Problemy z klimą

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez piter-x » 4 maja 2012, 16:14

Witam
Proszę o pomoc. W dniu dzisiajszym po 2 latach byłem w warsztacie sprawdzić i nabić klimatyzację. Sprawdzili szczelność i nabili na full. Spreżarka załącza sie jednak nie chłodzi – po kilku minutach temperatura praktycznie bez zmian. W warsztacie facet mi powiedział że prawdopodobnie jest niesprawna sprężarka. I moje pytanie brzmi czy jest to możliwe skoro sprężarka sie włańcza prawidłowo?
Niestety nie mam jak dłużej potestować, ponieważ po nabiciu i stwierdzeniu ze jest niesprawna spreżarka sciągneli czynnik spowrotem.
Początkujący
 
Od: 22 lis 2009, 11:31
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323F Bj 1.5 16V 98r.

Postprzez ambraj10 » 4 maja 2012, 16:40

Witaj.
Jeżeli chodzi o sprężarkę klimy to może być uszkodzone sprzęgło elektromagnetyczne przy kole pasowym, ewentualnie ukręcona oś sprężarki.
Najbardziej prawdopodobnym uszkodzeniem moim zdaniem sprzęgło.
Trzeba zobaczyć czy dochodzi do tego kabelka przy sprzęgle prąd. jeśli tak jest wymontować sprężarkę i sprawdzić sprzęgło.
Pozdrawiam
Powodzenia
Początkujący
 
Od: 6 lut 2007, 14:11
Posty: 18 (0/2)
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 323 F BJ 1,6 01r 98 KM

Postprzez Art310 » 4 maja 2012, 18:44

kolega napisał że sprężarka załącza się prawidłowo więc sprzęgło działa ok. Problem będzie wewnątrz kompresora,że nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia,pewnie któryś zawór.Proponuję jednak zmienić warsztat.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez piter-x » 4 maja 2012, 20:03

Art310 napisał(a):kolega napisał że sprężarka załącza się prawidłowo więc sprzęgło działa ok. Problem będzie wewnątrz kompresora,że nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia,pewnie któryś zawór.Proponuję jednak zmienić warsztat.

Dokładnie tak jest sprężarka załącza sie prawidłowo. A czy można taką sprężarke naprawić jesli to problem tak jak kolega napisał z jakimś zaworem ?
Początkujący
 
Od: 22 lis 2009, 11:31
Posty: 11
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323F Bj 1.5 16V 98r.

Postprzez ambraj10 » 4 maja 2012, 22:53

Początkujący
 
Od: 6 lut 2007, 14:11
Posty: 18 (0/2)
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 323 F BJ 1,6 01r 98 KM

Postprzez Art310 » 5 maja 2012, 12:47

Ten link który wstawił ambraj 10 jest bardzo dobry i dokładnie opisuje zasadę działania jak i możliwe niedomagania klimatyzacji.Warto poczytać :–)
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 14:40
Posty: 107
Skąd: Zduńska Wola
Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999

Postprzez btom006 » 30 maja 2012, 21:36

Witam wszystkich posiadaczy mazdy. Jestem nowy na forum ale szukając nie znalazłem nic co mogłoby mi pomóc rozwiązać problem. Madzia kupiona u znajomego który sprowadza samochody. Po lekkiej stłuczce, której efekty widziałem :P Mazda posiada klimatyzację manualna, którą chciałbym uruchomić. Byłem w warsztacie sprawdzić szczelność. Z tego co dało się zauważyć to na pewno chłodnica do wymiany, i mam nadzieje że to by załatwiło również drugą nieszczelność, pomiędzy skraplaczem a wężem od tej chłodnicy właśnie. Ze względu na ograniczone środki którymi dysponuję nie chciałbym się wpakować w spore koszty wymiany większej ilości części (chciałbym aby klima działała po wymianie i uszczelnieniu chłodnicy :P ). I tutaj moje pytanie:
Czy na chwilę obecną, tzn bez jakiegokolwiek ciśnienia w układzie mogę sprawdzić działanie sprężarki? Ponieważ jeżeli sprężarka też padła to po prostu odpuszczę sobie klimę narazie. Próbowałem zwierać wtyczkę od czujnika ciśnienia w sprężarce i załączyć na chwilę klimę ale obroty spadły tylko raz (przy wielu próbach) i to nieznacznie. Czy w obwodzie załączającym klimę są jakieś inne czujniki których działanie lub nie działanie powoduje nie załączanie sprężarki?
Początkujący
 
Od: 29 maja 2012, 21:16
Posty: 10
Auto: Mazda 323f 1.6 BJ

Postprzez Bo_Lo » 30 maja 2012, 22:23

z tego co wiem to bez czynnika klimy nie zalaczysz a nawet bym tego nie polecal bo w czynniku jest olej ktory smaruje sprezarke.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez btom006 » 30 maja 2012, 22:46

Zdaje sobie sprawę że jest to czynność przynajmniej niezalecana ale nie chciał bym napełniać nie sprawnej technicznie klimy. Czyli rozumiem że w Twoim przekonaniu jest jeszcze jakiś inny czujnik oprócz tego w osuszaczu przez który klima się nie załączy?
Początkujący
 
Od: 29 maja 2012, 21:16
Posty: 10
Auto: Mazda 323f 1.6 BJ

Postprzez Bo_Lo » 30 maja 2012, 23:10

trudno powiedziec.wiem tylko na 100% ze jak w mojej BG byl czynnik a odlaczony byl wiatrak chlodnicy WODY to tez sie klima nie chciala zalaczyc. jesli jestes z Poznania to podjedz na gostynska do kedzi to ci wydrukuje caly schemat el klimy(mi tak wtedy zrobil,ma go moj brat chyba ale jest teraz w gorach do soboty)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez Marwis » 4 cze 2012, 19:20

Sprężarki raczej bez czynnika nie sprawdzisz. Co najwyżej jej sprzęgło, chociaz na sucho można tak uszkodzić sprężarkę. Podstawowym czujnikiem blokującym jest ten w osuszaczu mierzący ciśnienie czynnika. Jest jeszcze czujnik temp na parowniku, ale on blokuje ponizej 4*C. Ja jak miałem problem z klimą, uruchamiałem ją na krótko z przekaźników.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2011, 18:59
Posty: 313
Skąd: Gdynia
Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99

Postprzez mruczek212 » 7 cze 2012, 22:21

Powiem tak, w większości warsztatów nawet jak nie ma czynnika w klimie i tak sprawdzają na sucho, po prostu jak masz cały układ podpięty i wiesz że może być ok, to namierzasz sprężarkę wsiada ktoś znajmy odpala auto i na twój znak włącza na chwilę klimę (na czas sprawdzenia sprężarki), jeżeli sprężarka ruszy to ok, jak nie to może być do naprawy. Jeżeli ruszy to zostanie ci wymiana skraplacza i osuszacza.Polecam i radzę, razem z wymianą skraplacza wymienić osuszacz za jednym zamachem gdyż sprawność klimy w dużej mierze zależy właśnie od osuszacza i w ten sposób pozbędziesz się zbędnych kosztów (ponownego spuszczania i napełniania układu plus wymiany osuszacza za drugim razem), ponieważ jak będzie przy pchany osuszacz spada sprawność klimy i wzrasta obciążenie sprężarki, przez co możesz ją zatrzeć.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 11:13
Posty: 48
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 323F BJ 1.5+LPG
Moja Mazda

Postprzez robczach » 25 cze 2012, 22:15

mruczek212 napisał(a):Powiem tak, w większości warsztatów nawet jak nie ma czynnika w klimie i tak sprawdzają na sucho, po prostu jak masz cały układ podpięty i wiesz że może być ok, to namierzasz sprężarkę wsiada ktoś znajmy odpala auto i na twój znak włącza na chwilę klimę (na czas sprawdzenia sprężarki), jeżeli sprężarka ruszy to ok, jak nie to może być do naprawy. Jeżeli ruszy to zostanie ci wymiana skraplacza i osuszacza.Polecam i radzę, razem z wymianą skraplacza wymienić osuszacz za jednym zamachem gdyż sprawność klimy w dużej mierze zależy właśnie od osuszacza i w ten sposób pozbędziesz się zbędnych kosztów (ponownego spuszczania i napełniania układu plus wymiany osuszacza za drugim razem), ponieważ jak będzie przy pchany osuszacz spada sprawność klimy i wzrasta obciążenie sprężarki, przez co możesz ją zatrzeć.


potwierdzam to co napisane wyżej. dzisiaj byłem na sprawdzeniu szczelności, okazało się że chłodniczka klimatyzacji jest dziurawa jak ser szwajcarski. koleś wpuścił jakiś gaz a ja na chwilkę (dosłownie 2 sekundy) włączyłem klime-sprężarka się załączyła więc jak to koleś określił serce bije ale płuca do wymiany :( koleś dodał też że jeśli bym się decydował na wymianę chłodnicy to od razu należałoby by wymienić osuszacz, gdyż ten przedłuża żywotność całego układy klimy i podnosi jej skuteczność. całość wycenił mi na ok 800 zł (chłodnica-chyba Behr o ile dobrze zrozumiałem;powiedział że to najwyższa półka-cena 420zł, osuszacz, wymiana i napełnienie układu

i teraz moje pytanie-czy warto inwestować w jakieś tańsze zamienniki za np.300 zł?
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2011, 19:28
Posty: 39
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI

Postprzez xedos1972 » 25 cze 2012, 22:26

chcę przestrzec przed nie markowymi zamiennikami skraplacza kolega kupił na jesień zamiennik skraplacza firma byle co ( na pewno nie Nissens bo to dobra duńska marka) zapłacił coś około 400zł wyglądała ładnie ,założono do auta a że była zima nie nabijał układu dopiero niedawno i się okazało że skraplacz na prawie całej swojej powierzchni ma małe dziurki nie widoczne gołym okiem dopiero , jak napełniono klime dodano olej z barwnikiem fluorescencyjnym i okazało się że cała świeci mnóstwem kropek tak jakby much nasrały za przeproszeniem . jak widać pełno jest badziewia chińskiego bo rynek części to niezła kasa i nieraz myślimy że za oszczędzimy a tu lipa. ja naprawiłem z 3 lata temu oryginalną była nieszczelność na dole wycięto jeden pasek użebrowania zaspawano i działa do tej pory co oryginał to oryginał lub markowy zamiennik np. Nissens, NRF
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez robczach » 25 cze 2012, 22:52

już się wstępnie rozeznałem w 4cars i osuszacz NRF jest za 40 zł, natomiast nie wiem jak mam szukać chłodnicy klimatyzacji ponieważ pojawiają się 3 nazwy tego elementu i nie wiem czy wszystkie oznaczają to samo, mianowicie: 1.kondensator,klimatyzacja; 2.skraplacz klimatyzacji; 3.chłodnica klimatyzacji

czy te nazwy oznaczają to samo?
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2011, 19:28
Posty: 39
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI

Postprzez Micha3l » 25 cze 2012, 23:14

robczach napisał(a):już się wstępnie rozeznałem w 4cars i osuszacz NRF jest za 40 zł, natomiast nie wiem jak mam szukać chłodnicy klimatyzacji ponieważ pojawiają się 3 nazwy tego elementu i nie wiem czy wszystkie oznaczają to samo, mianowicie: 1.kondensator,klimatyzacja; 2.skraplacz klimatyzacji; 3.chłodnica klimatyzacji

czy te nazwy oznaczają to samo?

Z tego co mi wiadomo tak <ok>, sam planuje zrobić klime jakoś w lipcu może mi uda znlaeśćvw końcu troche czasu, z tego co ustaliłem potrzebujesz np. takiej chłodnicy/skraplacza/kondensatora NRF 35341, jest zresztą w 4carsie za 350 zł
Bez Mazdy nie ma jazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2011, 12:11
Posty: 152
Skąd: Łódź
Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo

Postprzez xedos1972 » 25 cze 2012, 23:31

najczęściej używane są skraplacz lub chłodnica klimatyzacji . kondensator to chyba rzadko jest używane nie słyszałem, nazwa może dlatego że w skraplaczu czynnik chłodzący przechodzi ze stanu gazowego w stan ciekły.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez buczos » 26 cze 2012, 19:43

xedos1972 napisał(a):najczęściej używane są skraplacz lub chłodnica klimatyzacji . kondensator to chyba rzadko jest używane nie słyszałem, nazwa może dlatego że w skraplaczu czynnik chłodzący przechodzi ze stanu gazowego w stan ciekły.

Kondensator często się używa na produkcji w braży automotive ( z ang. Condenser) :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez xedos1972 » 26 cze 2012, 20:10

już doczytałem kondensator to w innych językach po prostu skraplacz po naszemu ot co.
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Postprzez mruczek212 » 28 cze 2012, 22:51

robczach napisał(a):całość wycenił mi na ok 800 zł (chłodnica-chyba Behr o ile dobrze zrozumiałem;powiedział że to najwyższa półka-cena 420zł, osuszacz, wymiana i napełnienie układu

Za drogo bierze, u nas w warsztacie wymiana osuszacza i skraplacza klimatyzacji do mazdy to koszt 410 zł części i 100 robocizna a nabicie czynnikiem (u mnie weszło 600-700 gram z tego co pamiętam), to koszt 80zł.

A ja Polecam do sprawdzenia cen i możliwości dobrania zamienników stronę (oczywiście nie trzeba się tylko tym sugerować co jest na stronie):
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O
w okienku wyszukiwania wpisać model czyli 323 i wybrać ty auta z rocznikiem po czym silnik, z prawej strony pojawią się rozwijane kategorie, wybrać ogrzewnictwo/wentylacja/klimatyzacja i tam będziecie mieli nawet rysunki poglądowe (cena może nie zadowalać ale to intercars).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2011, 11:13
Posty: 48
Skąd: Biała Podlaska
Auto: Mazda 323F BJ 1.5+LPG
Moja Mazda

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323