Problemy z klimą
1, 2
Witam
Proszę o pomoc. W dniu dzisiajszym po 2 latach byłem w warsztacie sprawdzić i nabić klimatyzację. Sprawdzili szczelność i nabili na full. Spreżarka załącza sie jednak nie chłodzi – po kilku minutach temperatura praktycznie bez zmian. W warsztacie facet mi powiedział że prawdopodobnie jest niesprawna sprężarka. I moje pytanie brzmi czy jest to możliwe skoro sprężarka sie włańcza prawidłowo?
Niestety nie mam jak dłużej potestować, ponieważ po nabiciu i stwierdzeniu ze jest niesprawna spreżarka sciągneli czynnik spowrotem.
Proszę o pomoc. W dniu dzisiajszym po 2 latach byłem w warsztacie sprawdzić i nabić klimatyzację. Sprawdzili szczelność i nabili na full. Spreżarka załącza sie jednak nie chłodzi – po kilku minutach temperatura praktycznie bez zmian. W warsztacie facet mi powiedział że prawdopodobnie jest niesprawna sprężarka. I moje pytanie brzmi czy jest to możliwe skoro sprężarka sie włańcza prawidłowo?
Niestety nie mam jak dłużej potestować, ponieważ po nabiciu i stwierdzeniu ze jest niesprawna spreżarka sciągneli czynnik spowrotem.
- Od: 22 lis 2009, 11:31
- Posty: 11
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323F Bj 1.5 16V 98r.
Witaj.
Jeżeli chodzi o sprężarkę klimy to może być uszkodzone sprzęgło elektromagnetyczne przy kole pasowym, ewentualnie ukręcona oś sprężarki.
Najbardziej prawdopodobnym uszkodzeniem moim zdaniem sprzęgło.
Trzeba zobaczyć czy dochodzi do tego kabelka przy sprzęgle prąd. jeśli tak jest wymontować sprężarkę i sprawdzić sprzęgło.
Pozdrawiam
Powodzenia
Jeżeli chodzi o sprężarkę klimy to może być uszkodzone sprzęgło elektromagnetyczne przy kole pasowym, ewentualnie ukręcona oś sprężarki.
Najbardziej prawdopodobnym uszkodzeniem moim zdaniem sprzęgło.
Trzeba zobaczyć czy dochodzi do tego kabelka przy sprzęgle prąd. jeśli tak jest wymontować sprężarkę i sprawdzić sprzęgło.
Pozdrawiam
Powodzenia
kolega napisał że sprężarka załącza się prawidłowo więc sprzęgło działa ok. Problem będzie wewnątrz kompresora,że nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia,pewnie któryś zawór.Proponuję jednak zmienić warsztat.
Nie wyważaj drzwi które ktoś wcześniej otworzył :–)
- Od: 23 maja 2009, 14:40
- Posty: 107
- Skąd: Zduńska Wola
- Auto: 323f BJ 1,3 16V 1999
Art310 napisał(a):kolega napisał że sprężarka załącza się prawidłowo więc sprzęgło działa ok. Problem będzie wewnątrz kompresora,że nie wytwarza odpowiedniego ciśnienia,pewnie któryś zawór.Proponuję jednak zmienić warsztat.
Dokładnie tak jest sprężarka załącza sie prawidłowo. A czy można taką sprężarke naprawić jesli to problem tak jak kolega napisał z jakimś zaworem ?
- Od: 22 lis 2009, 11:31
- Posty: 11
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 323F Bj 1.5 16V 98r.
Polecam stronkę http://www.klimatyzacja-samochodowa.net/
Witam wszystkich posiadaczy mazdy. Jestem nowy na forum ale szukając nie znalazłem nic co mogłoby mi pomóc rozwiązać problem. Madzia kupiona u znajomego który sprowadza samochody. Po lekkiej stłuczce, której efekty widziałem
Mazda posiada klimatyzację manualna, którą chciałbym uruchomić. Byłem w warsztacie sprawdzić szczelność. Z tego co dało się zauważyć to na pewno chłodnica do wymiany, i mam nadzieje że to by załatwiło również drugą nieszczelność, pomiędzy skraplaczem a wężem od tej chłodnicy właśnie. Ze względu na ograniczone środki którymi dysponuję nie chciałbym się wpakować w spore koszty wymiany większej ilości części (chciałbym aby klima działała po wymianie i uszczelnieniu chłodnicy
). I tutaj moje pytanie:
Czy na chwilę obecną, tzn bez jakiegokolwiek ciśnienia w układzie mogę sprawdzić działanie sprężarki? Ponieważ jeżeli sprężarka też padła to po prostu odpuszczę sobie klimę narazie. Próbowałem zwierać wtyczkę od czujnika ciśnienia w sprężarce i załączyć na chwilę klimę ale obroty spadły tylko raz (przy wielu próbach) i to nieznacznie. Czy w obwodzie załączającym klimę są jakieś inne czujniki których działanie lub nie działanie powoduje nie załączanie sprężarki?
Czy na chwilę obecną, tzn bez jakiegokolwiek ciśnienia w układzie mogę sprawdzić działanie sprężarki? Ponieważ jeżeli sprężarka też padła to po prostu odpuszczę sobie klimę narazie. Próbowałem zwierać wtyczkę od czujnika ciśnienia w sprężarce i załączyć na chwilę klimę ale obroty spadły tylko raz (przy wielu próbach) i to nieznacznie. Czy w obwodzie załączającym klimę są jakieś inne czujniki których działanie lub nie działanie powoduje nie załączanie sprężarki?
- Od: 29 maja 2012, 21:16
- Posty: 10
- Auto: Mazda 323f 1.6 BJ
z tego co wiem to bez czynnika klimy nie zalaczysz a nawet bym tego nie polecal bo w czynniku jest olej ktory smaruje sprezarke.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Zdaje sobie sprawę że jest to czynność przynajmniej niezalecana ale nie chciał bym napełniać nie sprawnej technicznie klimy. Czyli rozumiem że w Twoim przekonaniu jest jeszcze jakiś inny czujnik oprócz tego w osuszaczu przez który klima się nie załączy?
- Od: 29 maja 2012, 21:16
- Posty: 10
- Auto: Mazda 323f 1.6 BJ
trudno powiedziec.wiem tylko na 100% ze jak w mojej BG byl czynnik a odlaczony byl wiatrak chlodnicy WODY to tez sie klima nie chciala zalaczyc. jesli jestes z Poznania to podjedz na gostynska do kedzi to ci wydrukuje caly schemat el klimy(mi tak wtedy zrobil,ma go moj brat chyba ale jest teraz w gorach do soboty)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Sprężarki raczej bez czynnika nie sprawdzisz. Co najwyżej jej sprzęgło, chociaz na sucho można tak uszkodzić sprężarkę. Podstawowym czujnikiem blokującym jest ten w osuszaczu mierzący ciśnienie czynnika. Jest jeszcze czujnik temp na parowniku, ale on blokuje ponizej 4*C. Ja jak miałem problem z klimą, uruchamiałem ją na krótko z przekaźników.

- Od: 23 maja 2011, 18:59
- Posty: 313
- Skąd: Gdynia
- Auto: M6 GG '06 LF 2.0 AT
była 323f 1,5 LPG '99
Powiem tak, w większości warsztatów nawet jak nie ma czynnika w klimie i tak sprawdzają na sucho, po prostu jak masz cały układ podpięty i wiesz że może być ok, to namierzasz sprężarkę wsiada ktoś znajmy odpala auto i na twój znak włącza na chwilę klimę (na czas sprawdzenia sprężarki), jeżeli sprężarka ruszy to ok, jak nie to może być do naprawy. Jeżeli ruszy to zostanie ci wymiana skraplacza i osuszacza.Polecam i radzę, razem z wymianą skraplacza wymienić osuszacz za jednym zamachem gdyż sprawność klimy w dużej mierze zależy właśnie od osuszacza i w ten sposób pozbędziesz się zbędnych kosztów (ponownego spuszczania i napełniania układu plus wymiany osuszacza za drugim razem), ponieważ jak będzie przy pchany osuszacz spada sprawność klimy i wzrasta obciążenie sprężarki, przez co możesz ją zatrzeć.
- Od: 16 sie 2011, 11:13
- Posty: 48
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda 323F BJ 1.5+LPG
Moja Mazda
mruczek212 napisał(a):Powiem tak, w większości warsztatów nawet jak nie ma czynnika w klimie i tak sprawdzają na sucho, po prostu jak masz cały układ podpięty i wiesz że może być ok, to namierzasz sprężarkę wsiada ktoś znajmy odpala auto i na twój znak włącza na chwilę klimę (na czas sprawdzenia sprężarki), jeżeli sprężarka ruszy to ok, jak nie to może być do naprawy. Jeżeli ruszy to zostanie ci wymiana skraplacza i osuszacza.Polecam i radzę, razem z wymianą skraplacza wymienić osuszacz za jednym zamachem gdyż sprawność klimy w dużej mierze zależy właśnie od osuszacza i w ten sposób pozbędziesz się zbędnych kosztów (ponownego spuszczania i napełniania układu plus wymiany osuszacza za drugim razem), ponieważ jak będzie przy pchany osuszacz spada sprawność klimy i wzrasta obciążenie sprężarki, przez co możesz ją zatrzeć.
potwierdzam to co napisane wyżej. dzisiaj byłem na sprawdzeniu szczelności, okazało się że chłodniczka klimatyzacji jest dziurawa jak ser szwajcarski. koleś wpuścił jakiś gaz a ja na chwilkę (dosłownie 2 sekundy) włączyłem klime-sprężarka się załączyła więc jak to koleś określił serce bije ale płuca do wymiany
i teraz moje pytanie-czy warto inwestować w jakieś tańsze zamienniki za np.300 zł?
- Od: 1 paź 2011, 19:28
- Posty: 39
- Skąd: Lubawa
- Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI
chcę przestrzec przed nie markowymi zamiennikami skraplacza kolega kupił na jesień zamiennik skraplacza firma byle co ( na pewno nie Nissens bo to dobra duńska marka) zapłacił coś około 400zł wyglądała ładnie ,założono do auta a że była zima nie nabijał układu dopiero niedawno i się okazało że skraplacz na prawie całej swojej powierzchni ma małe dziurki nie widoczne gołym okiem dopiero , jak napełniono klime dodano olej z barwnikiem fluorescencyjnym i okazało się że cała świeci mnóstwem kropek tak jakby much nasrały za przeproszeniem . jak widać pełno jest badziewia chińskiego bo rynek części to niezła kasa i nieraz myślimy że za oszczędzimy a tu lipa. ja naprawiłem z 3 lata temu oryginalną była nieszczelność na dole wycięto jeden pasek użebrowania zaspawano i działa do tej pory co oryginał to oryginał lub markowy zamiennik np. Nissens, NRF
xedos1972
już się wstępnie rozeznałem w 4cars i osuszacz NRF jest za 40 zł, natomiast nie wiem jak mam szukać chłodnicy klimatyzacji ponieważ pojawiają się 3 nazwy tego elementu i nie wiem czy wszystkie oznaczają to samo, mianowicie: 1.kondensator,klimatyzacja; 2.skraplacz klimatyzacji; 3.chłodnica klimatyzacji
czy te nazwy oznaczają to samo?
czy te nazwy oznaczają to samo?
- Od: 1 paź 2011, 19:28
- Posty: 39
- Skąd: Lubawa
- Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI
robczach napisał(a):już się wstępnie rozeznałem w 4cars i osuszacz NRF jest za 40 zł, natomiast nie wiem jak mam szukać chłodnicy klimatyzacji ponieważ pojawiają się 3 nazwy tego elementu i nie wiem czy wszystkie oznaczają to samo, mianowicie: 1.kondensator,klimatyzacja; 2.skraplacz klimatyzacji; 3.chłodnica klimatyzacji
czy te nazwy oznaczają to samo?
Z tego co mi wiadomo tak
Bez Mazdy nie ma jazdy
- Od: 3 sty 2011, 12:11
- Posty: 152
- Skąd: Łódź
- Auto: 323F'99 BJ 1.5 GLX Twilight Blue Mica LPG KME Nevo
najczęściej używane są skraplacz lub chłodnica klimatyzacji . kondensator to chyba rzadko jest używane nie słyszałem, nazwa może dlatego że w skraplaczu czynnik chłodzący przechodzi ze stanu gazowego w stan ciekły.
xedos1972
xedos1972 napisał(a):najczęściej używane są skraplacz lub chłodnica klimatyzacji . kondensator to chyba rzadko jest używane nie słyszałem, nazwa może dlatego że w skraplaczu czynnik chłodzący przechodzi ze stanu gazowego w stan ciekły.
Kondensator często się używa na produkcji w braży automotive ( z ang. Condenser)
robczach napisał(a):całość wycenił mi na ok 800 zł (chłodnica-chyba Behr o ile dobrze zrozumiałem;powiedział że to najwyższa półka-cena 420zł, osuszacz, wymiana i napełnienie układu
Za drogo bierze, u nas w warsztacie wymiana osuszacza i skraplacza klimatyzacji do mazdy to koszt 410 zł części i 100 robocizna a nabicie czynnikiem (u mnie weszło 600-700 gram z tego co pamiętam), to koszt 80zł.
A ja Polecam do sprawdzenia cen i możliwości dobrania zamienników stronę (oczywiście nie trzeba się tylko tym sugerować co jest na stronie):
http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic ... le=1&wsk=O
w okienku wyszukiwania wpisać model czyli 323 i wybrać ty auta z rocznikiem po czym silnik, z prawej strony pojawią się rozwijane kategorie, wybrać ogrzewnictwo/wentylacja/klimatyzacja i tam będziecie mieli nawet rysunki poglądowe (cena może nie zadowalać ale to intercars).
- Od: 16 sie 2011, 11:13
- Posty: 48
- Skąd: Biała Podlaska
- Auto: Mazda 323F BJ 1.5+LPG
Moja Mazda
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości