Klimatyzacja
Cześć,
jest to mój pierwszy post na Forum co prawda jestem wiernym czytelnikiem od dość długiego czasu przed zakupem mojej Mazdy do dziś.
Mam pytanie posiadam Mazdę 323 BJ 1,5 88km 2000rok. Ostatnio kiedy przyszły te ciepłe dni podjechałem do pana od klimatyzacji który sprawdził mi instalację napełnił odgrzybił itd..
Po przejechaniu 400km od miejsca zamieszkania klima przestała działać, domyśliłem się że gaz musiał uciec gdzieś sobie.
Pojechałem wczoraj po powrocie do domu do Fev Vert gdzie pan po wprowadzeniu kontrastu stwierdził iż to Chłodnica Klimatyzacji puszcza jak sito pokazał mi faktycznie leci jak z kranu.
I teraz pytanie czy ktoś z was kiedyś wymieniał takową chłodnice? raczej sam wszystko sobie w aucie zawsze naprawiałem chłodnice wody też wymieniałem ale czy żeby tą od klimy zdjąć trzeba odłączyć i wyciągnąć chłodnice wody?Z tego co widzę przy nowej chłodnicy są metalowe rurki czy te połączenia z całym ukłądem są prasowane, lutowane czy tylko w jakiś sposób łączone? ponieważ nie widze pod maską a nie chce bez sensu wszystkie rozbierać?
Pozdrawiam i dziękuje za jaką kolwiek pomoc lub radę
jest to mój pierwszy post na Forum co prawda jestem wiernym czytelnikiem od dość długiego czasu przed zakupem mojej Mazdy do dziś.
Mam pytanie posiadam Mazdę 323 BJ 1,5 88km 2000rok. Ostatnio kiedy przyszły te ciepłe dni podjechałem do pana od klimatyzacji który sprawdził mi instalację napełnił odgrzybił itd..
Po przejechaniu 400km od miejsca zamieszkania klima przestała działać, domyśliłem się że gaz musiał uciec gdzieś sobie.
Pojechałem wczoraj po powrocie do domu do Fev Vert gdzie pan po wprowadzeniu kontrastu stwierdził iż to Chłodnica Klimatyzacji puszcza jak sito pokazał mi faktycznie leci jak z kranu.
I teraz pytanie czy ktoś z was kiedyś wymieniał takową chłodnice? raczej sam wszystko sobie w aucie zawsze naprawiałem chłodnice wody też wymieniałem ale czy żeby tą od klimy zdjąć trzeba odłączyć i wyciągnąć chłodnice wody?Z tego co widzę przy nowej chłodnicy są metalowe rurki czy te połączenia z całym ukłądem są prasowane, lutowane czy tylko w jakiś sposób łączone? ponieważ nie widze pod maską a nie chce bez sensu wszystkie rozbierać?
Pozdrawiam i dziękuje za jaką kolwiek pomoc lub radę
- Od: 10 mar 2012, 23:23
- Posty: 6
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 323 BJ 00r
Przyłącze się do tematu bo mam problem z klimą od momentu zakupu auta.
Rok temu w marcu pojechałem na serwis w celu sprawdzenia klimy i nabicia. Wyszło, że wszystko jest OK i klima chodziła. W czerwcu przestała. Okazało się, że skraplacz lekko przepuszcza bo jest przegnity. W sierpniu wymieniłem skraplacz, klima została znów sprawdzona pod względem szczelności i nabita. Już przed zimą coś mi się wydawało, że nie chłodzi. Podjechałem niedawno na serwis i się okazało, że czynnika znów ubyło. Sprawdzono szczelność klimy zarówno wyłączonej, ale także w trakcie użytkowania przez pewien czas i znów wychodzi, że szczelna. Nie widać wycieków. Mam potestować klimę i podjechać za 2 tygodnie, aby sprawdzić, czy gdzieś coś nie wyszło. Panowie powiedzieli, że możliwa jest jakaś nieszczelność drobna na parowniku, ale podobno, aby się tam dostać trzeba deskę całą rozbierać. Miał ktoś taką sytuację i ma jakiś pomysł, czy można dostać się do parownika w prosty sposób, aby zobaczyć, czy nie ma śladów wycieku czynnika z klimy?
Rok temu w marcu pojechałem na serwis w celu sprawdzenia klimy i nabicia. Wyszło, że wszystko jest OK i klima chodziła. W czerwcu przestała. Okazało się, że skraplacz lekko przepuszcza bo jest przegnity. W sierpniu wymieniłem skraplacz, klima została znów sprawdzona pod względem szczelności i nabita. Już przed zimą coś mi się wydawało, że nie chłodzi. Podjechałem niedawno na serwis i się okazało, że czynnika znów ubyło. Sprawdzono szczelność klimy zarówno wyłączonej, ale także w trakcie użytkowania przez pewien czas i znów wychodzi, że szczelna. Nie widać wycieków. Mam potestować klimę i podjechać za 2 tygodnie, aby sprawdzić, czy gdzieś coś nie wyszło. Panowie powiedzieli, że możliwa jest jakaś nieszczelność drobna na parowniku, ale podobno, aby się tam dostać trzeba deskę całą rozbierać. Miał ktoś taką sytuację i ma jakiś pomysł, czy można dostać się do parownika w prosty sposób, aby zobaczyć, czy nie ma śladów wycieku czynnika z klimy?
- Od: 3 gru 2010, 22:05
- Posty: 41
- Auto: Mazda 323
mtrix045 napisał(a):Dzięki Serdeczne za pomoc chłodnica wymienniona na nową NRF z Intercars za 200zł proste do zrobienia 30 minut i po sprawie teraz muszę ją tylko napełnić.Dziękuje za rady.
To jakoś bardzo tanio. Ja szukam chłodnicy klimy do siebie i najtaniej za 350zł znalazłem, tzn warsztat znalazł.
W ogole to wycena troche mnie zniechęciła do naprawy: wymiana, chłodnica, nabicie, odgrzybianie, filtr – 700zł
Ja Wam się wydaje, można zrobić to taniej, czy to musi tyle kosztować?
- Od: 11 kwi 2011, 23:54
- Posty: 9
- Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa
- Auto: 323f bj '98 1.8
bardzo drogo.nabicie 130zl+45 barwnik=175zl,chlodnica ok 150zl,robocizna max 100zl.jesli nie zalatuje z ukladu daruj sobie odgrzybianie,zreszta nawet gdzies czytalem ze to cale odgrzybianie to pic na wode.(aha bylo w pogromcach mitow chyba)razem wychodzi 325zl czyli nawet nie polowa.nabijaj klime w norauto,w razie przeciekow ponowne nabicie gratis.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
wyliczenia jakie dostałem: chłodnica 350, robocizna 100, nabijanie z barwnikiem 150, filtr 50, odgrzybianie 50. Jak nic wychodzi 700, bez odgrzybiania 650.. Widzę że cena chłodnicy jest zupełnie inna w Twoich wyliczeniach. W intercarsie widzę po 430 najtańsze NRF albo źle patrzę..
- Od: 11 kwi 2011, 23:54
- Posty: 9
- Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa
- Auto: 323f bj '98 1.8
Witam,
jak jak bylem u mechanika w Warsztacie rowniez policzyl mi tak 510zl za chlodnice 100zl za wymiane i 120zl za nabicie dlatego tez chcialem zrobic sobie to sam.Najtansza chlodnica NRF kosztuje 445zl w intercarsie chyba nie pamietam dokladnie ale mam kolege ktory pracuje w Intercars ktory to wziol jak dla Siebie i wyszylo 200zl-- no plus flaszka
wymienilem sobie to sam za darmo, dzisaj po pracy jada ja nabic zobaczymy co sie wydarzy.
Ale prawda jest taka ze warsztaty cenia czesci duzo drozej niz naprawde powinny one kosztowac.
Kolega z pracy co prawda do Mazdy 3 w ON nowa chlodnice wody chcial kupic to cos kolo tysiaca mechanik mu zawolali pewnego wieczoru mowil ze usiadl o 3 rano na Allegro znalazl i kupil za 150 zl uzywana, pozniej sie nawet okazalo ze jest szczelna dziala i ma sie dobrze.Kwestia troche trzeba pokombinowanac.
Pozdr
p.s przepraszam za brak polskich znakow aczkolwiek w pracy ich nie posiadam
jak jak bylem u mechanika w Warsztacie rowniez policzyl mi tak 510zl za chlodnice 100zl za wymiane i 120zl za nabicie dlatego tez chcialem zrobic sobie to sam.Najtansza chlodnica NRF kosztuje 445zl w intercarsie chyba nie pamietam dokladnie ale mam kolege ktory pracuje w Intercars ktory to wziol jak dla Siebie i wyszylo 200zl-- no plus flaszka
wymienilem sobie to sam za darmo, dzisaj po pracy jada ja nabic zobaczymy co sie wydarzy.
Ale prawda jest taka ze warsztaty cenia czesci duzo drozej niz naprawde powinny one kosztowac.
Kolega z pracy co prawda do Mazdy 3 w ON nowa chlodnice wody chcial kupic to cos kolo tysiaca mechanik mu zawolali pewnego wieczoru mowil ze usiadl o 3 rano na Allegro znalazl i kupil za 150 zl uzywana, pozniej sie nawet okazalo ze jest szczelna dziala i ma sie dobrze.Kwestia troche trzeba pokombinowanac.
Pozdr
p.s przepraszam za brak polskich znakow aczkolwiek w pracy ich nie posiadam
- Od: 10 mar 2012, 23:23
- Posty: 6
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 323 BJ 00r
Witam,
mam mały problem z klimatyzacją, jest nieszczelna. Czy są jakieś standardowe przypadki w układzie klimatyzacji które powodują nieszczelność? co najczęściej się psuje, bądź rozszczelnia?
Zna ktoś w Łodzi dobrego specjalistę od klimy, no i niedrogiego;p
Z góry dziękuje;)
mam mały problem z klimatyzacją, jest nieszczelna. Czy są jakieś standardowe przypadki w układzie klimatyzacji które powodują nieszczelność? co najczęściej się psuje, bądź rozszczelnia?
Zna ktoś w Łodzi dobrego specjalistę od klimy, no i niedrogiego;p
Z góry dziękuje;)
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
Krzysiek24 napisał(a):Witam,
mam mały problem z klimatyzacją, jest nieszczelna. Czy są jakieś standardowe przypadki w układzie klimatyzacji które powodują nieszczelność? co najczęściej się psuje, bądź rozszczelnia?
Najczęstszymi przyczynami braku funkcjonalność układu klimatyzacji jest nieszczelny skraplacz (chłodnica klimatyzacji), padnięta sprężarka, zapchany parownik. Musisz podjechać do serwisu na diagnostyke klimatyzacji
Byłem w serwisie i zaproponowali mi napełnienie klimy z barwnikiem za 180zł;/ albo azotem za 50 zł. Tyle że napełnienie azotem może nic nie wykazać, nie wiem co robić. Wydam 50zł nic nie wykaże i będę musiał wydać 180zł...ahhh...
Jest jakiś sposób sprawdzenia całej klimatyzacji metodami domowymi, lub ich podzespołów?
Jest jakiś sposób sprawdzenia całej klimatyzacji metodami domowymi, lub ich podzespołów?
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
ja napelnialem 5 dni temu w norauto za 175zl z barwnikiem,w zamian za to ze z barwnikiem w przypadku nieszczelnosci,po naprawie(uszczelnieniu w jakimkolwiek zakladzie) napelniaja drugi raz gratis. w moim przypadku opo trzech dniach przestala chlodzic ,pojechalem do norauto i okazalo sie ze mam nieszczelna chlodnice i uszczelniacze na skraplaczu. w ciagu miesiaca mam ja wymienic i napelnia mi drugi raz za friko.wiec jesli nie jestes pewien co do szczelnosci swojego ukladu to polecam smialo norauto
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Wielkie dzięki za odpowiedź, zrobie tak jak mówisz. Mam nadzieję że przyczyną nieszczelności będzie jakaś tania część:P
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
chcę przestrzec przed nie markowymi zamiennikami skraplacza kolega kupił na jesień zamiennik skraplacza firma byle co ( na pewno nie Nissens bo to dobra duńska marka) zapłacił coś około 400zł wyglądała ładnie ,założono do auta a że była zima nie nabijał układu dopiero niedawno i się okazało że skraplacz na prawie całej swojej powierzchni ma małe dziurki nie widoczne gołym okiem dopiero , jak napełniono klime dodano olej z barwnikiem fluorescencyjnym i okazało się że cała świeci mnóstwem kropek tak jakby much nasrały za przeproszeniem . jak widać pełno jest badziewia chińskiego bo rynek części to niezła kasa i nieraz myślimy że za oszczędzimy a tu lipa. ja naprawiłem z 3 lata temu oryginalną była nieszczelność na dole wycięto jeden pasek użebrowania zaspawano i działa do tej pory co oryginał to oryginał . odgrzybianie ma sens i to nie pic na wodę , nie ma co czekać aż będzie walić skarpetami .skroplona woda powstała na skutek ochłodzenia powietrza i ciemność powodują to, że stają się tam idealne warunki do ich rozwoju grzybów i pleśń , chyba że ktoś lubi to wdychać to jego sprawa jego zdrowie .
xedos1972
Zna ktoś dobry i tani serwis klimatyzacji w Łodzi?
W te upały jakie nas teraz dręczą, roztapiam się w mojej Madzi:P
W te upały jakie nas teraz dręczą, roztapiam się w mojej Madzi:P
- Od: 12 kwi 2012, 17:55
- Posty: 157
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ
2.0 DiTD+ 90km
2000 r. RF2A
znam gościa z tej firmy http://www.ventra-clima.com.pl/ on mi nabija , uzupełnia ewentualnie ,sprawdza szczelność robi po godzinach w samochodach a ogólnie firma samochodów nie robi,a tak to STARORUDZKA 12 tylko są nieraz kolejki .a co ci się zepsuło masz już jakąś diagnozę
xedos1972
tak się składa, że też właśnie szukam chłodnicy do klimy i znalazłem Nissens za 330
, a rabatem za newsletter 310
, jakby kto jeszcze szukał, to prosze
http://czesci.4cars.pl/samochodowe/MAZD ... lacz,0.php
Mam pytanie czy warto już do kompletu wymienić osuszacz? Jeśli tak, czy warto kupowac jakis lepszy, ewentulanie jaki?
http://czesci.4cars.pl/samochodowe/MAZD ... lacz,0.php
Mam pytanie czy warto już do kompletu wymienić osuszacz? Jeśli tak, czy warto kupowac jakis lepszy, ewentulanie jaki?
Bez Mazdy nie ma jazdy
- Od: 3 sty 2011, 12:11
- Posty: 152
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości