BJ

Postprzez sztosik » 8 lip 2012, 14:13

U mnie weszlo 625 gr. czynnika chlodzacego
sztosik
 

Postprzez Don Gregorio » 8 lip 2012, 18:14

DiTD błagam Was :)
650g również w tamtym roku i u mnie weszło tylko, że miałem nieszczelność i nie wiem czy podczas napełniania czasem nie uchodziło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez boryc » 9 lip 2012, 18:35

a właśnie za te 650g czynnika to jakie koszty napełnienia bo też zamierzam to zrobić?
Początkujący
 
Od: 16 cze 2011, 23:36
Posty: 4

Postprzez kubi2410 » 11 lip 2012, 17:30

dziś zrobiona klima czynnika 600g
chłodnica 450zł
osuszacz 70zł
robocizna 100zł
uzupełnienie czynnika 300g 90zł (300g jeszcze było nabijałem 2 miesiące wcześniej)
razem= 710zł :(
Na razie działa :D
robione w:
Klima Plus 20-950 Lublin ul. Inżynierska 3 tel. 81 744 50 21
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez flywin » 13 lip 2012, 15:32

wchodzi 625g czynnika i 150ml oleju
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Bo_Lo » 13 lip 2012, 19:39

pamietajcie zeby zwracac uwage przy napelnianiu zeby nie ''przeoleic'' ukladu!!w wiekszosci punktow z maszyna za 10tys gdzie pan henio nabija klime ,to za kazdym razem dowala kolejna porcje oleju i w koncu wykonczy kompresor,lub w najlepszym przypadku do rozbiorki i czyszczenia caly uklad klimy(ok 300zl).porzadny zakalad sciaga olej z ukladu lub bierze pod uwage ile jest w ukladzie (np jesli niedawno bylo napelniane i sie ulotnilo)wiem z autopsji-u mnie oleju bylo ok 450g zamiast 150-200(wylewalo sie gorna rurka) :|
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez milczek_89 » 14 lip 2012, 12:21

kubi2410 napisał(a):uzupełnienie czynnika 300g 90zł

Ała ale Cię skasowali za ten czynnik ;)
W hurtowni kilogram czynnika R134 kosztuje w katalogu około 60zł za kilogram ;) przy normalnych rabatach cena schodzi do 40zł/kg
700% marży ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2011, 16:35
Posty: 74 (9/2)
Skąd: Grudziądz
Auto: Było: Mazda 323f BJ '99 1,5 16v DOHC
Jest: VW Golf mk6 GTD 2.0 TDI-CR

Postprzez konradus99 » 16 lip 2012, 12:36

bolo2610 napisał(a):pamietajcie zeby zwracac uwage przy napelnianiu zeby nie ''przeoleic'' ukladu!!w wiekszosci punktow z maszyna za 10tys gdzie pan henio nabija klime ,to za kazdym razem dowala kolejna porcje oleju i w koncu wykonczy kompresor,lub w najlepszym przypadku do rozbiorki i czyszczenia caly uklad klimy(ok 300zl).porzadny zakalad sciaga olej z ukladu lub bierze pod uwage ile jest w ukladzie (np jesli niedawno bylo napelniane i sie ulotnilo)wiem z autopsji-u mnie oleju bylo ok 450g zamiast 150-200(wylewalo sie gorna rurka) :|


A czy przy odzyskiwaniu przez taką maszynę czynnika z układu, odsysany jest także olej, czy on zostaje ? Ja właśnie walczę z nieszczelnościami – w związku z czym już 3 raz będę miał napełniany układ, właśnie przy pomocy takiej "maszynki pana Henia" ;) I chciałbym, żeby wszystko pod tym względem grało. Zauważyłem, że maszynka na programie do mazdy 323 wbija 650g czynnika i chyba 15ml oleju. W takim razie wychodziłoby na to, że nie odsysa całości oleju, więc jak to zrobić, aby potem wiedzieć dokładnie ile wbić ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2012, 13:24
Posty: 43
Skąd: TST/TKI
Auto: Była:
Mazda 323F BJ 2001' 1.6 16V ZM
Jest:
Lexus IS 200
Toyota Starlet EP81 1.3 16V DOHC

Postprzez Bo_Lo » 16 lip 2012, 19:39

tego nie wiem.wiem tylko ze w nor...to za kazdym razem dowalali mi kolejna dawje oleju(w sumie 2 razy + to co bylo jak kupilem).musialbys dopytac i pamietaj zeby WZIAC WYDRUK z maszyny bo bedzie on podstawa do ew. reklamacji. a najlepiej to doplac i jedz do typowej stacji zajmujacej sie chlodnictwem i klima.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez soloriens » 28 lip 2012, 23:40

przez milczek_89
kubi2410 napisał(a):uzupełnienie czynnika 300g 90zł


Ała ale Cię skasowali za ten czynnik ;)
W hurtowni kilogram czynnika R134 kosztuje w katalogu około 60zł za kilogram ;) przy normalnych rabatach cena schodzi do 40zł/kg

700% marży ;)


co do tej ceny ,wyrażę też swoją opinie mało nie wzieli <oczy> , ale kolega wyżej zapomniał że warsztat który tym się zajmuje,płaci podatki i koszta transportu również,nie wspomnę o nowelizacji przepisów dotyczących tzw.substancji kontrolowanych itd.
Generalnie do 2.0ditd ładuje od 625g do 650g plus pag10 około 150cm3 ,a jeśli chodzi o 323bJ to 600g i tyle samo oliwy :) . Po tych ilościach nie spotkałem się , aby nie chłodziły min. 7.3 C ,ale to moja opinia
323 BG 1.3,626 GC 2.0D ,323 BG 1.6 16V,GE 626 1.8 16V GF626 2.0ditd każde z tych modeli ma w sobie coś :) ,co powodowało że po zmianie na inną markę,wracałem do kupna Mazdy!!!
Pozdrawiam Klubowiczów
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2009, 21:11
Posty: 25
Skąd: Łask,Irlandia
Auto: 626 GF 2.0 TDVI 2001 hatchback

Postprzez kierownik » 2 sie 2012, 13:54

soloriens napisał(a):
przez milczek_89
kubi2410 napisał(a):uzupełnienie czynnika 300g 90zł


Ała ale Cię skasowali za ten czynnik ;)
W hurtowni kilogram czynnika R134 kosztuje w katalogu około 60zł za kilogram ;) przy normalnych rabatach cena schodzi do 40zł/kg

700% marży ;)


co do tej ceny ,wyrażę też swoją opinie mało nie wzieli <oczy> , ale kolega wyżej zapomniał że warsztat który tym się zajmuje,płaci podatki i koszta transportu również,nie wspomnę o nowelizacji przepisów dotyczących tzw.substancji kontrolowanych itd.
Generalnie do 2.0ditd ładuje od 625g do 650g plus pag10 około 150cm3 ,a jeśli chodzi o 323bJ to 600g i tyle samo oliwy :) . Po tych ilościach nie spotkałem się , aby nie chłodziły min. 7.3 C ,ale to moja opinia


dodaj jeszcze urządzenie, którym ten czynni należy "wepchać" do układu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez mruczek212 » 22 sie 2012, 08:03

dodaj jeszcze urządzenie, którym ten czynni należy "wepchać" do układu


Olej jak brak czynnika w układzie można przelać spokojnie grawitacyjnie przez szybkozłącze, i potem jeszcze trochę barwnika, a czynnik grawitacyjnie, najpierw próżnia, potem ważymy butlę i rura w układ:) Ale tego sposobu nie polecam, w większości robią tak w warsztatach gdzie można tanio klimę nabić a po miesiącu człowiek płaczę że klima nie chłodzi <glupek2> A tu dziurka się trafi, a tu źle olej nabity, a tu mało czynnika weszło. To jest taki amatorski sposób na szybkiego. Tylko najgorsze że po takim zabiegu klient później bóli podwójnie bo i tak musi klimę zrobić, i jedzie już "po szkodzie" do warsztatu który się na tym zna, a oni czasami potrafią więcej nabić kasy za wymianę gdy zauważą że był wcześniej gdzie indziej nabity :(
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 11:13
Posty: 48
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 323F BJ 1.5+LPG
Moja Mazda

Postprzez milczek_89 » 30 sie 2012, 10:46

Pisałem tu o kosztach poszczególnych elementów, to są ceny netto po jakich kupuje warsztat. Koszty eksploatacji maszyny nie powinno się doliczać do kosztów części, a do robocizny.
mruczek212 napisał(a):a czynnik grawitacyjnie, najpierw próżnia, potem ważymy butlę i rura w układ:) Ale tego sposobu nie polecam, w większości robią tak w warsztatach gdzie można tanio klimę nabić a po miesiącu człowiek płaczę że klima nie chłodzi

Jak się jeździ do papudraków to oczywiste że się płacze po miesiącu. Ta metoda nie działa na zasadzie grawitacji, a różnicy ciśnień. Podłączasz wąż przez manometry z butli z czynnikiem do zaworku w układzie w samochodzie za pomocą szybkozłączki. Odpalasz silnik, włączasz klime na chłodzenie, wentylator na max i trzymasz 2-2,5k rpm na silniku. Na manometrach pokazuje się ciśnienie w układzie. Jak się serwisant zna to wie, jakie powinno być ciśnienie przy aktualnych warunkach pogodowych;) Odkręca butle z czynnikiem i czynnik jest zasysany przez układ. Jak na manometrach pojawi się właściwe ciśnienie zakręca butle i już ;)
Ja miałem tak robione dwa lata temu i chłodzi do dziś tak samo mocno :)
A jak masz układ nieszczelny to "Pan Józek" z maszyną za 12tyś + VAT nic nie poradzi. I tak będzie musiał wzywać fachowego serwisanta.
A poza tym ta maszyna za kupę pieniędzy to nic innego jak cały sprzęt serwisanta w jednym ;)
Pompa próżniowa, zestaw manometrów, stacja odzysku czynnika....
Suma summarum kosztowo wychodzi tak samo, tylko że ładniej wygląda jedna maszyna niż kupa sprzętu... ot cała różnica.

P.S. Pracuje w firmie zajmującej się chłodnictwem, wentylacją i klimatyzacją. Nie jestem serwisantem więc piszę tylko to co sam wiem czy widziałem, więc koszty materiałów i najprostszy sposób napełnienia klimy.
Wszystko zależy od tego kto napełnia, a nieszczelność to już inna sprawa ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2011, 16:35
Posty: 74 (9/2)
Skąd: Grudziądz
Auto: Było: Mazda 323f BJ '99 1,5 16v DOHC
Jest: VW Golf mk6 GTD 2.0 TDI-CR

Postprzez karlo8 » 6 wrz 2012, 19:18

u mnie weszlo 600 gr
tez wymienialem chlodnice :)
kager 180 zl :)
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2011, 22:48
Posty: 323
Skąd: Łódź; Widzew Wschód ; Sacharowa
Auto: Mazda 6 GG
2.0 benzyna
147KM
po lifcie 2006r

Postprzez mruczek212 » 7 wrz 2012, 15:12

milczek_89 napisał(a):Pisałem tu o kosztach poszczególnych elementów, to są ceny netto po jakich kupuje warsztat. Koszty eksploatacji maszyny nie powinno się doliczać do kosztów części, a do robocizny.
mruczek212 napisał(a):a czynnik grawitacyjnie, najpierw próżnia, potem ważymy butlę i rura w układ:) Ale tego sposobu nie polecam, w większości robią tak w warsztatach gdzie można tanio klimę nabić a po miesiącu człowiek płaczę że klima nie chłodzi

Jak się jeździ do papudraków to oczywiste że się płacze po miesiącu. Ta metoda nie działa na zasadzie grawitacji, a różnicy ciśnień. Podłączasz wąż przez manometry z butli z czynnikiem do zaworku w układzie w samochodzie za pomocą szybkozłączki. Odpalasz silnik, włączasz klime na chłodzenie, wentylator na max i trzymasz 2-2,5k rpm na silniku. Na manometrach pokazuje się ciśnienie w układzie. Jak się serwisant zna to wie, jakie powinno być ciśnienie przy aktualnych warunkach pogodowych;) Odkręca butle z czynnikiem i czynnik jest zasysany przez układ. Jak na manometrach pojawi się właściwe ciśnienie zakręca butle i już ;)
Ja miałem tak robione dwa lata temu i chłodzi do dziś tak samo mocno :)
A jak masz układ nieszczelny to "Pan Józek" z maszyną za 12tyś + VAT nic nie poradzi. I tak będzie musiał wzywać fachowego serwisanta.
A poza tym ta maszyna za kupę pieniędzy to nic innego jak cały sprzęt serwisanta w jednym ;)
Pompa próżniowa, zestaw manometrów, stacja odzysku czynnika....
Suma summarum kosztowo wychodzi tak samo, tylko że ładniej wygląda jedna maszyna niż kupa sprzętu... ot cała różnica.

P.S. Pracuje w firmie zajmującej się chłodnictwem, wentylacją i klimatyzacją. Nie jestem serwisantem więc piszę tylko to co sam wiem czy widziałem, więc koszty materiałów i najprostszy sposób napełnienia klimy.
Wszystko zależy od tego kto napełnia, a nieszczelność to już inna sprawa ;)


Zgadza się, może chodzić, ale jest jeden warunek musisz do układu nabić olej, bo jeżeli tego nie zrobisz gwarantuje ci że sprężarka będzie do roboty a to są już spore koszta.

Dopisano 7 wrz 2012, 15:12:

milczek_89 napisał(a):Pisałem tu o kosztach poszczególnych elementów, to są ceny netto po jakich kupuje warsztat. Koszty eksploatacji maszyny nie powinno się doliczać do kosztów części, a do robocizny.
mruczek212 napisał(a):a czynnik grawitacyjnie, najpierw próżnia, potem ważymy butlę i rura w układ:) Ale tego sposobu nie polecam, w większości robią tak w warsztatach gdzie można tanio klimę nabić a po miesiącu człowiek płaczę że klima nie chłodzi

Jak się jeździ do papudraków to oczywiste że się płacze po miesiącu. Ta metoda nie działa na zasadzie grawitacji, a różnicy ciśnień. Podłączasz wąż przez manometry z butli z czynnikiem do zaworku w układzie w samochodzie za pomocą szybkozłączki. Odpalasz silnik, włączasz klime na chłodzenie, wentylator na max i trzymasz 2-2,5k rpm na silniku. Na manometrach pokazuje się ciśnienie w układzie. Jak się serwisant zna to wie, jakie powinno być ciśnienie przy aktualnych warunkach pogodowych;) Odkręca butle z czynnikiem i czynnik jest zasysany przez układ. Jak na manometrach pojawi się właściwe ciśnienie zakręca butle i już ;)
Ja miałem tak robione dwa lata temu i chłodzi do dziś tak samo mocno :)
A jak masz układ nieszczelny to "Pan Józek" z maszyną za 12tyś + VAT nic nie poradzi. I tak będzie musiał wzywać fachowego serwisanta.
A poza tym ta maszyna za kupę pieniędzy to nic innego jak cały sprzęt serwisanta w jednym ;)
Pompa próżniowa, zestaw manometrów, stacja odzysku czynnika....
Suma summarum kosztowo wychodzi tak samo, tylko że ładniej wygląda jedna maszyna niż kupa sprzętu... ot cała różnica.

P.S. Pracuje w firmie zajmującej się chłodnictwem, wentylacją i klimatyzacją. Nie jestem serwisantem więc piszę tylko to co sam wiem czy widziałem, więc koszty materiałów i najprostszy sposób napełnienia klimy.
Wszystko zależy od tego kto napełnia, a nieszczelność to już inna sprawa ;)


Zgadza się, może chodzić, ale jest jeden warunek musisz do układu nabić olej, bo jeżeli tego nie zrobisz gwarantuje ci że sprężarka będzie do roboty a to są już spore koszta.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 11:13
Posty: 48
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 323F BJ 1.5+LPG
Moja Mazda

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323