
Światła do jazdy dziennej (DRL) w BJ'ce (umiejscowienie, montaż)
nom jakoś słabo ale chyba są skierowane lekko w dół tak mi się wydaje i może dlatego....
co do samych świateł wygląda ok, ale ja bym się pokusił o jakieś kółka
co do samych świateł wygląda ok, ale ja bym się pokusił o jakieś kółka

- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Dokładnie o czymś takim myślę, a że mam przeciwmgłowe to zastanawiam się nad zmieszczeniem obok tych jeszcze przeciwmgłowych soczewkowych (wywaleniu starych). Jaką masz średnicę tych dziennych, 7cm?
- Od: 15 lip 2011, 12:48
- Posty: 5
- Auto: Mazda 323F BJ '02r. 1.6 16V 72kW + LPG Stag 4, HANA 2000
Ja na tej focie powyżej mam zalozone srednice 90mm, sa jeszcze wersje na 70mm. Wykorzystalem takie jakie mialem z poprzedniego samochodu. Jezeli bedziesz je ladował w zaslepki po halogenach to prawdopodobnie bedzie ci lepiej zalozyc niz w moim przypadku. Swiatla o srednicy 70mm beda zajmowac mniej miejsca ( troche mniej ) w zaslepce.
- Od: 1 lis 2011, 10:22
- Posty: 78
- Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002
to chyba najładniejsza opcja jeśli chodzi o bj bo wszystko zgrabnie zamontowane jak fabrycznie
Jak dla mnie super. Wyglądają na halogeny. Z BJ po lifcie jest duży problem z założeniem dziennych. Gdybym nie miał halogenów zamontował bym sobie w zaślepkach takie same. Gratulacje 
Siasiek
- Od: 27 paź 2010, 20:39
- Posty: 53
- Skąd: Skierniewice
- Auto: Mazda 323F BJ 1.6 16V Sportive
Mazda 6 2.0 147KM 2006
Też mam założone w miejscu halogenów kupiłem zaślepki, światła Wesem , trochę było kombinowania z zaślepkami ale jakoś się udało jestem super zadowolony z efektu
. Jak już ktoś wcześniej pisał ile razy się używa halogenów oczywiście zgodnie z przepisami nie mowie o baranach którzy mają je włączone cały czas a w szczególności jak pada deszcz

- Od: 21 maja 2008, 14:03
- Posty: 44
- Skąd: kraków
- Auto: Mazda 323F 2.0 DITD 2002r
tak czytam i zastanawiam się nad wyrzuceniem halogenów i wstawieniu świateł dziennych okragłych w to miejsce.
i mam pytanie.
da sie zrobić coś bez wielkich kombinacji żeby poszedł prąd po wlączeniu halogenów, ale bez włączonych świateł pozycyjnych? i najlepiej żeby to działało tylko po przekreceniu kluczyka.
i mam pytanie.
da sie zrobić coś bez wielkich kombinacji żeby poszedł prąd po wlączeniu halogenów, ale bez włączonych świateł pozycyjnych? i najlepiej żeby to działało tylko po przekreceniu kluczyka.
- Od: 25 lip 2010, 10:53
- Posty: 140
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +
Witam!
W sumie ja zastanawiałem się nad montażem halogenów w BJ, kilka razy natrafiłem na bardzo bardzo bardzo bardzo gęstą mgłę i się przydały (BA ma mizerną widoczność przy światłach mijania), ogólnie może z 10 razy przez 4 lata użytkowania ale zawsze. Choć pomysł ze światłami do jazdy dziennej wydaje mi się trafiony! To jak ktoś wie czy BJ bez fabrycznych halogenów ma instalację (przycisku nie ma ale to nie problem) będę wdzięczny za informację.
W sumie ja zastanawiałem się nad montażem halogenów w BJ, kilka razy natrafiłem na bardzo bardzo bardzo bardzo gęstą mgłę i się przydały (BA ma mizerną widoczność przy światłach mijania), ogólnie może z 10 razy przez 4 lata użytkowania ale zawsze. Choć pomysł ze światłami do jazdy dziennej wydaje mi się trafiony! To jak ktoś wie czy BJ bez fabrycznych halogenów ma instalację (przycisku nie ma ale to nie problem) będę wdzięczny za informację.
Nie kłóć się z głupim, bo cię sprowadzi do swojego poziomu i pokona doświadczeniem
- Od: 11 mar 2008, 23:31
- Posty: 23
- Skąd: Kraków
- Auto: była 323c BA 1.5 1996
była 323f BJ 1.5 2000
była Premacy 1.8+GAZ 2004
angelz napisał(a):To jak ktoś wie czy BJ bez fabrycznych halogenów ma instalację
Witaj. Ma. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Cześć, ja u siebie temat rozwiązałem w ten sposób.




nawet nie głupio się to prezentuje w przedlifcie
ale zrób zbieżnie lampki jak to wygląda z bliska... i jak to mocowałeś i czy prułeś kratkę...

- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
Tak, kratkę prułem, przyznam szczerze że zrobiłem to w bardzo głupi sposób, ale dopiero po fakcie wymyśliłem co innego – docinałem kratkę kombinerkami do drutu, potem pilnikiem poprawiałem błędy ale i tak niektóre krateczki trochę mi się zdeformowały – wystarczyło wziąć kawałek blachy, zrobić z niej okrąg o średnicy takiej jak światła, podgrzać palnikiem i wytopić w kratce dziurę. Na szczęście kratka na allegro kosztuje 30zł więc mogę to poprawić małym kosztem. Co do mocowania – musiałem zdjąć cały zderzak, dociąłem z blachy uchwyt który przykręciłem do zderzaka i do tego są przymocowane za pomocą oryginalnych uchwytów ledy. Niektórzy proponowali żeby wywalić halogeny, mi jednak było ich szkoda, bo używam ich dość często. Pozdro
Zdjęcie dokleję później, bo nie mam autka pod ręką.
Zdjęcie dokleję później, bo nie mam autka pod ręką.

- Od: 15 sie 2010, 14:38
- Posty: 89
- Skąd: 20 km od Rzeszowa:)
- Auto: Mazda 323F 1.6I 16V 2003r
tylko mało to legalne...
- Od: 14 kwi 2011, 09:47
- Posty: 1415 (2/3)
- Skąd: Lublin
- Auto: 323F BJ 99 1,5 ZL
mad_memphis napisał(a):ja u siebie temat rozwiązałem w ten sposób.
Myślę że u kolegi też nie jest to w legalny sposób zamontowane
dlaczego?
dlatego:

Odległość świateł od siebie minimalnie 600mm
Wysokość od podłoża minimum 250 mm maksimum 1500mm
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
Tablica ma ok. 560 mm, pozostałe wymogi wydają się być częściowo spełnione. Przepraszam, ze się wtrącę, dodam tyle, że w poprzednim poście Kolegi brakuje odległości od krawędzi karoserii auta, które może max wynosić 400 mm:

Swego czasu robiłem pomiary u siebie i właśnie tak wychodziło, że w przed lifcie jest stosunkowo łatwiej zamontować DRL, bo jest więcej miejsca w polu dolnej kratki. W modelu po FL jest trudniej z montażem. . W dolnej kratce niestety ich nie da się prawidłowo rozmieścić. Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad takim rozwiązaniem.
Na marginesie dodam, że w planach mam dołożyć halogeny.

Swego czasu robiłem pomiary u siebie i właśnie tak wychodziło, że w przed lifcie jest stosunkowo łatwiej zamontować DRL, bo jest więcej miejsca w polu dolnej kratki. W modelu po FL jest trudniej z montażem. . W dolnej kratce niestety ich nie da się prawidłowo rozmieścić. Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad takim rozwiązaniem.

Na marginesie dodam, że w planach mam dołożyć halogeny.

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Guma88 napisał(a):Jakiś czas temu też zastanawiałem się gdzie umieścić dzienne. Najprościej było usunąć halogeny bo tak faktycznie niech się każdy z was zastanowi jak często ich używa (oczywiście zgodnie z przepisami). Kupilem maskownice do przed lifta (15zł szt.) i w nich osadziłem dzienne. Miejsce idealnie odpowiada wszystkim wymiarom dotyczącym montażu więc nikt się nie może doczepić choćby chciał. A jaki efekt to sami oceńcie.
a jeśli by w tych dokładkach zrobić światła dzienne ? do zderzaka jest ok 27cm a tutaj będzie ok 25cm może mniej więc będzie na styk
to jest dokładka z laguny 1 ? można prosić o zdjęcie z boku
tak by to wyglądało:

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości