Witam
Bez owijania w bawełnę chciałbym zasięgnąć porady co zrobić aby naprawić sterownik silnika mojej mazdy. Podobno spaliły się tranzystory w sterowniku a powodem było "zjaranie się cewki" Domyślam się że jest to możliwe – tak stwierdził mechanik. Cewka dziwne, ale aż się nadtopiła, i przestała działać. Jutro będę miał nową cewkę ale martwi mnie fakt czy naprawa sterownika jest możliwa w tym modelu i czy koszty nie będą duże. Pomożecie w temacie- co gdzie i za ile?
Spalone tranzystory sterownika silnika 323F BJ
Strona 1 z 1
naprawa ECU jest możliwa przez google znajdziesz np. w warszawie jest tylko czy ogarnie mazdę bo jeśli to są do wymiany tranzystory tak mówi twój mechanik a co ma rentgen w oczach
? nadpalone rzeczy mogą za długo nie podziałać nawet jak to będą tylko tranzystory to za jakiś czas coś innego się odezwie i co z mapą silnika może pamięć się posypała tak naprawdę nie wiesz co się spaliło i czy się opłaca naprawiać i tak mi się wydaje że jedyną opcją pozostaje używka z allegro do silnika 1.5 ZL są komplety ECU,IMMO,STACYJKA za około 400zł do 1.6 ZM może być gorzej trzeba szukać ,
http://www.elektronika.com.pl/ mazdę naprawia
http://www.elektronika.com.pl/ mazdę naprawia
xedos1972
Jest mozliwa naprawa, w zeszłym roku mialem podobny przypadek w mazdzie 323f.
Silnik za nic nie chcial odpalic, samochod zwiedzil kilku mechanikow i kazdy rozkładał ręce.
W koncu trafiłem na elektryka który doszedł co bylo przyczyną – uszkodzone elementy elektroniczne SMD w sterowniku. Wylutował uszkodzone i wstawił z innego ( podobno nawet mocniejsze od wczesniejszych ).
Objaw byl podobny jak w opisie wyzej, cewki doslownie parzyły. Po wymianie cewek i uszkodzonych elementow sterownika auto pali na dotyk. Od tej pory chyle czoła przed tym elektrykiem
Silnik za nic nie chcial odpalic, samochod zwiedzil kilku mechanikow i kazdy rozkładał ręce.
W koncu trafiłem na elektryka który doszedł co bylo przyczyną – uszkodzone elementy elektroniczne SMD w sterowniku. Wylutował uszkodzone i wstawił z innego ( podobno nawet mocniejsze od wczesniejszych ).
Objaw byl podobny jak w opisie wyzej, cewki doslownie parzyły. Po wymianie cewek i uszkodzonych elementow sterownika auto pali na dotyk. Od tej pory chyle czoła przed tym elektrykiem
- Od: 1 lis 2011, 10:22
- Posty: 78
- Auto: Mazda 323f / 1.6 / 2002
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości