Błędy SRS poduszek powietrznych: 47, 48

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez DieselFan » 29 lip 2011, 21:48

już myślałem,że życie niczym mnie nie zaskoczy,jednak Mazda przechodzi rzeczywistość :D
oprócz wspomnianej wyżej kontrolki poduszki świeci mi od jakiegoś czasu kontrolka abs+ręczny (ciągłym światłem,bez błyskania). wybrałem się dziś na diagnostykę komputerową i kontrolka abs wybłyskała mi kod 14,czyli to,co podejrzewałem-awaria czujnika abs. kontrolka abs wypikuje błąd czujnika abs-to co trzeba sygnalizuje awarię tego obwodu,co trzeba. jednak oprócz kodu 14 kontrolka abs wypikała mi również kod...48! czyli kod błędu poduszek pasażera! czy błędów poduszek nie powinna wybłyskiwać kontrolka poduszek? mnie wybłyskała kontrolka abs-stąd moje zdziwienie...
zgłupiałem już całkowicie <glupek2> <co?>
help! :D
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez Borys » 29 lip 2011, 22:24

48 to błąd lewej tylnej koronki, która pojawia się tez przy uszkodzeniu czujnika (czyli błąd 14).
Numery błędów SRS i ABS mogą się pokrywać bo całkowicie inaczej się je diagnozuje.
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez Piotr Raczkowski » 30 lip 2011, 10:26

wymień czujnik i będzie po sprawie
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez DieselFan » 30 lip 2011, 10:29

Borys napisał(a):48 to błąd lewej tylnej koronki, która pojawia się tez przy uszkodzeniu czujnika (czyli błąd 14).

czyli to to samo. aha... myślałem,że to dwa różne błędy... ale dlaczego 14=48? jakoś nie mogę tego zajarzyć :D
Borys napisał(a):Numery błędów SRS i ABS mogą się pokrywać bo całkowicie inaczej się je diagnozuje.

a widzisz... i tu jest pies pogrzebany :)
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

Postprzez topik » 30 lip 2011, 13:12

Witam. DieselFan sprawdź też koronke ABS'u. Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez macias8111 » 30 lip 2011, 13:19

Ja tez mialem identyczny problem. Zanim przystapilem do ciecia zyl ;) postanowilem poczyscic wszystkie kostki od poduszek. Umieszczone sa w takich miejscach ze narażone sa na gigantyczne dzialanie wilgoci, szczegolnie po zimie. Narazie nic sie nie swieci a juz moze roczek minal. Zlaczki sniedzieja i wystarczy mala nierownosc aby przerwalo obieg. Kolega mial ten sam problem w Golfie 4 (fuj) ;) polutowal wszystko na sztywno i pomoglo.
Pozdroofeczka..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2011, 14:21
Posty: 31
Skąd: Rybnik
Auto: 323F BJ 2001 1,6 16V

Postprzez DieselFan » 30 lip 2011, 19:46

macias8111 napisał(a):postanowilem poczyscic wszystkie kostki od poduszek

a pierniczę,ciachnę,rozłączę kostkę i po bólu ;)
macias8111 napisał(a):Golfie 4 (fuj) ;)

jestem tego samego zdania :)

pozdro!
SPLIT THE CAMEL WIDE OPEN! ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2007, 14:37
Posty: 97
Skąd: Ryki (tak,TE Ryki ;P)
Auto: 626 GF 2.0 DiTD GLS Supreme

PostTen post został usunięty przez Borys 31 lip 2011, 10:39.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Borys 31 lip 2011, 10:40.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Borys 31 lip 2011, 10:40.
Powód: OT

Postprzez twardy103 » 8 paź 2011, 13:31

Chciałbym poinformować, że moja Magda właśnie przeszła modyfikację kasującą błąd 47. Kontrolki zgasły, gorące podziękowania dla autora tego tematu!!! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 00:25
Posty: 689 (1/3)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda3 2.0 DISI 2011
Volvo XC70 2008

Postprzez cross » 22 kwi 2013, 22:16

befree84 napisał(a):problem błędu pojawił się gdy było bardzo wilgotno na zewnątrz jak i wewnątrz auta (śnieg z butów itp.) a i tak nie występował cały czas – teraz gdy robi się cieplej "przewietrzyłem" parę razy auto i dobrze, że wstrzymałem się z kabelkami ponieważ błąd 47 przestał się pokazywać "odpukać" <faja> ;)


Potwierdzam Taka sama sytuacja.
cross
 

Postprzez mozabik » 25 cze 2013, 11:55

Witam!
U mnie również w mazdzie 323 bj rocznik 1998 wystąpił błąd 47 czyli padła mata zajętości pasażera. Długo szukałem rozwiązania innego iż cięcie kabli, i w końcu wpadłem na pewień pomysł skoro emulatory maty są te same do mazdy , mercedesa i kilku innych marek może poszukać rozwiązania na innych forach i znalazłem na forum mercedesa opis, w kórym gośc twierdzi że matę uzdrawia PRASOWANIE żelazkiem ustawionym na max.
Poświęcając na do kilka godzin w sobotnie przedpołudnie wyciągnołem z mojej mazdy rozebrałem go i wyciągnołem mate następnie oderwałem gąbke z maty i położyłem ją na desce do prasowania przykryłem szmatką ze starego prześcieradła i prasowałem około 10 min z każdej strony. Nastepnie złożyłem wszystko z powrotem mate przykleiłem do fotela klejem do styrtopianu i .......
DZIAŁA
polecam to rozwiązanie
teraz jednak tak sobie myślę czy prasowanie fotela bez rozbierania zdało by egzamin ?
może ktoś sprawdzi?
Pozdrawiam
Załączniki
22062013422.jpg
Początkujący
 
Od: 6 kwi 2010, 13:22
Posty: 6

Postprzez m.malina » 27 lip 2013, 23:09

Mozabik, jaką masz pewność ze mata po przeprasowaniu działa jak należy? Może się uszkodziły ścieżki do końca , i mata wogóle już nie wykrywa pasażera , a wtedy nie włączy sie poduszka pasażera w razie uderzenia z przodu. I błedu też nie wywala i nie wykrywa pasażera.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2013, 08:13
Posty: 47 (1/1)
Auto: Premacy 2.0 DITD RF2A 2000r.

Postprzez mati503 » 29 lip 2013, 21:15

WIelkie dzięki za fotorelację. Posiadam Mazda 323 F BJ 1.5 16 V, 65KW, 99r w benzynie. Wyskakiwały błędy 46,47,48. Pierwszą czynnością było przyczyszczenie kostek pod siedzeniem pasażera ale nie pomogło. Drugi krok to przecięcie czarnego kabelka w kostce przy pedale gazu i odłączenie białej kostki od maty przy siedzeniu od pasażera(zgodnie z fotorelacją). Trzy minuty i problem się zakończył z choinką na desce.
Początkujący
 
Od: 30 sie 2012, 21:35
Posty: 8
Auto: Mazda 3 BK 1349cm3, 62 KW 2005 Benzyna (Hatchback)

Postprzez m.malina » 29 lip 2013, 22:19

A ja dzisiaj prasowałem matę żelazkiem tak jak mozabik napisał. Od 2 dni ciągle kod 47 jak siedział pasażer. Wyjęcie maty z siedzenia zajmuje 10 minut. Prasowałem matę z 10 min na desce do prasowania i temp. Max przez ścierkę. Wydaję mi się że przez temperature ta mata skleja ze sobą te scieżki takie jak są w pilocie, z tą scieżką czarna po drugiej stronie i mata caly czas myśli że pasażer siedzi mimo że go niema na siedzeniu. Dlatego nie wywala błedu maty. Cięcie kabelka to dla mnie ostateczność. Z inych forum wyczytałem ze mata ma mikropękniecia na scieżkach niewidoczne gołym okiem, dlatego po przeprasowaniu kurczy się minimalnie folia i scieżki łącza sie do siebie.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2013, 08:13
Posty: 47 (1/1)
Auto: Premacy 2.0 DITD RF2A 2000r.

Postprzez res159 » 20 paź 2013, 21:37

Witam,

A ja mam problem z błędem 46 (Deactivation warning lamp) : Wiring, open/short circuit, warning lamp, fuses, SRS control module – w wolnym tłumaczeniu google – (Lampka ostrzegawcza wyłączenia): Wiring, open / zwarcie, lampka ostrzegawcza, bezpieczniki, moduł kontroli SRS.. Przeczytałem wątki dotyczące błędów i wszędzie opisane są dokładnie błędy 47,48 choć mimo tego są pytania :| ... Lecz o tym błędzie nic a nic nie znalazłem...

Nie wiem praktycznie o co chodzi?? czy jakiś bezpiecznik jest do wymiany? czy jakieś zwarcie na przewodzie jest??.. Czy w związku z błędem 46 mam go "podczepić" pod błąd 47,48 i przeciąć kabelki??. Przecięcie przewodów byłoby dla mnie już ostatecznością, wolałbym aby przeprowadzić naprawę bezinwazyjnie...
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 16:23
Posty: 45
Auto: Mazda 323 f BJ 2001r. DiTD 101km

Postprzez ewemarkam » 25 paź 2013, 20:26

Pewnie poduchy świeciły i poprzedni właściciel wyjął żarówkę od poduszek albo wylutował diodę. Bądż dioda czy też żarówka spaliła się. Wyjmij licznik i sprawdź to.

Wysłane z mojego PMP5880D przy użyciu Tapatalk 4
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez res159 » 31 paź 2013, 00:03

Zaczęło się od błędów właśnie po tym jak wymieniłem żarówki w liczniku... nie zwróciłem uwagi aby coś było wylutowanego, chyba że mam rozebrać bardziej licznik aby to sprawdzić??
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2012, 16:23
Posty: 45
Auto: Mazda 323 f BJ 2001r. DiTD 101km

Postprzez ewemarkam » 31 paź 2013, 08:15

Najlepiej będzie wyjąć licznik, rozebrać go tak aby było widać źcieżki. Prześledzić je, te od lampki poduszek. Sprawdź też samą żarówkę może "źle siedzi" albo spaliła się,
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323